happytiger306
New member
** Thị trường thiết bị có thể đeo được: Người dùng đang ngày càng chọn thiết bị thông minh, tối ưu hóa cơ bản và ngân sách **
Theo báo cáo mới nhất từ công ty nghiên cứu thị trường IDC, thị trường thiết bị đeo toàn cầu trong quý đầu tiên của năm 2018 chỉ tăng 1,2% (từ 24,8 triệu lên 25,1 triệu) so với mức tăng 18% trong năm trước.
Thống kê cho thấy Apple, Xiaomi, Fitbit, Huawei và Garmin là 5 thương hiệu hàng đầu, chiếm 49,7% thị phần.Tuy nhiên, con số này đã giảm 2,3% so với cùng kỳ năm ngoái (52,1%).
IDC ước tính rằng doanh thu của thiết bị đeo được đã giảm 10%, trong khi thiết bị đeo hàng đầu đã đạt mức tăng trưởng trung bình là 28,4%.Các sản phẩm tốt nhất thuộc về các thương hiệu lớn vì chúng được trang bị các cảm biến mới hơn và các thuật toán hiện đại và tốt hơn.
Ví dụ, ngoài các cải tiến về các chức năng liên quan đến sức khỏe, một số thiết bị có thể đeo có thể theo dõi và dự đoán các vấn đề sức khỏe.Ngoài ra, khoảng một phần ba các thiết bị có thể đeo được cung cấp các khả năng kết nối di động (nghĩa là cài đặt SIM để nghe và truy cập internet mà không cần điện thoại), cung cấp cho người mua một phạm vi sử dụng rộng hơn ..
Đồng hồ thông minh tiếp tục thống trị thị trường khi họ ghi nhận 95% đơn đặt hàng được bán.Tuy nhiên, trang phục thông minh hỗ trợ các kết nối bắt đầu theo đuổi với mức tăng trưởng 58,6% so với năm ngoái, chủ yếu là giày, quần short và áo sơ mi với các bước tích hợp để theo dõi và làm theo các bước.
Trong số 5 công ty hàng đầu, Huawei đã đạt được sự tăng trưởng lớn nhất trong năm qua.Kết hợp với công ty con danh dự, gã khổng lồ công nghệ Trung Quốc đã tăng 147% để chiếm 5,2% thị phần trong quý đầu tiên của năm 2018, trong đó 1,3 triệu thiết bị đã được vận chuyển (xếp thứ tư về mặt này).
Apple chiếm vị trí hàng đầu về số lượng sản phẩm được bán với 4 triệu đơn vị và tăng thị phần lên 13,5%.Trong khi đó, tốc độ tăng trưởng của Xiaomi là khoảng 23% với 3,7 triệu thiết bị đeo được vận chuyển, mang lại vị trí thứ hai của công ty.
Công ty đã chiếm vị trí thứ ba là Fitbit, nhưng với 22 triệu đơn vị thiết bị vận tải, họ là công ty duy nhất có tăng trưởng âm theo năm (giảm 28,1%).Tên cuối cùng trong top 5 là Garmin.Công ty đã bán 1,3 triệu thiết bị hao mòn và ghi nhận tốc độ tăng trưởng 9,1% so với cùng kỳ năm ngoái.
**Những bài viết liên quan:**
* [Thiết bị đeo được: Thị trường đã bão hòa, người dùng đang tìm kiếm các tính năng nâng cao hơn] (https://www.techradar.com/news/wearable-technology-More-Advanced-Features-1323933)
* [Thiết bị đeo được: Thị trường đang phát triển nhanh chóng, nhưng Người khổng lồ vẫn đang gặp khó khăn] (https://www.cnet.com/news/wearable-technology-Các-Still-Still-Struggling-1323933))
=======================================
**Wearable device market: Users are increasingly choosing smart devices, optimizing basic and budget**
According to the latest report from market research firm IDC, the global wearable device market in the first quarter of 2018 grew by only 1.2% (from 24.8 million to 25.1 million) compared to the 18% increase in the previous year.
