phamkimhardware
New member
** Trò chơi blockchain đã hạ nhiệt trong nửa đầu năm 2022 **
Theo một báo cáo mới từ Arcane Research, hai quý đầu năm 2022 cho thấy sự suy giảm đáng kể sau sự tăng trưởng bùng nổ của các trò chơi blockchain trong quý 4 năm 2021. Phân khúc này luôn được coi là phân khúc hàng đầu của ngành công nghiệp tiền điện tử, với sự tăng trưởng lên tới 2.000% trong năm qua.
Tuy nhiên, phản ứng từ GameFi dường như không như mong đợi, với số lượng người dùng hoạt động trong các trò chơi blockchain dựa trên Ethereum hàng đầu, bao gồm Axie Infinity, The Sandbox, Decentraland, v.v., giảm khoảng 96% so với mức cao nhất so với mức cao nhấtvào tháng 11 năm 2021.
Nghiên cứu Arcane đã đi đến hai phát hiện quan trọng cho sự suy giảm này.Đầu tiên là sự chậm lại trong sự cường điệu xung quanh Metaverse và NFT trong thời gian gần đây chắc chắn đã góp phần vào sự suy giảm số lượng người dùng tham gia GameFi.Điểm quan trọng còn lại nằm ở việc giảm phần thưởng trong trò chơi, khiến cộng đồng cảm thấy chán nản và không còn coi đây là cơ hội đầu tư tiềm năng.
Mặt khác, Arcane Research cũng tin rằng mặc dù chơi các trò chơi trên Web3 có nhiều lời hứa đầy hứa hẹn, cách mà lĩnh vực hiện đang phát triển là thực sự có vấn đề.Để so sánh, quá trình xây dựng một hệ sinh thái nhà phát triển của các trò chơi truyền thống như Fortnite và World of Warcraft phải mất nhiều năm để đạt đến điểm đang bùng nổ.
Trong khi đó, các trò chơi blockchain được ra mắt quá nhanh, thường là trên cơ sở hàng tháng và các nền tảng trò chơi rất vội vàng để ra mắt mà không có tầm nhìn sản phẩm rõ ràng hoặc nội dung được tiêu chuẩn hóa.Hầu hết các dự án Gamefi phụ thuộc rất nhiều vào các khoản đầu tư bên ngoài để tạo ra các ưu đãi để tồn tại.Điều này không bền vững trong thời gian dài.
Để hệ sinh thái trò chơi blockchain phát triển sự thịnh vượng dài hạn, có ba loại mà Arcane Research tin rằng nên được chú ý đặc biệt, bao gồm chi phí tham gia trò chơi, vấn đề lạm phát mã thông báo và ưu đãi cho người dùng.Tất nhiên, đây là một sự cân bằng không thoải mái.
Lý do cho tình huống chung này là các trò chơi blockchain chủ yếu là một không gian thích hợp "bị chi phối" bởi những người đam mê tiền điện tử, không phải là game thủ cốt lõi bình thường.Để tham gia vào GameFi, người dùng phải mua NFT, ngay cả với chi phí cao để truy cập.Đó là lý do tại sao các game thủ coi thường NFTS.Và khi ranh giới giữa đầu tư và chơi game ngày càng mờ nhạt, khả năng ứng dụng của một loạt dường như còn xa hơn.
Ngoài ra, các vấn đề như Rug Pull, FOMO và các hành vi xấu khác nói chung đã không khuyến khích người chơi thử nghiệm các trò chơi blockchain.Tuy nhiên, Arcane Research vẫn kết luận rằng chơi các trò chơi trên Web3 nên được coi là một trải nghiệm tiến hóa, chứ không phải là một cuộc cách mạng để thay đổi ngành công nghiệp trò chơi ngày nay.Các trò chơi Web2 có thể sẽ tiếp tục đóng một vai trò chính, tồn tại song song với Web3 với chi phí đầu vào thấp, tầm nhìn sản phẩm rõ ràng, nền kinh tế hợp lý và các nguyên tắc thiết kế sản phẩm.
**Thẩm quyền giải quyết:**
-[Nghiên cứu Arcane: Trạng thái chơi game blockchain q2 2022] (https://arcaneresearch.com/report/state-of-blockchain-gaming-Q2-2022/)
-
-dự án/)
=======================================
**Blockchain games have cooled down in the first half of 2022**
According to a new report from Arcane Research, the first two quarters of 2022 showed a significant decline following the explosive growth of blockchain games in Q4 2021. This segment was always considered the leading segment of the crypto industry, with a growth of up to 2,000% in the past year.
