silverdog770
New member
** Bề mặt trên thị trường Việt Nam: Làm thế nào để định giá và quảng bá để giành được trái tim của người tiêu dùng Việt Nam? **
Surface là một thương hiệu sản phẩm không quá lạ trong thế giới công nghệ nói chung, nhưng về mặt bán hàng hoặc thị phần, nó không quá ấn tượng.Để bán hàng tốt và đạt được thị phần cao trong thị trường máy tính xách tay, có lẽ công ty nên có một chiến lược thúc đẩy và phân phối sản phẩm rộng rãi hơn.Châu Á có thể sẽ là một điểm đến lý tưởng, và trong đó không thể không đề cập đến thị trường Việt Nam.
** Chợ Việt Nam sôi động và cũng cạnh tranh **
Hầu hết các nhà sản xuất máy tính xách tay lớn trên thế giới đang phân phối sản phẩm của họ tại Việt Nam.Điểm chung lớn của các thương hiệu là có những mô hình kéo dài các phân khúc từ cao cấp sang giá cả phải chăng, với chỗ đứng nhất định trên thị trường và vị trí ở người tiêu dùng.Điều này làm cho nó thậm chí còn khó khăn hơn đối với bề mặt, khi nó vừa là một thương hiệu mới và định vị sản phẩm chỉ từ tầm trung trở lên.
Việt Nam là một thị trường rất cụ thể với tư duy mua khá cổ điển với hai trường song song.Một là giá vừa phải, thiết kế bình thường, cấu hình cao so với giá.Thứ hai là với một thương hiệu lớn đảm bảo lâu dài về chất lượng.Và bề mặt một lần nữa không trong hai nhóm.Mặc dù thương hiệu sản phẩm của Microsoft "Boss Windows", nhưng hầu hết mọi người vẫn không thực sự tin vào một nhà sản xuất phần mềm như một phần cứng.Và hầu hết các sản phẩm thương hiệu bề mặt không rẻ.
** Giá bề mặt định giá sản phẩm của họ như thế nào? **
Giá cả không dễ dàng cho bất kỳ công ty nào khi tham gia một thị trường mới, đặc biệt là thị trường sôi động và cực kỳ nhạy cảm với giá như Việt Nam.Nếu một mức giá không phù hợp với giá trị của sản phẩm, có lẽ đó sẽ là bước đầu tiên của các chân khiến người dùng cảm thấy thoải mái với sản phẩm.Hơn nữa, giá cả phù hợp không chỉ làm hài lòng khách hàng để mua hàng thực tế, mà trên hết, họ còn làm hài lòng khách hàng đằng sau bàn phím.
Điều đó không có nghĩa là công ty nên bán tổn thất giá rẻ và chịu thua để bán hàng hóa.Bởi vì Surface ban đầu được đặt dưới dạng một dòng sản phẩm cao cấp với xử lý công nghệ cao và công nghệ tiên tiến mới nhất.Vì vậy, giá cao của nó không quá khó hiểu và đổi lại người dùng nên nhận được sau bán hàng cao cấp và tốt nhất cho hàng ngàn đô la mà họ chi tiêu để mang một siêu sản phẩm về nhà.
** Ở Việt Nam, giá không phải là tất cả, bởi vì có một quảng cáo nữa! **
Mặc dù nó được đánh giá cao trong thế giới công nghệ nói chung, nhưng nhận ra rằng Microsoft đã không thực sự đầu tư vào việc thúc đẩy hình ảnh bề mặt rộng rãi hơn.Nhưng đặc biệt là ở các thị trường mới nổi như Việt Nam, đây là một quốc gia cờ quá dài.Quảng cáo quảng bá, chọn một đại lý phân phối lớn và có một chiến dịch quảng bá rõ ràng, đưa bề mặt đến gần hơn với phần lớn người dùng.Từ đó, nâng cao bản sắc thương hiệu và tất nhiên sẽ thúc đẩy doanh số bán hàng.
