phucthinh79
New member
** Câu chuyện mua iPhone 13 trên Lazada và bài học kinh nghiệm **
Gần đây tôi đã mua một chiếc iPhone 13 trên Lazada và có trải nghiệm rất tệ.Tôi đã đặt hàng điện thoại từ cửa hàng hàng đầu của Apple, được quảng cáo là một cửa hàng chính hãng với sản phẩm trong kho.Tuy nhiên, khi tôi đặt hàng vào ngày 22 tháng 10, điện thoại không được giao mặc dù tôi là một trong 200 đơn đặt hàng đầu tiên và tôi đã sử dụng thẻ tín dụng để trả cho đơn đặt hàng (điều này cho tôi giảm giá 2 triệu VND).
Tôi đã trò chuyện với cửa hàng và gọi cho dịch vụ khách hàng, nhưng họ cứ đưa cho tôi Runaround và nói rằng điện thoại sẽ được gửi vào ngày 10 tháng 10Điện thoại ở mức giá ban đầu (không có mã giảm giá) đã nhận được điện thoại đúng hạn, trong khi những người đặt hàng điện thoại có mã giảm giá không.
Điều này khiến tôi nhận ra rằng Lazada đã cố tình đưa ra mã giảm giá để thu hút khách hàng, nhưng sau đó họ không cung cấp điện thoại cho những khách hàng sử dụng mã giảm giá.Đây là một thực hành kinh doanh mờ ám và tôi sẽ không mua sắm ở Lazada nữa.
=======================================
**The story of buying iPhone 13 on Lazada and the lesson learned**
I recently bought an iPhone 13 on Lazada and had a very bad experience. I ordered the phone from the Apple Flagship Store, which is advertised as a genuine store with the product in stock. However, when I ordered on October 22, the phone was not delivered even though I was one of the first 200 orders and I used a credit card to pay for the order (which gave me a 2 million VND discount).
I chatted with the store and called customer service, but they just kept giving me the runaround and said that the phone would be delivered on October 10. However, I read the comments of other customers who had bought the phone and found that those who ordered the phone at the original price (without a discount code) had received their phones on time, while those who ordered the phone with a discount code had not.
This made me realize that Lazada was deliberately giving out discount codes to attract customers, but then they were not delivering the phones to those customers who used the discount codes. This is a shady business practice and I will not be shopping on Lazada again.
Gần đây tôi đã mua một chiếc iPhone 13 trên Lazada và có trải nghiệm rất tệ.Tôi đã đặt hàng điện thoại từ cửa hàng hàng đầu của Apple, được quảng cáo là một cửa hàng chính hãng với sản phẩm trong kho.Tuy nhiên, khi tôi đặt hàng vào ngày 22 tháng 10, điện thoại không được giao mặc dù tôi là một trong 200 đơn đặt hàng đầu tiên và tôi đã sử dụng thẻ tín dụng để trả cho đơn đặt hàng (điều này cho tôi giảm giá 2 triệu VND).
Tôi đã trò chuyện với cửa hàng và gọi cho dịch vụ khách hàng, nhưng họ cứ đưa cho tôi Runaround và nói rằng điện thoại sẽ được gửi vào ngày 10 tháng 10Điện thoại ở mức giá ban đầu (không có mã giảm giá) đã nhận được điện thoại đúng hạn, trong khi những người đặt hàng điện thoại có mã giảm giá không.
Điều này khiến tôi nhận ra rằng Lazada đã cố tình đưa ra mã giảm giá để thu hút khách hàng, nhưng sau đó họ không cung cấp điện thoại cho những khách hàng sử dụng mã giảm giá.Đây là một thực hành kinh doanh mờ ám và tôi sẽ không mua sắm ở Lazada nữa.
=======================================
**The story of buying iPhone 13 on Lazada and the lesson learned**
I recently bought an iPhone 13 on Lazada and had a very bad experience. I ordered the phone from the Apple Flagship Store, which is advertised as a genuine store with the product in stock. However, when I ordered on October 22, the phone was not delivered even though I was one of the first 200 orders and I used a credit card to pay for the order (which gave me a 2 million VND discount).
I chatted with the store and called customer service, but they just kept giving me the runaround and said that the phone would be delivered on October 10. However, I read the comments of other customers who had bought the phone and found that those who ordered the phone at the original price (without a discount code) had received their phones on time, while those who ordered the phone with a discount code had not.
This made me realize that Lazada was deliberately giving out discount codes to attract customers, but then they were not delivering the phones to those customers who used the discount codes. This is a shady business practice and I will not be shopping on Lazada again.