tuongminh321
New member
** Các lô hàng máy tính bảng và PC trên toàn thế giới dự kiến sẽ giảm 2,1% xuống còn 398 triệu đơn vị trong năm 2018. **
** Các lô hàng PC dự kiến sẽ giảm 1,2% xuống còn 269 triệu đơn vị, trong khi các lô hàng máy tính bảng dự kiến sẽ giảm 4,3% xuống còn 129 triệu đơn vị. **
** Hình này cho thấy sự suy giảm tối thiểu trong bốn năm qua và đặt ra các dấu hiệu cho một kỷ nguyên ổn định cho thị trường này. **
** Tiêu thụ PC đã bắt đầu ổn định và các nhà cung cấp PC lớn nhất đang tập trung vào các danh mục mới, chẳng hạn như máy tính chơi game, Chromebook. **
** Về mặt thương mại, Windows 10 vẫn là một trình điều khiển phổ biến để làm mới phần cứng, bởi vì các doanh nghiệp buộc phải chuyển từ kiến trúc thế hệ Skylake của Intel sang các công nghệ xử lý mới hơn. **
*.Windows 7 và nhắm mục tiêu các tài khoản này cụ thể đến các nhóm bán hàng.
Thứ hai, các nhà cung cấp sẽ đầu tư vào máy tính di động như một dịch vụ (DAA).Tuy nhiên, việc chuyển từ mô hình giao dịch sang hợp đồng là một thách thức lớn đối với các khách hàng và kênh đối tác, điều này sẽ ngăn DAA trở thành một nguồn doanh thu lớn trong tương lai gần.Cuối cùng, một số nhà cung cấp sẽ đầu tư phát triển nền tảng Chrome OS trong năm nay, với sự tập trung cụ thể vào giáo dục. "
** Dutt nói: "Nhu cầu tiêu thụ chung vẫn sẽ yếu. Các thành phần như DRAM vẫn sẽ bị giới hạn trong thời gian ngắn và hầu hết các chi phí tăng cho khách hàng sẽ phải là người phải chịuGiá (ASP) tăng. "**
** Ông nói thêm: "Máy tính chơi game chuyên dụng đang nổi lên như một điểm nóng ở các thị trường lớn như Hoa Kỳ, Trung Quốc, Nga, Nhật Bản và Hàn Quốc, nơi esports đã trở thành sở thích của người tiêu dùng với thu nhập ổn định. Thị trường tiêu dùng có thểĐể xuất hiện các thương hiệu mới cạnh tranh trực tiếp với HP, Lenovo và Dell. Đặc biệt, Huawei và Xiaomi là hai đối thủ khá đáng gờm. "**
** Về máy tính bảng, mặc dù đã có sự gia tăng các lô hàng iPad, các loại máy tính bảng vẫn đang giảm do người tiêu dùng thích sử dụng và thích điện thoại thông minh.Danh sách này dự kiến sẽ tăng gần 3% mỗi năm từ năm 2017 đến 2022, giảm gần 150 triệu đơn vị so với mức cao nhất của thị trường năm 2014. **
*.Bán lẻ. Thông thường, các thiết bị này chỉ được sử dụng cho một ứng dụng duy nhất cho một chức năng kinh doanh cụ thể, chẳng hạn như điểm bán hàng. Hôm nay, nhân viên kiến thức cần nhiều hơn thế. "**
** Ông nói thêm: "Chụp Tâm lý khách hàng, các nhà sản xuất hiện đã ra mắt các thiết bị máy tính bảng có thể tháo rời, chẳng hạn như iPad Pro và Surface Pro. Chiếm một tỷ lệ rất nhỏ trong thị trường PC thương mại, bởi vì các nhà quản lý công nghệ thông tin vẫn phải đối mặt với các hạn chế, như giá cả và số lượng."**
** Xem thêm: **
* [Microsoft sẽ ra mắt một dòng máy tính bảng giá rẻ cạnh tranh với iPad] (https://www.cnet.com/news/microsoft-will-launch-a-cheap-tablet-line-competing-with-ipad/)
* [IDC: Bán máy tính bảng giảm liên tục trong 14 quý] (https://www.idc.com/newsroom/press-releases
=======================================
**Tablet and PC shipments worldwide are expected to decline by 2.1% to 398 million units in 2018.**
**PC shipments are expected to decline by 1.2% to 269 million units, while tablet shipments are expected to decline by 4.3% to 129 million units.**
**This figure shows the minimum decline in the past four years and set signs for an era of stability for this market.**
**PC consumption has begun to stabilize and the largest PC suppliers are focusing on new categories, such as gaming computers, Chromebooks.**
**Commercially, Windows 10 is still a popular driver to refresh hardware, because businesses are forced to switch from Intel's Skylake generation architecture to newer processing technologies.**
**Analyst Ishan Dutt from Canalys said: "Commercial customers will be an important driving force for the growth of PC shipments in 2018. Existing suppliers have a number of strategic options to achieve growth. Firstly, some suppliers will track customers who are still using Windows 7 and target these accounts specifically to sales groups.
