lehuy.quang
New member
** Vivo đang khẳng định vị trí của một trong những nhà sản xuất điện thoại thông minh hàng đầu của Trung Quốc và thế giới với doanh số ấn tượng trong vài năm qua.Sau thành công trên thị trường trong nước và quốc tế, công ty đã mạnh dạn đặt mục tiêu thống trị thị phần tại Việt Nam. **
** Vivo đã bán tốt như thế nào? **
Trong thị trường quốc tế, Vivo đã đạt được sự tăng trưởng ngoạn mục từ cuối năm 2016 đến cuối năm 2017, theo thống kê từ công ty nghiên cứu Gartner.Trong năm 2016, Vivo không nằm trong top 5 nhà sản xuất lớn nhất, nhưng chỉ một năm sau đó, họ đã tăng lên thứ 5 với doanh số của hơn 99 triệu máy, đạt 6,5% thị phần.
Tại Trung Quốc, Vivo nằm trong 3 thương hiệu điện thoại thông minh lớn nhất trong 2 năm liên tiếp (2016 - 2017) với thị phần lần lượt là 14% và 17%, chỉ mất 2 công ty hàng đầu (Huawei, OPPO) và tốt hơn một chút so với cả Apple của Applevà Samsung.
Tại Việt Nam, vào tháng 5 năm 2017, Vivo chỉ xếp thứ 7 về bảng xếp hạng thị phần (đạt 2,07%), nhưng đến tháng 1 năm 2018, thị phần của nó đã tăng hơn gấp đôi (5,09%), giúp họ nhảy lên vị trí thứ tư, vượt qua ""Người khổng lồ trở lại "Nokia, chỉ sau Samsung, Oppo và Apple.
** Mục tiêu thị phần của Vivo tại Việt Nam **
Vivo đang trong giai đoạn tăng trưởng tích cực khi liên tục đứng trong top 3, 5 nhà sản xuất điện thoại thông minh hàng đầu ở Trung Quốc (một trong những thị trường lớn nhất thế giới) và trên toàn cầu.
Trả lời bí mật để đạt được thành công, một đại diện của công ty đã từng chia sẻ: Hồi Vivo luôn làm tăng tham vọng cải thiện công nghệ và sản phẩm chất lượng cho khách hàng.Do đó, chúng tôi liên tục tích hợp các công nghệ hàng đầu vào sản phẩm để nâng cao trải nghiệm của người dùng trên toàn thế giới."
** Vivo đang nổi lên như một công ty công nghệ sáng tạo. ** Cách đây không lâu, họ đã ra mắt điện thoại NEX với cảm biến vân tay dưới màn hình và camera selfie được giấu trên đỉnh, chỉ nhô ra khi kích hoạt rất độc đáo.
Để phát triển trong thời gian dài, Vivo dự kiến sẽ tiếp tục đầu tư mạnh vào các trung tâm nghiên cứu ở Mỹ và Trung Quốc để bắt kịp các cải tiến công nghệ mới như mạng 5G hoặc AI (trí tuệ nhân tạo).
Tại Việt Nam, Vivo đang bán mô hình V9 cải thiện chất lượng ảnh chụp bằng công nghệ AI, tính năng karaoke giúp bạn biến bản ghi âm của riêng mình thành công việc âm nhạc chuyên nghiệp hoặc chế độ trò chơi có chức năng chặn các thông điệp.Một môi trường tập trung cao cho game thủ.
Trong tương lai gần, công ty sẽ tiếp tục đầu tư vào việc cải thiện việc thiết kế và phát triển công nghệ âm thanh và nhiếp ảnh để mang đến cho người dùng Việt Nam một trải nghiệm độc đáo, độc đáo, khuyến khích thế hệ trẻ thể hiện phong cách và alsolike tính cách của riêng bạn và xây dựng lối sống năng động.
Với những gì đã và đang được trưng bày, Vivo hứa hẹn sẽ làm cho ba thị trường hàng đầu của Việt Nam, Samsung, Oppo và Apple cảnh giác.
**Xem thêm:**
* [Vivo Nex, tham vọng của Vivo trong cuộc đua hàng đầu] (https://www.techradar.com/news/vivo-nex-vivos-ambition-in-the-leding-race)
* [Dự án mới của Qualcomm và Vivo cho thấy điện thoại Android 5G đã sẵn sàng] (https://www.gsmarena.com/the_new_project_of_qualcomm_and_vivo_shows_that_android_5g_phones
=======================================
**Vivo is affirming the position of one of the leading Chinese and world smartphone manufacturers with impressive sales in the past few years. Following the success in the domestic and international market, the company boldly set a goal to dominate the market share in Vietnam.**
**How did Vivo sell well?**
In the international market, Vivo has achieved a spectacular growth from the end of 2016 to the end of 2017, according to statistics from research firm Gartner. In 2016, Vivo was not in the top 5 largest manufacturers, but only a year later, they jumped to 5th rank with sales of more than 99 million machines, achieving 6.5% market share.
