vantienphamtuong
New member
** Các lô hàng điện thoại thông minh ở châu Âu đã giảm 6,3% trong quý đầu tiên của năm 2018 **
Theo số liệu thống kê từ Canalys, các lô hàng điện thoại thông minh ở châu Âu trong quý đầu tiên của năm 2018 đã giảm 6,3% so với cùng kỳ năm ngoái.Đây là sự suy giảm hàng quý lớn nhất từ trước đến nay.
Tây Âu ghi nhận mức giảm lớn nhất là 13,9% chỉ với 30,1 triệu đơn vị được vận chuyển.Trung và Đông Âu, mặc dù là một thị trường nhỏ hơn, vẫn tăng 12,3% với doanh số 15,9 triệu đơn vị.
Ben Stanton, nhà phân tích tại Canalys, cho biết: Đây là một kỷ nguyên mới cho điện thoại thông minh ở châu Âu.Một vài thị trường nhỏ phát triển nhưng không đủ để bù đắp cho các thị trường bão hòa.Đây là một thách thức mới đối với các nhà sản xuất hiện tại, có lẽ một số thương hiệu nhỏ sẽ rời khỏi thị trường này trong những năm tới.
Samsung, Apple và Huawei đã tăng thị phần của họ từ 61% trong quý 1 năm 2014 lên 71,4% trong quý đầu tiên của năm 2018. Các thương hiệu nhỏ hơn như Alcatel, Sony và LG đã giảm đáng kể trong quý này.
Trong bức tranh hơi ảm đạm này, sự quảng bá mạnh mẽ của công ty công nghệ từ Trung Quốc, Xiaomi.Doanh số điện thoại thông minh trong quý đầu tiên của năm 2018 đã tăng hơn 999% so với cùng kỳ năm ngoái, đạt 2,4 triệu đơn vị.Do đó trở thành nhà sản xuất điện thoại thông minh lớn thứ tư ở châu Âu.
Ba nhà cung cấp hàng đầu với kết quả kinh doanh khác nhau là khác nhau đáng kể:
* Samsung: Vẫn được xếp hạng đầu tiên với hơn 15 triệu điện thoại thông minh được bán, giảm 15% so với năm ngoái khi Huawei và Xiaomi đang gây áp lực cho điện thoại thấp và trung bình của họ.Giá cao của Galaxy S9 cũng như ra mắt vào một thời điểm sớm hơn năm ngoái, Galaxy S8 đã thúc đẩy tăng vọt của giá bán trung bình (ASP) so với năm trước, giúp Samsung tăng giá trị của lô hàng bằng cách20%.
* Apple: Tối cao so với thị trường với việc bán hơn 10 triệu đơn vị, nhưng vẫn giảm 5,4% so với năm ngoái.Doanh số của iPhone X giảm 25% so với quý 4 năm 2017, nhưng nó vẫn là điện thoại thông minh bán chạy nhất trong khu vực.
* Huawei: Ghi lại mức tăng trưởng cao 38,6% với hơn 7,4 triệu điện thoại thông minh được bán.Công ty đã vận chuyển hơn 1 triệu điện thoại P20 và P20 Pro trong quý đầu tiên.Mặc dù tăng trưởng khối lượng lớn, giá trị của lô hàng chỉ tăng 1,7% so với năm trước.Tuy nhiên, Huawei tự tin về sự gia tăng ASP khi P20 chính thức đi vào hoạt động trong quý 2.
Lucio Chen, nhà phân tích của Canalys, cho biết: Xiaomi và Nokia đều là những công ty mới tham gia vào thị trường châu Âu, nhưng đã leo lên vị trí thứ 4 và 5.Xiaomi đã hợp tác với các nhà phân phối như dữ liệu Ingram Micro và ABC để đưa sản phẩm vào các cửa hàng bán lẻ.HMD đã thực hiện một cách tiếp cận khác, sử dụng các mối quan hệ vận hành để làm cho điện thoại thông minh mới lan rộng khắp châu Âu.