Secondly, suppliers will invest in mobile computer as a service (DaaS). However, moving from a transaction model to a contract is a big challenge for customers and partner channels, this will prevent Daas from becoming a large source of revenue in the near future. Finally, some suppliers will invest in developing the Chrome OS platform this year, with specific focus on education."
**Dutt said: "The overall consumption demand will still be weak. Components like DRAM will still be limited in the short term and most of the costs increased to customers will have to be the person who suffers, making the price for the average selling price (ASP) increases."**
**He added: "Specialized gaming computers are emerging as a hot spot in large markets such as the United States, China, Russia, Japan and South Korea, where eSports has become a hobby of consumers with stable income. The consumer market is likely to appear new brands that compete directly with HP, Lenovo and Dell. In particular, Huawei and Xiaomi are two quite formidable rivals."**
**About tablets, although there has been an increase in iPad shipments, tablet categories are still decreasing due to consumers prefer to use and prefer smartphones. This list is expected to increase by nearly 3% per year from 2017 to 2022, down nearly 150 million units compared to the peak of the market in 2014.**
**Analyst Robin Ody from Canalys said: "The tablet is moving fast in the direction of commercial. The ability to connect, mobility and display size of the tablet will bring a solid value proposal to important industries, such as education, health care and retail. Typically, these devices are only used for a single application for a specific business function, such as a sales point. Today, knowledge staff need more than that."**
**He added: "Capturing customer psychology, manufacturers currently launched removable tablet devices, such as iPad Pro and Surface Pro. Occupying a very small percentage in the commercial PC market, because information technology managers still face limitations, such as prices and quantities."**
**See more:**
* [Microsoft will launch a cheap tablet line competing with iPad](https://www.cnet.com/news/microsoft-will-launch-a-cheap-tablet-line-competing-with-ipad/)
* [IDC: Tablet sales globally decrease continuously in 14 quarters](https://www.idc.com/newsroom/press-releases/2018-q3-global-tablet-shipments-decline-14th-consecutive-quarter)
** Các lô hàng PC dự kiến sẽ giảm 1,2% xuống còn 269 triệu đơn vị, trong khi các lô hàng máy tính bảng dự kiến sẽ giảm 4,3% xuống còn 129 triệu đơn vị. **
** Hình này cho thấy sự suy giảm tối thiểu trong bốn năm qua và đặt ra các dấu hiệu cho một kỷ nguyên ổn định cho thị trường này. **
** Tiêu thụ PC đã bắt đầu ổn định và các nhà cung cấp PC lớn nhất đang tập trung vào các danh mục mới, chẳng hạn như máy tính chơi game, Chromebook. **
** Về mặt thương mại, Windows 10 vẫn là một trình điều khiển phổ biến để làm mới phần cứng, bởi vì các doanh nghiệp buộc phải chuyển từ kiến trúc thế hệ Skylake của Intel sang các công nghệ xử lý mới hơn. **
*.Windows 7 và nhắm mục tiêu các tài khoản này cụ thể đến các nhóm bán hàng.