In China, Vivo is in the top 3 largest smartphone brands in 2 consecutive years (2016 - 2017) with a market share of 14% and 17% respectively, losing only 2 leading companies (Huawei, Oppo) and slightly better than both of Apple and Samsung.
In Vietnam, in May 2017, Vivo only ranked 7th on the market share ranking (reaching 2.07%), but by January 2018, its market share has increased more than double (5.09%), helping them jump to fourth place, surpassing the "giants back" Nokia, only behind Samsung, Oppo and Apple.
**Vivo's market share goals in Vietnam**
Vivo is in a stage of positive growth when constantly standing in the top 3, Top 5 leading smartphone manufacturers in China (one of the largest markets in the world) and globally.
Answering the secret to achieving success, a representative of the company once shared: “Vivo always raises the ambition to improve technology and quality products to customers. Therefore, we continuously integrate the leading technologies into the product to enhance the experience of users around the world. ”
**Vivo is emerging as a creative technology company.** Not long ago, they launched the NEX phone with a fingerprint sensor under the screen and the selfie camera hidden on the top, only protruding when the activation is very unique.
To develop in the long run, Vivo is expected to continue to invest heavily in research centers in the US and China to catch up with new technological improvements such as 5G networks or AI (artificial intelligence).
In Vietnam, Vivo is selling V9 model improving the quality of photos taken with AI technology, the karaoke feature helps you turn your own recording into a professional music work or the game mode mode has the function of blocking messages., calls and warnings to create a high concentrated environment for gamers.
In the near future, the company will continue to invest in improving the design and development of audio technology and photography to bring Vietnamese users a unique, unique experience, encouraging the younger generation to show the style and alsoLike your own personality and building a dynamic lifestyle.
With what has been and is showing, Vivo promises to make the three leading Vietnamese markets, Samsung, Oppo and Apple be wary of.
**See also:**
* [Vivo Nex, Vivo's ambition in the leading race](https://www.techradar.com/news/vivo-nex-vivos-ambition-in-the-leading-race)
* [The new project of Qualcomm and Vivo shows that Android 5G phones are ready](https://www.gsmarena.com/the_new_project_of_qualcomm_and_vivo_shows_that_android_5g_phones_are_ready-news-31991.php)
** Vivo đã bán tốt như thế nào? **
Trong thị trường quốc tế, Vivo đã đạt được sự tăng trưởng ngoạn mục từ cuối năm 2016 đến cuối năm 2017, theo thống kê từ công ty nghiên cứu Gartner.Trong năm 2016, Vivo không nằm trong top 5 nhà sản xuất lớn nhất, nhưng chỉ một năm sau đó, họ đã tăng lên thứ 5 với doanh số của hơn 99 triệu máy, đạt 6,5% thị phần.
Tại Trung Quốc, Vivo nằm trong 3 thương hiệu điện thoại thông minh lớn nhất trong 2 năm liên tiếp (2016 - 2017) với thị phần lần lượt là 14% và 17%, chỉ mất 2 công ty hàng đầu (Huawei, OPPO) và tốt hơn một chút so với cả Apple của Applevà Samsung.
Tại Việt Nam, vào tháng 5 năm 2017, Vivo chỉ xếp thứ 7 về bảng xếp hạng thị phần (đạt 2,07%), nhưng đến tháng 1 năm 2018, thị phần của nó đã tăng hơn gấp đôi (5,09%), giúp họ nhảy lên vị trí thứ tư, vượt qua ""Người khổng lồ trở lại "Nokia, chỉ sau Samsung, Oppo và Apple.
** Mục tiêu thị phần của Vivo tại Việt Nam **
Vivo đang trong giai đoạn tăng trưởng tích cực khi liên tục đứng trong top 3, 5 nhà sản xuất điện thoại thông minh hàng đầu ở Trung Quốc (một trong những thị trường lớn nhất thế giới) và trên toàn cầu.
Trả lời bí mật để đạt được thành công, một đại diện của công ty đã từng chia sẻ: Hồi Vivo luôn làm tăng tham vọng cải thiện công nghệ và sản phẩm chất lượng cho khách hàng.Do đó, chúng tôi liên tục tích hợp các công nghệ hàng đầu vào sản phẩm để nâng cao trải nghiệm của người dùng trên toàn thế giới."