Các tính năng điện thoại thông minh hàng đầu đã ngày càng được thương mại hóa bởi các sản phẩm giá rẻ với cấu hình và tính năng tốt.Honor, Wiko và Xiaomi đã thúc đẩy sự tăng trưởng của các xu hướng như máy ảnh kép, tăng 150% so với năm trước.Xu hướng sử dụng điện thoại thông minh màn hình lớn trở nên mạnh mẽ hơn với các lô hàng điện thoại thông minh với màn hình lớn hơn 5,5 inch tăng 50%.Ngoài ra, Vincent Thielke, một nhà phân tích của Canalys Research, cho biết: Dual Dual-SIM cũng là một tính năng kỹ thuật phổ biến hơn với điện thoại thông minh ở châu Âu.
Cho dù sẽ có bất kỳ thay đổi nào trong thời gian tới trên bảng xếp hạng của các thương hiệu bán chạy nhất cũng như xu hướng sử dụng điện thoại thông minh trên lục địa này, hãy để chờ xem.
**Xem thêm:**
* Doanh số bán hàng của Huawei trên thị trường Trung Quốc tiếp tục tăng
* Thị trường điện thoại thông minh toàn cầu giảm so với cùng kỳ trong quý đầu tiên của năm ngoái
=======================================
**Smartphone shipments in Europe decreased by 6.3% in the first quarter of 2018**
According to statistics from Canalys, smartphone shipments in Europe in the first quarter of 2018 decreased by 6.3% compared to the same period last year. This is the biggest quarterly decline ever.
Western Europe recorded the biggest decrease of 13.9% with only 30.1 million units shipped. Central and Eastern Europe, despite being a smaller market, still grew 12.3% with sales of 15.9 million units.
Ben Stanton, analyst at Canalys, said: “This is a new era for smartphones in Europe. A few small markets grow but not enough to compensate for the saturated markets. This is a new challenge for existing manufacturers, perhaps some small brands will leave this market in the coming years.”
Samsung, Apple and Huawei increased their market share from 61% in Q1 2014 to 71.4% in the first quarter of 2018. Smaller brands such as Alcatel, Sony and LG decreased significantly in this quarter.
In this somewhat gloomy picture, the strong promotion of technology firm from China, Xiaomi. Smartphone sales in the first quarter of 2018 increased by more than 999% over the same period last year, reaching 2.4 million units. Thereby becoming the fourth largest smartphone manufacturer in Europe.
The three leading suppliers with different business results are significantly different:
* Samsung: Still ranked first with more than 15 million smartphones sold, down 15% compared to last year when Huawei and Xiaomi are pressuring their low and mid-range phones. The high price of the Galaxy S9 as well as the launch at a time earlier than last year the Galaxy S8 has promoted the skyrocket of the average selling price (ASP) compared to the previous year, helping Samsung to increase the value of the shipment by 20%.
* Apple: Superior to the market with selling more than 10 million units, but still decreased by 5.4% compared to last year. The sales of iPhone X decreased by 25% compared to Q4 in 2017, but it was still the best-selling smartphone in the area.
* Huawei: Recorded a high growth of 38.6% with more than 7.4 million smartphones sold. The company has shipped more than 1 million P20 and P20 Pro phones in the first quarter. Despite large volume growth, the value of the shipment only increased by 1.7% compared to the previous year. However, Huawei is confident about the increase in ASP when P20 officially comes into operation in Q2.
Lucio Chen, Canalys analyst, said: “Xiaomi and Nokia are both new companies participating in the European market, but have climbed to the 4th and 5th place. Xiaomi has partnered with distributors such as Ingram Micro and ABC Data to put the product into retail stores. HMD has done another approach, using operator relationships to make new smartphones spread throughout Europe.”
The leading smartphone features have been increasingly commercialized by cheap products with good configuration and features. Honor, Wiko and Xiaomi promoted the growth of trends such as dual cameras, an increase of 150% compared to the previous year. The trend of using a large screen smartphone becomes stronger with smartphone shipments with a screen greater than 5.5 inches increasing by 50%. In addition, Vincent Thielke, an analyst of Canalys research, said: “Dual-SIM is also a more common technical feature with smartphones in Europe.”
Whether there will be any change in the coming time on the ranking of the best-selling brands as well as the trend of using smartphones on this continent, let’s wait and see.
