happysnake797
New member
Lời khuyên chân thành cho những người bạn đang sử dụng máy tính xách tay ASUS và có vấn đề nhỏ như cổng USB bị hỏng, ghim sạc, v.v., không đưa chúng đến các trung tâm bảo hành ASUS.
Đối với các vấn đề nhỏ như thế, họ chỉ thay thế bảng chính và chi phí thay thế bảng chính là rất tốn kém.Nếu bạn vẫn có bảo hành miễn phí, bạn không cần phải thay đổi bảng chính.
Tôi sẽ cho bạn biết chi tiết về trường hợp của tôi.
Tôi đã mua một máy tính xách tay Asus với bảo hành 2 năm và các chân sạc đã bị hỏng.Tôi đã đưa nó vào để bảo hành vào cuối tháng Tư.Vào thời điểm đó, AC nhiệt tình nói rằng họ sẽ thay thế bảng chính và màn hình có các đường chéo để họ thay thế màn hình cho tôi.Vì nó được bảo hành, chi phí thay thế các thành phần là miễn phí, vì vậy tôi đã đồng ý rời khỏi thiết bị để hẹn 5-7 ngày.
Vào ngày thứ 12, tôi nhận được một cuộc gọi nói rằng máy chưa được xử lý.Sau 2 tuần, tôi đã đi lấy thiết bị.Nhưng khi tôi bật máy khoảng 5 phút, máy nóng, nóng khắp cơ thể, luôn tắt, nóng để đốt tay tôi.Nhưng tại thời điểm đó tôi đã làm một báo cáo nên tôi đã chấp nhận sống với nó.
Sau 2 tuần nhặt thiết bị, tôi đã mang nó vào bảo hành vì máy quá nóng.Vào thời điểm đó, AC nói rằng máy vẫn đang được bảo hành cho tôi, vì vậy anh ấy bảo tôi rời khỏi máy để kiểm tra.Lần này nó nhanh hơn, chưa đầy 1 tuần, tôi được gọi để chọn thiết bị.Kết quả là họ chỉ làm sạch máy cho tôi, khi đó khi tôi ở đó làm sạch nó giống như một cái nóng nóng?
Trong sử dụng, nó rất nóng và pin cực kỳ lãng phí.Sau 2 tháng, bộ sạc bị hỏng.Khi tôi gọi cho trung tâm, tôi được cho biết rằng thiết bị của tôi đã hết bảo hành, vì vậy việc thay thế các bộ phận sẽ tốn tiền.MS này nói rằng bảng chính này là hội đồng chính cho tôi, tôi có bảo hành hội đồng chính, nhưng tôi chịu trách nhiệm cho bảng chuyển mạch MS, vâng, tôi có bảo hành bảng chính 3 tháng.
Tôi đã an toàn hơn khi yêu cầu chắc chắn: Đó là, bây giờ tôi mang nó đến TTBH nếu tôi phải thay thế bảng chính, tôi không phải lãng phí nó, phải không?Anh ấy chỉ bảo tôi đợi điện thoại kiểm tra lại.Sau 5 lần, một bản án màu xanh lá cây: Bảo hành 3 tháng chỉ dành cho giao dịch mua mới, bảng chính của bạn miễn phí vì nó sẽ là BH, vì vậy nó sẽ không phải là BH.
Tôi đã quá mới để nói: Vì vậy, bây giờ giới hạn bảo hành, sau đó thay vì một bảng chính giả cho tôi r, sau đó bảo hành hết hạn, sau đó làm cho tôi mua một bảng chính mới?Sau đó, ông Y di phủ nhận rằng ông đã đẩy chính thay vì nhập khẩu chính, mới, chính hãng và chân thật ... blah blah tất cả các loại.Vấn đề là bảng chính cũ của tôi 2 năm MS đã đạt được bộ sạc, khi bảng chính mới là 2 tháng?
Tôi không muốn cãi nhau rất nhiều, vì vậy cảm ơn bạn và máy móc.