** Vivo đang nổi lên như một công ty công nghệ sáng tạo. ** Cách đây không lâu, họ đã ra mắt điện thoại NEX với cảm biến vân tay dưới màn hình và camera selfie được giấu trên đỉnh, chỉ nhô ra khi kích hoạt rất độc đáo.
Để phát triển trong thời gian dài, Vivo dự kiến sẽ tiếp tục đầu tư mạnh vào các trung tâm nghiên cứu ở Mỹ và Trung Quốc để bắt kịp các cải tiến công nghệ mới như mạng 5G hoặc AI (trí tuệ nhân tạo).
Tại Việt Nam, Vivo đang bán mô hình V9 cải thiện chất lượng ảnh chụp bằng công nghệ AI, tính năng karaoke giúp bạn biến bản ghi âm của riêng mình thành công việc âm nhạc chuyên nghiệp hoặc chế độ trò chơi có chức năng chặn các thông điệp.Một môi trường tập trung cao cho game thủ.
Trong tương lai gần, công ty sẽ tiếp tục đầu tư vào việc cải thiện việc thiết kế và phát triển công nghệ âm thanh và nhiếp ảnh để mang đến cho người dùng Việt Nam một trải nghiệm độc đáo, độc đáo, khuyến khích thế hệ trẻ thể hiện phong cách và alsolike tính cách của riêng bạn và xây dựng lối sống năng động.
Với những gì đã và đang được trưng bày, Vivo hứa hẹn sẽ làm cho ba thị trường hàng đầu của Việt Nam, Samsung, Oppo và Apple cảnh giác.
**Xem thêm:**
* [Vivo Nex, tham vọng của Vivo trong cuộc đua hàng đầu] (https://www.techradar.com/news/vivo-nex-vivos-ambition-in-the-leding-race)
* [Dự án mới của Qualcomm và Vivo cho thấy điện thoại Android 5G đã sẵn sàng] (https://www.gsmarena.com/the_new_project_of_qualcomm_and_vivo_shows_that_android_5g_phones
=======================================
**Vivo is affirming the position of one of the leading Chinese and world smartphone manufacturers with impressive sales in the past few years. Following the success in the domestic and international market, the company boldly set a goal to dominate the market share in Vietnam.**
**How did Vivo sell well?**
In the international market, Vivo has achieved a spectacular growth from the end of 2016 to the end of 2017, according to statistics from research firm Gartner. In 2016, Vivo was not in the top 5 largest manufacturers, but only a year later, they jumped to 5th rank with sales of more than 99 million machines, achieving 6.5% market share.
In China, Vivo is in the top 3 largest smartphone brands in 2 consecutive years (2016 - 2017) with a market share of 14% and 17% respectively, losing only 2 leading companies (Huawei, Oppo) and slightly better than both of Apple and Samsung.
In Vietnam, in May 2017, Vivo only ranked 7th on the market share ranking (reaching 2.07%), but by January 2018, its market share has increased more than double (5.09%), helping them jump to fourth place, surpassing the "giants back" Nokia, only behind Samsung, Oppo and Apple.
**Vivo's market share goals in Vietnam**
Vivo is in a stage of positive growth when constantly standing in the top 3, Top 5 leading smartphone manufacturers in China (one of the largest markets in the world) and globally.
Answering the secret to achieving success, a representative of the company once shared: “Vivo always raises the ambition to improve technology and quality products to customers. Therefore, we continuously integrate the leading technologies into the product to enhance the experience of users around the world. ”
**Vivo is emerging as a creative technology company.** Not long ago, they launched the NEX phone with a fingerprint sensor under the screen and the selfie camera hidden on the top, only protruding when the activation is very unique.
To develop in the long run, Vivo is expected to continue to invest heavily in research centers in the US and China to catch up with new technological improvements such as 5G networks or AI (artificial intelligence).
In Vietnam, Vivo is selling V9 model improving the quality of photos taken with AI technology, the karaoke feature helps you turn your own recording into a professional music work or the game mode mode has the function of blocking messages., calls and warnings to create a high concentrated environment for gamers.
In the near future, the company will continue to invest in improving the design and development of audio technology and photography to bring Vietnamese users a unique, unique experience, encouraging the younger generation to show the style and alsoLike your own personality and building a dynamic lifestyle.
With what has been and is showing, Vivo promises to make the three leading Vietnamese markets, Samsung, Oppo and Apple be wary of.
**See also:**
* [Vivo Nex, Vivo's ambition in the leading race](https://www.techradar.com/news/vivo-nex-vivos-ambition-in-the-leading-race)
* [The new project of Qualcomm and Vivo shows that Android 5G phones are ready](https://www.gsmarena.com/the_new_project_of_qualcomm_and_vivo_shows_that_android_5g_phones_are_ready-news-31991.php)