However, the reaction from GameFi does not seem to be as expected, with the number of active users in the top Ethereum-based blockchain games, including Axie Infinity, The Sandbox, Decentraland, etc., declining by about 96% compared to the peak in November 2021.
Arcane Research has come to two important findings for this decline. The first is that the slowdown in the hype around Metaverse and NFTs in recent times has certainly contributed to the decline in the number of users participating in GameFi. The remaining key point lies in the reduction of rewards in the game, making the community feel depressed and no longer see this as a potential investment opportunity.
On the other hand, Arcane Research also believes that although playing games on web3 has many promising promises, the way the field is currently developing is really problematic. For comparison, the process of building a developer ecosystem of traditional games like Fortnite and World of Warcraft takes many years to reach the booming point.
Meanwhile, blockchain games are launched too quickly, usually on a monthly basis, and game platforms are very hasty to launch without a clear product vision or standardized content. Most GameFi projects rely heavily on external investments to create incentives to exist. This is not sustainable for the long term.
In order for the blockchain game ecosystem to develop a long-term prosperity, there are three categories that Arcane Research believes should be paid special attention to, including the cost of participating in the game, the problem of token inflation, and incentives for users. Of course, this is an uncomfortable balance.
The reason for this general situation is that blockchain games are mostly a niche space that is "dominated" by cryptocurrency enthusiasts, not casual core gamers. To participate in GameFi, users must buy NFTs, even at a high cost to access. That is why gamers despise NFTs. And as the boundary between investment and gaming becomes increasingly blurred, the applicability of a series seems to be further away.
In addition, issues such as Rug Pull, Fomo, and other bad behaviors in general have not encouraged players to experiment with blockchain games. However, Arcane Research still concluded that playing games on web3 should be seen as an evolutionary experience, not a revolution to change the game industry today. Web2 games will likely continue to play a major role, existing in parallel with web3 with low input costs, clear product vision, reasonable economy, and product design principles.
**Reference:**
- [Arcane Research: The State of Blockchain Gaming Q2 2022](https://arcaneresearch.com/report/state-of-blockchain-gaming-q2-2022/)
- [Polygon "tightens" the financial conditions for blockchain projects in India](https://www.theblockcrypto.com/post/148615/polygon-tightens-financial-conditions-for-blockchain-projects-in-india)
- [Axie Infinity announced the first 12 game "franchise" game projects](https://www.coindesk.com/business/2022/07/08/axie-infinity-announces-first-12-game-franchise-game-projects/)
Theo một báo cáo mới từ Arcane Research, hai quý đầu năm 2022 cho thấy sự suy giảm đáng kể sau sự tăng trưởng bùng nổ của các trò chơi blockchain trong quý 4 năm 2021. Phân khúc này luôn được coi là phân khúc hàng đầu của ngành công nghiệp tiền điện tử, với sự tăng trưởng lên tới 2.000% trong năm qua.
Tuy nhiên, phản ứng từ GameFi dường như không như mong đợi, với số lượng người dùng hoạt động trong các trò chơi blockchain dựa trên Ethereum hàng đầu, bao gồm Axie Infinity, The Sandbox, Decentraland, v.v., giảm khoảng 96% so với mức cao nhất so với mức cao nhấtvào tháng 11 năm 2021.
Nghiên cứu Arcane đã đi đến hai phát hiện quan trọng cho sự suy giảm này.Đầu tiên là sự chậm lại trong sự cường điệu xung quanh Metaverse và NFT trong thời gian gần đây chắc chắn đã góp phần vào sự suy giảm số lượng người dùng tham gia GameFi.Điểm quan trọng còn lại nằm ở việc giảm phần thưởng trong trò chơi, khiến cộng đồng cảm thấy chán nản và không còn coi đây là cơ hội đầu tư tiềm năng.
Mặt khác, Arcane Research cũng tin rằng mặc dù chơi các trò chơi trên Web3 có nhiều lời hứa đầy hứa hẹn, cách mà lĩnh vực hiện đang phát triển là thực sự có vấn đề.Để so sánh, quá trình xây dựng một hệ sinh thái nhà phát triển của các trò chơi truyền thống như Fortnite và World of Warcraft phải mất nhiều năm để đạt đến điểm đang bùng nổ.
Trong khi đó, các trò chơi blockchain được ra mắt quá nhanh, thường là trên cơ sở hàng tháng và các nền tảng trò chơi rất vội vàng để ra mắt mà không có tầm nhìn sản phẩm rõ ràng hoặc nội dung được tiêu chuẩn hóa.Hầu hết các dự án Gamefi phụ thuộc rất nhiều vào các khoản đầu tư bên ngoài để tạo ra các ưu đãi để tồn tại.Điều này không bền vững trong thời gian dài.