Chiều nay tôi chỉ mang thiết bị đến một nơi khác để sửa nó (tôi sẽ không nói tên để tránh mọi người nói với tôi PR để nhấn chìm Asus TTBH, bất cứ ai muốn biết tôi có thể trả lời).NGTA đã kiểm tra máy tính của tôi, cho biết nó luôn là điện thoại của bộ sạc, thay thế 250k.Tôi đồng ý.Kỹ thuật viên đã loại bỏ thiết bị trước mặt tôi.Khi đó là thời gian để loại bỏ bảng chính, Sir bất ngờ.Main là hoàn toàn mới vì ASUS hứa hẹn với khách hàng.Chính đã được sửa chữa.Các kỹ thuật cũng cho tôi thấy nơi hàn và vết nứt chính để xem cô ấy đã bị lừa như thế nào.Ngay cả Asus thậm chí còn vặn đủ ốc sên cho tôi.Nó thực sự rất cấp bách.
Sau thời gian này, tôi sẽ thề sẽ không bao giờ mua những thứ của Asus nữa, tôi không muốn giới thiệu bạn bè của mình để sử dụng ASUS.Loại hình kinh doanh gian lận, coi khách hàng là người thụ hưởng lợi thế này chỉ khiến Asus sớm tẩy chay.
=======================================
Sincere advice to those of you who are using Asus laptops and have minor problems such as broken USB ports, charging pins, etc., do not bring them to ASUS warranty centers.
For minor problems like that, they only replace the main board and the cost of replacing the main board is very expensive. If you still have free warranty, you don't need to change the main board.
I will tell you the details of my case.
I bought an ASUS laptop with a 2-year warranty and the charging pins were broken. I brought it in for warranty at the end of April. At that time, the AC enthusiastically said that they would replace the main board and the screen had diagonal lines so they replaced the screen for me. Since it was under warranty, the cost of replacing components was free, so I agreed to leave the device for an appointment of 5-7 days.
On the 12th day, I received a call saying that the machine had not been handled yet. After 2 weeks, I went to pick up the device. But when I turned on the machine for about 5 minutes, the machine was hot, hot all over the body, always turned off, hot to burn my hands. But at that time I was making a report so I accepted to live with it.
After 2 weeks of picking up the device, I brought it in for warranty because the machine was too hot. At that time, the AC said that the machine was still under warranty for me, so he told me to leave the machine to check. This time it was faster, less than 1 week, I was called to pick up the device. The result is that they just cleaned the machine for me, when it was that when I was there cleaning it was like a hot heat?
In use, it is very hot and the battery is extremely wasted. After 2 months, the charger is broken. When I called the center, I was told that my device was out of warranty, so the replacement of components would cost money. This Ms said that this main board is the main board for me, I have the main board warranty, but I am responsible for the MS switchboard, yes, I have a 3-month main board warranty.
I was more secure to ask for sure: That is, now I bring it to the TTBH if I have to replace the main board, I don't have to waste it, right? He just told me to wait for the phone to check again. After 5 fugs, a green sentence: 3-month warranty is only for the new purchase, your main board is free of charge because it will be bh, so it will not be bh.
I was too new to say: So now the warranty limit, then instead of a fake main board for me R, then the warranty expires, then make me buy a new main board? Then Mr. Y Di denied that he pushed as main instead of imported main, new, genuine and genuine ... blah blah all kinds. The problem is that my old main board 2 years ms hit the charger, when the new main board is 2 months?
I didn't want to quarrel so much, so thank you and machine.
This afternoon I just brought the device to another place to fix it (I will not say the name to avoid people telling me PR to drown the Asus TTBH, whoever wants to know I can answer). Ngta checked my computer, said it was always the phone of the charger, replacing 250k. I agree. The technician removed the device in front of me. When it was time to remove the main board, the unexpectedly sir. Main is completely new as Asus promises to customers. Main has been repaired. The techniques also show me the welding place and the crack of the main to see how she was fooled. Even Asus even screwed enough snails for me. It is really very pressing.