Thứ hai, các nhà cung cấp sẽ đầu tư vào máy tính di động như một dịch vụ (DAA).Tuy nhiên, việc chuyển từ mô hình giao dịch sang hợp đồng là một thách thức lớn đối với các khách hàng và kênh đối tác, điều này sẽ ngăn DAA trở thành một nguồn doanh thu lớn trong tương lai gần.Cuối cùng, một số nhà cung cấp sẽ đầu tư phát triển nền tảng Chrome OS trong năm nay, với sự tập trung cụ thể vào giáo dục. "
** Dutt nói: "Nhu cầu tiêu thụ chung vẫn sẽ yếu. Các thành phần như DRAM vẫn sẽ bị giới hạn trong thời gian ngắn và hầu hết các chi phí tăng cho khách hàng sẽ phải là người phải chịuGiá (ASP) tăng. "**
** Ông nói thêm: "Máy tính chơi game chuyên dụng đang nổi lên như một điểm nóng ở các thị trường lớn như Hoa Kỳ, Trung Quốc, Nga, Nhật Bản và Hàn Quốc, nơi esports đã trở thành sở thích của người tiêu dùng với thu nhập ổn định. Thị trường tiêu dùng có thểĐể xuất hiện các thương hiệu mới cạnh tranh trực tiếp với HP, Lenovo và Dell. Đặc biệt, Huawei và Xiaomi là hai đối thủ khá đáng gờm. "**
** Về máy tính bảng, mặc dù đã có sự gia tăng các lô hàng iPad, các loại máy tính bảng vẫn đang giảm do người tiêu dùng thích sử dụng và thích điện thoại thông minh.Danh sách này dự kiến sẽ tăng gần 3% mỗi năm từ năm 2017 đến 2022, giảm gần 150 triệu đơn vị so với mức cao nhất của thị trường năm 2014. **
*.Bán lẻ. Thông thường, các thiết bị này chỉ được sử dụng cho một ứng dụng duy nhất cho một chức năng kinh doanh cụ thể, chẳng hạn như điểm bán hàng. Hôm nay, nhân viên kiến thức cần nhiều hơn thế. "**
** Ông nói thêm: "Chụp Tâm lý khách hàng, các nhà sản xuất hiện đã ra mắt các thiết bị máy tính bảng có thể tháo rời, chẳng hạn như iPad Pro và Surface Pro. Chiếm một tỷ lệ rất nhỏ trong thị trường PC thương mại, bởi vì các nhà quản lý công nghệ thông tin vẫn phải đối mặt với các hạn chế, như giá cả và số lượng."**
** Xem thêm: **
* [Microsoft sẽ ra mắt một dòng máy tính bảng giá rẻ cạnh tranh với iPad] (https://www.cnet.com/news/microsoft-will-launch-a-cheap-tablet-line-competing-with-ipad/)
* [IDC: Bán máy tính bảng giảm liên tục trong 14 quý] (https://www.idc.com/newsroom/press-releases
=======================================
**Tablet and PC shipments worldwide are expected to decline by 2.1% to 398 million units in 2018.**
**PC shipments are expected to decline by 1.2% to 269 million units, while tablet shipments are expected to decline by 4.3% to 129 million units.**
**This figure shows the minimum decline in the past four years and set signs for an era of stability for this market.**
**PC consumption has begun to stabilize and the largest PC suppliers are focusing on new categories, such as gaming computers, Chromebooks.**
**Commercially, Windows 10 is still a popular driver to refresh hardware, because businesses are forced to switch from Intel's Skylake generation architecture to newer processing technologies.**
**Analyst Ishan Dutt from Canalys said: "Commercial customers will be an important driving force for the growth of PC shipments in 2018. Existing suppliers have a number of strategic options to achieve growth. Firstly, some suppliers will track customers who are still using Windows 7 and target these accounts specifically to sales groups.
Secondly, suppliers will invest in mobile computer as a service (DaaS). However, moving from a transaction model to a contract is a big challenge for customers and partner channels, this will prevent Daas from becoming a large source of revenue in the near future. Finally, some suppliers will invest in developing the Chrome OS platform this year, with specific focus on education."
**Dutt said: "The overall consumption demand will still be weak. Components like DRAM will still be limited in the short term and most of the costs increased to customers will have to be the person who suffers, making the price for the average selling price (ASP) increases."**
**He added: "Specialized gaming computers are emerging as a hot spot in large markets such as the United States, China, Russia, Japan and South Korea, where eSports has become a hobby of consumers with stable income. The consumer market is likely to appear new brands that compete directly with HP, Lenovo and Dell. In particular, Huawei and Xiaomi are two quite formidable rivals."**
**About tablets, although there has been an increase in iPad shipments, tablet categories are still decreasing due to consumers prefer to use and prefer smartphones. This list is expected to increase by nearly 3% per year from 2017 to 2022, down nearly 150 million units compared to the peak of the market in 2014.**
**Analyst Robin Ody from Canalys said: "The tablet is moving fast in the direction of commercial. The ability to connect, mobility and display size of the tablet will bring a solid value proposal to important industries, such as education, health care and retail. Typically, these devices are only used for a single application for a specific business function, such as a sales point. Today, knowledge staff need more than that."**
**He added: "Capturing customer psychology, manufacturers currently launched removable tablet devices, such as iPad Pro and Surface Pro. Occupying a very small percentage in the commercial PC market, because information technology managers still face limitations, such as prices and quantities."**
**See more:**
* [Microsoft will launch a cheap tablet line competing with iPad](https://www.cnet.com/news/microsoft-will-launch-a-cheap-tablet-line-competing-with-ipad/)
* [IDC: Tablet sales globally decrease continuously in 14 quarters](https://www.idc.com/newsroom/press-releases/2018-q3-global-tablet-shipments-decline-14th-consecutive-quarter)