Statistics show that Apple, Xiaomi, Fitbit, Huawei and Garmin are the 5 leading brands, accounting for 49.7% of the market share. However, this figure decreased by 2.3% compared to the same period last year (52.1%).
IDC estimates that the revenue of the wearable device has decreased by 10%, while the leading wearing equipment has reached an average growth of 28.4%. The best -selling products belong to big brands because they are equipped with newer sensors and better and more modern algorithms.
For example, in addition to improvements in health -related functions, some wearable devices can monitor and predict health problems. Moreover, about one -third of the wearable devices are provided with mobile connection capabilities (that is, install sim to listen and access the internet without phone), giving buyers a wider range of use..
Smart watches continue to dominate the market when they record 95% of orders sold. However, the smart outfit supports the connections that are starting to chase with a growth of 58.6% compared to last year, mainly shoes, shorts and shirts with integrated steps to track and follow the steps.exercise.
Of the 5 leading companies, Huawei has achieved the largest growth in the past year. Combined with the Honor subsidiary, the Chinese technology giant grew 147% to account for 5.2% of the market share in the first quarter of 2018, of which 1.3 million devices were shipped (ranked fourth in this respect).
Apple takes up the leading position in the number of products sold with 4 million units and increases market share to 13.5%. Meanwhile, Xiaomi's growth rate is about 23% with 3.7 million wearable devices shipped, bringing the company second place.
The company took the third place as Fitbit, but with 22 million transport equipment units they were the only company with negative growth by year (down 28.1%). The last name in the top 5 is Garmin. The company sold 1.3 million wear devices and recorded a growth rate of 9.1% over the same period last year.
**Related articles:**
* [Wearable devices: The market is saturated, users are looking for more advanced features](https://www.techradar.com/news/wearable-technology/wearables-market-is-saturated-users-are-looking-for-more-advanced-features-1323933)
* [Wearable devices: The market is growing rapidly, but the giants are still struggling](https://www.cnet.com/news/wearable-technology/wearables-market-is-growing-rapidly-but-the-giants-are-still-struggling-1323933)
Theo báo cáo mới nhất từ công ty nghiên cứu thị trường IDC, thị trường thiết bị đeo toàn cầu trong quý đầu tiên của năm 2018 chỉ tăng 1,2% (từ 24,8 triệu lên 25,1 triệu) so với mức tăng 18% trong năm trước.
Thống kê cho thấy Apple, Xiaomi, Fitbit, Huawei và Garmin là 5 thương hiệu hàng đầu, chiếm 49,7% thị phần.Tuy nhiên, con số này đã giảm 2,3% so với cùng kỳ năm ngoái (52,1%).
IDC ước tính rằng doanh thu của thiết bị đeo được đã giảm 10%, trong khi thiết bị đeo hàng đầu đã đạt mức tăng trưởng trung bình là 28,4%.Các sản phẩm tốt nhất thuộc về các thương hiệu lớn vì chúng được trang bị các cảm biến mới hơn và các thuật toán hiện đại và tốt hơn.
Ví dụ, ngoài các cải tiến về các chức năng liên quan đến sức khỏe, một số thiết bị có thể đeo có thể theo dõi và dự đoán các vấn đề sức khỏe.Ngoài ra, khoảng một phần ba các thiết bị có thể đeo được cung cấp các khả năng kết nối di động (nghĩa là cài đặt SIM để nghe và truy cập internet mà không cần điện thoại), cung cấp cho người mua một phạm vi sử dụng rộng hơn ..
Đồng hồ thông minh tiếp tục thống trị thị trường khi họ ghi nhận 95% đơn đặt hàng được bán.Tuy nhiên, trang phục thông minh hỗ trợ các kết nối bắt đầu theo đuổi với mức tăng trưởng 58,6% so với năm ngoái, chủ yếu là giày, quần short và áo sơ mi với các bước tích hợp để theo dõi và làm theo các bước.