** Theo công ty phân tích Gartner, Microsoft (4,1%) đã chính thức trở thành nhà sản xuất máy tính xách tay thứ năm ở Mỹ, con số vẫn không ngừng phát triển.Đó là câu chuyện ở Mỹ, nhưng ngoài Hoa Kỳ, không có gì gọi là tích cực.Để một công ty mới được cũ, Microsoft có thể lấn chiếm một thị trường khác vì nhà sản xuất phần cứng cũng không dễ dàng, ví dụ, Việt Nam.Mặc dù không có thông tin xác thực về Microsoft Surface cho dù nói đến Việt Nam, nhưng triển vọng đó cũng rất thú vị, phải không? **
** Xem thêm: **
[Surface Laptop 3 đã chính thức ra mắt: Cấu hình khủng khiếp, pin 1 ngày] (https://www.techradar.com/news/surface-laptop-3-3-inical-le-tuổi thọ pin)
[Trong tay Surface Go 2: Máy tính bảng tuyệt đẹp khó cưỡng lại với cha của Windows] (https://www.techradar.com/news/in-t...t-is-hard-hard-to-resist-from-the-for-windows)
=======================================
**Surface in the Vietnamese market: How to price and promote to win the hearts of Vietnamese consumers?**
Surface is a product brand that is not too strange in the technology world in general, but in terms of sales or market share, it is not too impressive. For good sales and gain high market share in the laptop market, perhaps the company should have a strategy of promoting and distributing products more widely. Asia will probably be an ideal destination, and in which it is impossible not to mention the Vietnamese market.
**Vietnam market is vibrant and also competitive**
Most of the large laptop manufacturers in the world are distributing their products in Vietnam. The big common point of the brands is that there are models that stretch the segments from high-end to affordable, with certain foothold in the market and position in consumers. This makes it even more difficult for the Surface, when it is both a new brand, and positioning the product only from mid-range or more.
Vietnam is a very specific market with quite classic buying thinking with two parallel schools. One is moderate price, normal design, high configuration compared to the price. The second is with a big brand of long-term guarantee of quality. And Surface once again not in the two groups. Although Microsoft's product brand "Boss Windows", most people still do not really believe in a software manufacturer as a hardware. And most of the Surface brand products are not cheap.
**How will the Surface pricing their products?**
Pricing is not easy for any company when entering a new market, especially the vibrant and extremely sensitive market with prices like Vietnam. If a price does not match the value of the product, it will probably be the first step of the legs that make users feel free to the product. Moreover, the appropriate prices not only satisfy customers to buy actual goods, but above all, they also satisfy the customers behind the keyboard.
That does not mean that the company should sell cheap and bear losses to sell goods. Because Surface is originally located as a high-end product line with high-tech processing and the latest advanced technology. So its high price is not too difficult to understand, and in return users should receive high-end after-sales and best for the thousand dollars they spend to bring a super product home.
**In Vietnam, the price is not all, because there is a advertising anymore!**
Although it is highly appreciated in the technology world in general, but recognizing that Microsoft has not really invested in promoting the image of Surface more widely. But especially in emerging markets like Vietnam, this is a flag country that is too long. Promote promotion, choose a large distribution agent and have a clear promotion campaign, bringing Surface closer to the majority of users. From there, raise the brand identity and of course will promote sales.
**According to the analysis company Gartner, Microsoft (4.1%) has officially become the fifth laptop PC manufacturer in the US, the number is still constantly developing. It is the story in the US, but in addition to the United States, there is nothing called positive. In order for a new company to be old, Microsoft can encroach on another market as a hardware manufacturer is also not easy, for example, Vietnam. Although there is no authentic information about Microsoft Surface whether it comes to Vietnam, but that prospect is also exciting, right?**
**See more:**
[Surface Laptop 3 officially launched: Terrible configuration, 1 day battery](https://www.techradar.com/news/surface-laptop-3-officially-launched-with-terrific-configuration-and-a-day-of-battery-life)
[In the hands of Surface Go 2: The beautiful tablet is hard to resist from the father of Windows](https://www.techradar.com/news/in-the-hands-of-surface-go-2-the-beautiful-tablet-is-hard-to-resist-from-the-father-of-windows)
Surface là một thương hiệu sản phẩm không quá lạ trong thế giới công nghệ nói chung, nhưng về mặt bán hàng hoặc thị phần, nó không quá ấn tượng.Để bán hàng tốt và đạt được thị phần cao trong thị trường máy tính xách tay, có lẽ công ty nên có một chiến lược thúc đẩy và phân phối sản phẩm rộng rãi hơn.Châu Á có thể sẽ là một điểm đến lý tưởng, và trong đó không thể không đề cập đến thị trường Việt Nam.