**See also:**
* Huawei’s sales in the Chinese market continue to grow
* The global smartphone market decreased compared to the same period in the first quarter of last year
Theo số liệu thống kê từ Canalys, các lô hàng điện thoại thông minh ở châu Âu trong quý đầu tiên của năm 2018 đã giảm 6,3% so với cùng kỳ năm ngoái.Đây là sự suy giảm hàng quý lớn nhất từ trước đến nay.
Tây Âu ghi nhận mức giảm lớn nhất là 13,9% chỉ với 30,1 triệu đơn vị được vận chuyển.Trung và Đông Âu, mặc dù là một thị trường nhỏ hơn, vẫn tăng 12,3% với doanh số 15,9 triệu đơn vị.
Ben Stanton, nhà phân tích tại Canalys, cho biết: Đây là một kỷ nguyên mới cho điện thoại thông minh ở châu Âu.Một vài thị trường nhỏ phát triển nhưng không đủ để bù đắp cho các thị trường bão hòa.Đây là một thách thức mới đối với các nhà sản xuất hiện tại, có lẽ một số thương hiệu nhỏ sẽ rời khỏi thị trường này trong những năm tới.
Samsung, Apple và Huawei đã tăng thị phần của họ từ 61% trong quý 1 năm 2014 lên 71,4% trong quý đầu tiên của năm 2018. Các thương hiệu nhỏ hơn như Alcatel, Sony và LG đã giảm đáng kể trong quý này.
Trong bức tranh hơi ảm đạm này, sự quảng bá mạnh mẽ của công ty công nghệ từ Trung Quốc, Xiaomi.Doanh số điện thoại thông minh trong quý đầu tiên của năm 2018 đã tăng hơn 999% so với cùng kỳ năm ngoái, đạt 2,4 triệu đơn vị.Do đó trở thành nhà sản xuất điện thoại thông minh lớn thứ tư ở châu Âu.
Ba nhà cung cấp hàng đầu với kết quả kinh doanh khác nhau là khác nhau đáng kể:
* Samsung: Vẫn được xếp hạng đầu tiên với hơn 15 triệu điện thoại thông minh được bán, giảm 15% so với năm ngoái khi Huawei và Xiaomi đang gây áp lực cho điện thoại thấp và trung bình của họ.Giá cao của Galaxy S9 cũng như ra mắt vào một thời điểm sớm hơn năm ngoái, Galaxy S8 đã thúc đẩy tăng vọt của giá bán trung bình (ASP) so với năm trước, giúp Samsung tăng giá trị của lô hàng bằng cách20%.
* Apple: Tối cao so với thị trường với việc bán hơn 10 triệu đơn vị, nhưng vẫn giảm 5,4% so với năm ngoái.Doanh số của iPhone X giảm 25% so với quý 4 năm 2017, nhưng nó vẫn là điện thoại thông minh bán chạy nhất trong khu vực.
* Huawei: Ghi lại mức tăng trưởng cao 38,6% với hơn 7,4 triệu điện thoại thông minh được bán.Công ty đã vận chuyển hơn 1 triệu điện thoại P20 và P20 Pro trong quý đầu tiên.Mặc dù tăng trưởng khối lượng lớn, giá trị của lô hàng chỉ tăng 1,7% so với năm trước.Tuy nhiên, Huawei tự tin về sự gia tăng ASP khi P20 chính thức đi vào hoạt động trong quý 2.
Lucio Chen, nhà phân tích của Canalys, cho biết: Xiaomi và Nokia đều là những công ty mới tham gia vào thị trường châu Âu, nhưng đã leo lên vị trí thứ 4 và 5.Xiaomi đã hợp tác với các nhà phân phối như dữ liệu Ingram Micro và ABC để đưa sản phẩm vào các cửa hàng bán lẻ.HMD đã thực hiện một cách tiếp cận khác, sử dụng các mối quan hệ vận hành để làm cho điện thoại thông minh mới lan rộng khắp châu Âu.