After this time, I will swear to never buy Asus's things again, I don't want to introduce my friends to use Asus. The type of cheating business, seeing customers as the beneficiary of this advantage only makes ASUS soon boycott.
Đối với các vấn đề nhỏ như thế, họ chỉ thay thế bảng chính và chi phí thay thế bảng chính là rất tốn kém.Nếu bạn vẫn có bảo hành miễn phí, bạn không cần phải thay đổi bảng chính.
Tôi sẽ cho bạn biết chi tiết về trường hợp của tôi.
Tôi đã mua một máy tính xách tay Asus với bảo hành 2 năm và các chân sạc đã bị hỏng.Tôi đã đưa nó vào để bảo hành vào cuối tháng Tư.Vào thời điểm đó, AC nhiệt tình nói rằng họ sẽ thay thế bảng chính và màn hình có các đường chéo để họ thay thế màn hình cho tôi.Vì nó được bảo hành, chi phí thay thế các thành phần là miễn phí, vì vậy tôi đã đồng ý rời khỏi thiết bị để hẹn 5-7 ngày.
Vào ngày thứ 12, tôi nhận được một cuộc gọi nói rằng máy chưa được xử lý.Sau 2 tuần, tôi đã đi lấy thiết bị.Nhưng khi tôi bật máy khoảng 5 phút, máy nóng, nóng khắp cơ thể, luôn tắt, nóng để đốt tay tôi.Nhưng tại thời điểm đó tôi đã làm một báo cáo nên tôi đã chấp nhận sống với nó.
Sau 2 tuần nhặt thiết bị, tôi đã mang nó vào bảo hành vì máy quá nóng.Vào thời điểm đó, AC nói rằng máy vẫn đang được bảo hành cho tôi, vì vậy anh ấy bảo tôi rời khỏi máy để kiểm tra.Lần này nó nhanh hơn, chưa đầy 1 tuần, tôi được gọi để chọn thiết bị.Kết quả là họ chỉ làm sạch máy cho tôi, khi đó khi tôi ở đó làm sạch nó giống như một cái nóng nóng?
Trong sử dụng, nó rất nóng và pin cực kỳ lãng phí.Sau 2 tháng, bộ sạc bị hỏng.Khi tôi gọi cho trung tâm, tôi được cho biết rằng thiết bị của tôi đã hết bảo hành, vì vậy việc thay thế các bộ phận sẽ tốn tiền.MS này nói rằng bảng chính này là hội đồng chính cho tôi, tôi có bảo hành hội đồng chính, nhưng tôi chịu trách nhiệm cho bảng chuyển mạch MS, vâng, tôi có bảo hành bảng chính 3 tháng.
Tôi đã an toàn hơn khi yêu cầu chắc chắn: Đó là, bây giờ tôi mang nó đến TTBH nếu tôi phải thay thế bảng chính, tôi không phải lãng phí nó, phải không?Anh ấy chỉ bảo tôi đợi điện thoại kiểm tra lại.Sau 5 lần, một bản án màu xanh lá cây: Bảo hành 3 tháng chỉ dành cho giao dịch mua mới, bảng chính của bạn miễn phí vì nó sẽ là BH, vì vậy nó sẽ không phải là BH.
Tôi đã quá mới để nói: Vì vậy, bây giờ giới hạn bảo hành, sau đó thay vì một bảng chính giả cho tôi r, sau đó bảo hành hết hạn, sau đó làm cho tôi mua một bảng chính mới?Sau đó, ông Y di phủ nhận rằng ông đã đẩy chính thay vì nhập khẩu chính, mới, chính hãng và chân thật ... blah blah tất cả các loại.Vấn đề là bảng chính cũ của tôi 2 năm MS đã đạt được bộ sạc, khi bảng chính mới là 2 tháng?
Tôi không muốn cãi nhau rất nhiều, vì vậy cảm ơn bạn và máy móc.