** Chợ Việt Nam sôi động và cũng cạnh tranh **
Hầu hết các nhà sản xuất máy tính xách tay lớn trên thế giới đang phân phối sản phẩm của họ tại Việt Nam.Điểm chung lớn của các thương hiệu là có những mô hình kéo dài các phân khúc từ cao cấp sang giá cả phải chăng, với chỗ đứng nhất định trên thị trường và vị trí ở người tiêu dùng.Điều này làm cho nó thậm chí còn khó khăn hơn đối với bề mặt, khi nó vừa là một thương hiệu mới và định vị sản phẩm chỉ từ tầm trung trở lên.
Việt Nam là một thị trường rất cụ thể với tư duy mua khá cổ điển với hai trường song song.Một là giá vừa phải, thiết kế bình thường, cấu hình cao so với giá.Thứ hai là với một thương hiệu lớn đảm bảo lâu dài về chất lượng.Và bề mặt một lần nữa không trong hai nhóm.Mặc dù thương hiệu sản phẩm của Microsoft "Boss Windows", nhưng hầu hết mọi người vẫn không thực sự tin vào một nhà sản xuất phần mềm như một phần cứng.Và hầu hết các sản phẩm thương hiệu bề mặt không rẻ.
** Giá bề mặt định giá sản phẩm của họ như thế nào? **
Giá cả không dễ dàng cho bất kỳ công ty nào khi tham gia một thị trường mới, đặc biệt là thị trường sôi động và cực kỳ nhạy cảm với giá như Việt Nam.Nếu một mức giá không phù hợp với giá trị của sản phẩm, có lẽ đó sẽ là bước đầu tiên của các chân khiến người dùng cảm thấy thoải mái với sản phẩm.Hơn nữa, giá cả phù hợp không chỉ làm hài lòng khách hàng để mua hàng thực tế, mà trên hết, họ còn làm hài lòng khách hàng đằng sau bàn phím.
Điều đó không có nghĩa là công ty nên bán tổn thất giá rẻ và chịu thua để bán hàng hóa.Bởi vì Surface ban đầu được đặt dưới dạng một dòng sản phẩm cao cấp với xử lý công nghệ cao và công nghệ tiên tiến mới nhất.Vì vậy, giá cao của nó không quá khó hiểu và đổi lại người dùng nên nhận được sau bán hàng cao cấp và tốt nhất cho hàng ngàn đô la mà họ chi tiêu để mang một siêu sản phẩm về nhà.
** Ở Việt Nam, giá không phải là tất cả, bởi vì có một quảng cáo nữa! **
Mặc dù nó được đánh giá cao trong thế giới công nghệ nói chung, nhưng nhận ra rằng Microsoft đã không thực sự đầu tư vào việc thúc đẩy hình ảnh bề mặt rộng rãi hơn.Nhưng đặc biệt là ở các thị trường mới nổi như Việt Nam, đây là một quốc gia cờ quá dài.Quảng cáo quảng bá, chọn một đại lý phân phối lớn và có một chiến dịch quảng bá rõ ràng, đưa bề mặt đến gần hơn với phần lớn người dùng.Từ đó, nâng cao bản sắc thương hiệu và tất nhiên sẽ thúc đẩy doanh số bán hàng.