Các tính năng điện thoại thông minh hàng đầu đã ngày càng được thương mại hóa bởi các sản phẩm giá rẻ với cấu hình và tính năng tốt.Honor, Wiko và Xiaomi đã thúc đẩy sự tăng trưởng của các xu hướng như máy ảnh kép, tăng 150% so với năm trước.Xu hướng sử dụng điện thoại thông minh màn hình lớn trở nên mạnh mẽ hơn với các lô hàng điện thoại thông minh với màn hình lớn hơn 5,5 inch tăng 50%.Ngoài ra, Vincent Thielke, một nhà phân tích của Canalys Research, cho biết: Dual Dual-SIM cũng là một tính năng kỹ thuật phổ biến hơn với điện thoại thông minh ở châu Âu.
Cho dù sẽ có bất kỳ thay đổi nào trong thời gian tới trên bảng xếp hạng của các thương hiệu bán chạy nhất cũng như xu hướng sử dụng điện thoại thông minh trên lục địa này, hãy để chờ xem.
**Xem thêm:**
* Doanh số bán hàng của Huawei trên thị trường Trung Quốc tiếp tục tăng
* Thị trường điện thoại thông minh toàn cầu giảm so với cùng kỳ trong quý đầu tiên của năm ngoái
=======================================
**Smartphone shipments in Europe decreased by 6.3% in the first quarter of 2018**
According to statistics from Canalys, smartphone shipments in Europe in the first quarter of 2018 decreased by 6.3% compared to the same period last year. This is the biggest quarterly decline ever.
Western Europe recorded the biggest decrease of 13.9% with only 30.1 million units shipped. Central and Eastern Europe, despite being a smaller market, still grew 12.3% with sales of 15.9 million units.
Ben Stanton, analyst at Canalys, said: “This is a new era for smartphones in Europe. A few small markets grow but not enough to compensate for the saturated markets. This is a new challenge for existing manufacturers, perhaps some small brands will leave this market in the coming years.”
Samsung, Apple and Huawei increased their market share from 61% in Q1 2014 to 71.4% in the first quarter of 2018. Smaller brands such as Alcatel, Sony and LG decreased significantly in this quarter.
In this somewhat gloomy picture, the strong promotion of technology firm from China, Xiaomi. Smartphone sales in the first quarter of 2018 increased by more than 999% over the same period last year, reaching 2.4 million units. Thereby becoming the fourth largest smartphone manufacturer in Europe.
The three leading suppliers with different business results are significantly different:
* Samsung: Still ranked first with more than 15 million smartphones sold, down 15% compared to last year when Huawei and Xiaomi are pressuring their low and mid-range phones. The high price of the Galaxy S9 as well as the launch at a time earlier than last year the Galaxy S8 has promoted the skyrocket of the average selling price (ASP) compared to the previous year, helping Samsung to increase the value of the shipment by 20%.
* Apple: Superior to the market with selling more than 10 million units, but still decreased by 5.4% compared to last year. The sales of iPhone X decreased by 25% compared to Q4 in 2017, but it was still the best-selling smartphone in the area.
* Huawei: Recorded a high growth of 38.6% with more than 7.4 million smartphones sold. The company has shipped more than 1 million P20 and P20 Pro phones in the first quarter. Despite large volume growth, the value of the shipment only increased by 1.7% compared to the previous year. However, Huawei is confident about the increase in ASP when P20 officially comes into operation in Q2.
Lucio Chen, Canalys analyst, said: “Xiaomi and Nokia are both new companies participating in the European market, but have climbed to the 4th and 5th place. Xiaomi has partnered with distributors such as Ingram Micro and ABC Data to put the product into retail stores. HMD has done another approach, using operator relationships to make new smartphones spread throughout Europe.”
The leading smartphone features have been increasingly commercialized by cheap products with good configuration and features. Honor, Wiko and Xiaomi promoted the growth of trends such as dual cameras, an increase of 150% compared to the previous year. The trend of using a large screen smartphone becomes stronger with smartphone shipments with a screen greater than 5.5 inches increasing by 50%. In addition, Vincent Thielke, an analyst of Canalys research, said: “Dual-SIM is also a more common technical feature with smartphones in Europe.”
Whether there will be any change in the coming time on the ranking of the best-selling brands as well as the trend of using smartphones on this continent, let’s wait and see.
**See also:**
* Huawei’s sales in the Chinese market continue to grow
* The global smartphone market decreased compared to the same period in the first quarter of last year