Chiều nay tôi chỉ mang thiết bị đến một nơi khác để sửa nó (tôi sẽ không nói tên để tránh mọi người nói với tôi PR để nhấn chìm Asus TTBH, bất cứ ai muốn biết tôi có thể trả lời).NGTA đã kiểm tra máy tính của tôi, cho biết nó luôn là điện thoại của bộ sạc, thay thế 250k.Tôi đồng ý.Kỹ thuật viên đã loại bỏ thiết bị trước mặt tôi.Khi đó là thời gian để loại bỏ bảng chính, Sir bất ngờ.Main là hoàn toàn mới vì ASUS hứa hẹn với khách hàng.Chính đã được sửa chữa.Các kỹ thuật cũng cho tôi thấy nơi hàn và vết nứt chính để xem cô ấy đã bị lừa như thế nào.Ngay cả Asus thậm chí còn vặn đủ ốc sên cho tôi.Nó thực sự rất cấp bách.
Sau thời gian này, tôi sẽ thề sẽ không bao giờ mua những thứ của Asus nữa, tôi không muốn giới thiệu bạn bè của mình để sử dụng ASUS.Loại hình kinh doanh gian lận, coi khách hàng là người thụ hưởng lợi thế này chỉ khiến Asus sớm tẩy chay.
=======================================
Sincere advice to those of you who are using Asus laptops and have minor problems such as broken USB ports, charging pins, etc., do not bring them to ASUS warranty centers.
For minor problems like that, they only replace the main board and the cost of replacing the main board is very expensive. If you still have free warranty, you don't need to change the main board.
I will tell you the details of my case.
I bought an ASUS laptop with a 2-year warranty and the charging pins were broken. I brought it in for warranty at the end of April. At that time, the AC enthusiastically said that they would replace the main board and the screen had diagonal lines so they replaced the screen for me. Since it was under warranty, the cost of replacing components was free, so I agreed to leave the device for an appointment of 5-7 days.
On the 12th day, I received a call saying that the machine had not been handled yet. After 2 weeks, I went to pick up the device. But when I turned on the machine for about 5 minutes, the machine was hot, hot all over the body, always turned off, hot to burn my hands. But at that time I was making a report so I accepted to live with it.
After 2 weeks of picking up the device, I brought it in for warranty because the machine was too hot. At that time, the AC said that the machine was still under warranty for me, so he told me to leave the machine to check. This time it was faster, less than 1 week, I was called to pick up the device. The result is that they just cleaned the machine for me, when it was that when I was there cleaning it was like a hot heat?
In use, it is very hot and the battery is extremely wasted. After 2 months, the charger is broken. When I called the center, I was told that my device was out of warranty, so the replacement of components would cost money. This Ms said that this main board is the main board for me, I have the main board warranty, but I am responsible for the MS switchboard, yes, I have a 3-month main board warranty.
I was more secure to ask for sure: That is, now I bring it to the TTBH if I have to replace the main board, I don't have to waste it, right? He just told me to wait for the phone to check again. After 5 fugs, a green sentence: 3-month warranty is only for the new purchase, your main board is free of charge because it will be bh, so it will not be bh.
I was too new to say: So now the warranty limit, then instead of a fake main board for me R, then the warranty expires, then make me buy a new main board? Then Mr. Y Di denied that he pushed as main instead of imported main, new, genuine and genuine ... blah blah all kinds. The problem is that my old main board 2 years ms hit the charger, when the new main board is 2 months?
I didn't want to quarrel so much, so thank you and machine.
This afternoon I just brought the device to another place to fix it (I will not say the name to avoid people telling me PR to drown the Asus TTBH, whoever wants to know I can answer). Ngta checked my computer, said it was always the phone of the charger, replacing 250k. I agree. The technician removed the device in front of me. When it was time to remove the main board, the unexpectedly sir. Main is completely new as Asus promises to customers. Main has been repaired. The techniques also show me the welding place and the crack of the main to see how she was fooled. Even Asus even screwed enough snails for me. It is really very pressing.
After this time, I will swear to never buy Asus's things again, I don't want to introduce my friends to use Asus. The type of cheating business, seeing customers as the beneficiary of this advantage only makes ASUS soon boycott.