** Theo công ty phân tích Gartner, Microsoft (4,1%) đã chính thức trở thành nhà sản xuất máy tính xách tay thứ năm ở Mỹ, con số vẫn không ngừng phát triển.Đó là câu chuyện ở Mỹ, nhưng ngoài Hoa Kỳ, không có gì gọi là tích cực.Để một công ty mới được cũ, Microsoft có thể lấn chiếm một thị trường khác vì nhà sản xuất phần cứng cũng không dễ dàng, ví dụ, Việt Nam.Mặc dù không có thông tin xác thực về Microsoft Surface cho dù nói đến Việt Nam, nhưng triển vọng đó cũng rất thú vị, phải không? **
** Xem thêm: **
[Surface Laptop 3 đã chính thức ra mắt: Cấu hình khủng khiếp, pin 1 ngày] (https://www.techradar.com/news/surface-laptop-3-3-inical-le-tuổi thọ pin)
[Trong tay Surface Go 2: Máy tính bảng tuyệt đẹp khó cưỡng lại với cha của Windows] (https://www.techradar.com/news/in-t...t-is-hard-hard-to-resist-from-the-for-windows)
=======================================
**Surface in the Vietnamese market: How to price and promote to win the hearts of Vietnamese consumers?**
Surface is a product brand that is not too strange in the technology world in general, but in terms of sales or market share, it is not too impressive. For good sales and gain high market share in the laptop market, perhaps the company should have a strategy of promoting and distributing products more widely. Asia will probably be an ideal destination, and in which it is impossible not to mention the Vietnamese market.
**Vietnam market is vibrant and also competitive**
Most of the large laptop manufacturers in the world are distributing their products in Vietnam. The big common point of the brands is that there are models that stretch the segments from high-end to affordable, with certain foothold in the market and position in consumers. This makes it even more difficult for the Surface, when it is both a new brand, and positioning the product only from mid-range or more.
Vietnam is a very specific market with quite classic buying thinking with two parallel schools. One is moderate price, normal design, high configuration compared to the price. The second is with a big brand of long-term guarantee of quality. And Surface once again not in the two groups. Although Microsoft's product brand "Boss Windows", most people still do not really believe in a software manufacturer as a hardware. And most of the Surface brand products are not cheap.
**How will the Surface pricing their products?**
Pricing is not easy for any company when entering a new market, especially the vibrant and extremely sensitive market with prices like Vietnam. If a price does not match the value of the product, it will probably be the first step of the legs that make users feel free to the product. Moreover, the appropriate prices not only satisfy customers to buy actual goods, but above all, they also satisfy the customers behind the keyboard.
That does not mean that the company should sell cheap and bear losses to sell goods. Because Surface is originally located as a high-end product line with high-tech processing and the latest advanced technology. So its high price is not too difficult to understand, and in return users should receive high-end after-sales and best for the thousand dollars they spend to bring a super product home.
**In Vietnam, the price is not all, because there is a advertising anymore!**
Although it is highly appreciated in the technology world in general, but recognizing that Microsoft has not really invested in promoting the image of Surface more widely. But especially in emerging markets like Vietnam, this is a flag country that is too long. Promote promotion, choose a large distribution agent and have a clear promotion campaign, bringing Surface closer to the majority of users. From there, raise the brand identity and of course will promote sales.
**According to the analysis company Gartner, Microsoft (4.1%) has officially become the fifth laptop PC manufacturer in the US, the number is still constantly developing. It is the story in the US, but in addition to the United States, there is nothing called positive. In order for a new company to be old, Microsoft can encroach on another market as a hardware manufacturer is also not easy, for example, Vietnam. Although there is no authentic information about Microsoft Surface whether it comes to Vietnam, but that prospect is also exciting, right?**
**See more:**
[Surface Laptop 3 officially launched: Terrible configuration, 1 day battery](https://www.techradar.com/news/surface-laptop-3-officially-launched-with-terrific-configuration-and-a-day-of-battery-life)
[In the hands of Surface Go 2: The beautiful tablet is hard to resist from the father of Windows](https://www.techradar.com/news/in-the-hands-of-surface-go-2-the-beautiful-tablet-is-hard-to-resist-from-the-father-of-windows)