Trong số 5 công ty hàng đầu, Huawei đã đạt được sự tăng trưởng lớn nhất trong năm qua.Kết hợp với công ty con danh dự, gã khổng lồ công nghệ Trung Quốc đã tăng 147% để chiếm 5,2% thị phần trong quý đầu tiên của năm 2018, trong đó 1,3 triệu thiết bị đã được vận chuyển (xếp thứ tư về mặt này).
Apple chiếm vị trí hàng đầu về số lượng sản phẩm được bán với 4 triệu đơn vị và tăng thị phần lên 13,5%.Trong khi đó, tốc độ tăng trưởng của Xiaomi là khoảng 23% với 3,7 triệu thiết bị đeo được vận chuyển, mang lại vị trí thứ hai của công ty.
Công ty đã chiếm vị trí thứ ba là Fitbit, nhưng với 22 triệu đơn vị thiết bị vận tải, họ là công ty duy nhất có tăng trưởng âm theo năm (giảm 28,1%).Tên cuối cùng trong top 5 là Garmin.Công ty đã bán 1,3 triệu thiết bị hao mòn và ghi nhận tốc độ tăng trưởng 9,1% so với cùng kỳ năm ngoái.
**Những bài viết liên quan:**
* [Thiết bị đeo được: Thị trường đã bão hòa, người dùng đang tìm kiếm các tính năng nâng cao hơn] (https://www.techradar.com/news/wearable-technology-More-Advanced-Features-1323933)
* [Thiết bị đeo được: Thị trường đang phát triển nhanh chóng, nhưng Người khổng lồ vẫn đang gặp khó khăn] (https://www.cnet.com/news/wearable-technology-Các-Still-Still-Struggling-1323933))
=======================================
**Wearable device market: Users are increasingly choosing smart devices, optimizing basic and budget**
According to the latest report from market research firm IDC, the global wearable device market in the first quarter of 2018 grew by only 1.2% (from 24.8 million to 25.1 million) compared to the 18% increase in the previous year.
Statistics show that Apple, Xiaomi, Fitbit, Huawei and Garmin are the 5 leading brands, accounting for 49.7% of the market share. However, this figure decreased by 2.3% compared to the same period last year (52.1%).
IDC estimates that the revenue of the wearable device has decreased by 10%, while the leading wearing equipment has reached an average growth of 28.4%. The best -selling products belong to big brands because they are equipped with newer sensors and better and more modern algorithms.
For example, in addition to improvements in health -related functions, some wearable devices can monitor and predict health problems. Moreover, about one -third of the wearable devices are provided with mobile connection capabilities (that is, install sim to listen and access the internet without phone), giving buyers a wider range of use..
Smart watches continue to dominate the market when they record 95% of orders sold. However, the smart outfit supports the connections that are starting to chase with a growth of 58.6% compared to last year, mainly shoes, shorts and shirts with integrated steps to track and follow the steps.exercise.
Of the 5 leading companies, Huawei has achieved the largest growth in the past year. Combined with the Honor subsidiary, the Chinese technology giant grew 147% to account for 5.2% of the market share in the first quarter of 2018, of which 1.3 million devices were shipped (ranked fourth in this respect).
Apple takes up the leading position in the number of products sold with 4 million units and increases market share to 13.5%. Meanwhile, Xiaomi's growth rate is about 23% with 3.7 million wearable devices shipped, bringing the company second place.
The company took the third place as Fitbit, but with 22 million transport equipment units they were the only company with negative growth by year (down 28.1%). The last name in the top 5 is Garmin. The company sold 1.3 million wear devices and recorded a growth rate of 9.1% over the same period last year.
**Related articles:**
* [Wearable devices: The market is saturated, users are looking for more advanced features](https://www.techradar.com/news/wearable-technology/wearables-market-is-saturated-users-are-looking-for-more-advanced-features-1323933)
* [Wearable devices: The market is growing rapidly, but the giants are still struggling](https://www.cnet.com/news/wearable-technology/wearables-market-is-growing-rapidly-but-the-giants-are-still-struggling-1323933)