Để hệ sinh thái trò chơi blockchain phát triển sự thịnh vượng dài hạn, có ba loại mà Arcane Research tin rằng nên được chú ý đặc biệt, bao gồm chi phí tham gia trò chơi, vấn đề lạm phát mã thông báo và ưu đãi cho người dùng.Tất nhiên, đây là một sự cân bằng không thoải mái.
Lý do cho tình huống chung này là các trò chơi blockchain chủ yếu là một không gian thích hợp "bị chi phối" bởi những người đam mê tiền điện tử, không phải là game thủ cốt lõi bình thường.Để tham gia vào GameFi, người dùng phải mua NFT, ngay cả với chi phí cao để truy cập.Đó là lý do tại sao các game thủ coi thường NFTS.Và khi ranh giới giữa đầu tư và chơi game ngày càng mờ nhạt, khả năng ứng dụng của một loạt dường như còn xa hơn.
Ngoài ra, các vấn đề như Rug Pull, FOMO và các hành vi xấu khác nói chung đã không khuyến khích người chơi thử nghiệm các trò chơi blockchain.Tuy nhiên, Arcane Research vẫn kết luận rằng chơi các trò chơi trên Web3 nên được coi là một trải nghiệm tiến hóa, chứ không phải là một cuộc cách mạng để thay đổi ngành công nghiệp trò chơi ngày nay.Các trò chơi Web2 có thể sẽ tiếp tục đóng một vai trò chính, tồn tại song song với Web3 với chi phí đầu vào thấp, tầm nhìn sản phẩm rõ ràng, nền kinh tế hợp lý và các nguyên tắc thiết kế sản phẩm.
**Thẩm quyền giải quyết:**
-[Nghiên cứu Arcane: Trạng thái chơi game blockchain q2 2022] (https://arcaneresearch.com/report/state-of-blockchain-gaming-Q2-2022/)
-
-dự án/)
=======================================
**Blockchain games have cooled down in the first half of 2022**
According to a new report from Arcane Research, the first two quarters of 2022 showed a significant decline following the explosive growth of blockchain games in Q4 2021. This segment was always considered the leading segment of the crypto industry, with a growth of up to 2,000% in the past year.
However, the reaction from GameFi does not seem to be as expected, with the number of active users in the top Ethereum-based blockchain games, including Axie Infinity, The Sandbox, Decentraland, etc., declining by about 96% compared to the peak in November 2021.
Arcane Research has come to two important findings for this decline. The first is that the slowdown in the hype around Metaverse and NFTs in recent times has certainly contributed to the decline in the number of users participating in GameFi. The remaining key point lies in the reduction of rewards in the game, making the community feel depressed and no longer see this as a potential investment opportunity.
On the other hand, Arcane Research also believes that although playing games on web3 has many promising promises, the way the field is currently developing is really problematic. For comparison, the process of building a developer ecosystem of traditional games like Fortnite and World of Warcraft takes many years to reach the booming point.
Meanwhile, blockchain games are launched too quickly, usually on a monthly basis, and game platforms are very hasty to launch without a clear product vision or standardized content. Most GameFi projects rely heavily on external investments to create incentives to exist. This is not sustainable for the long term.
In order for the blockchain game ecosystem to develop a long-term prosperity, there are three categories that Arcane Research believes should be paid special attention to, including the cost of participating in the game, the problem of token inflation, and incentives for users. Of course, this is an uncomfortable balance.
The reason for this general situation is that blockchain games are mostly a niche space that is "dominated" by cryptocurrency enthusiasts, not casual core gamers. To participate in GameFi, users must buy NFTs, even at a high cost to access. That is why gamers despise NFTs. And as the boundary between investment and gaming becomes increasingly blurred, the applicability of a series seems to be further away.
In addition, issues such as Rug Pull, Fomo, and other bad behaviors in general have not encouraged players to experiment with blockchain games. However, Arcane Research still concluded that playing games on web3 should be seen as an evolutionary experience, not a revolution to change the game industry today. Web2 games will likely continue to play a major role, existing in parallel with web3 with low input costs, clear product vision, reasonable economy, and product design principles.
**Reference:**
- [Arcane Research: The State of Blockchain Gaming Q2 2022](https://arcaneresearch.com/report/state-of-blockchain-gaming-q2-2022/)
- [Polygon "tightens" the financial conditions for blockchain projects in India](https://www.theblockcrypto.com/post/148615/polygon-tightens-financial-conditions-for-blockchain-projects-in-india)
- [Axie Infinity announced the first 12 game "franchise" game projects](https://www.coindesk.com/business/2022/07/08/axie-infinity-announces-first-12-game-franchise-game-projects/)