angrycat678
New member
[TIẾNG VIỆT]:
Thành công ** 7 nguyên tắc thành công của Amazon **
Amazon là một trong những công ty thành công nhất trên thế giới và có nhiều lý do cho sự thành công của nó.Nhưng các nguyên tắc chính đã đóng góp cho sự tăng trưởng của Amazon là gì?
Trong bài viết này, chúng tôi sẽ khám phá 7 nguyên tắc đã giúp Amazon trở thành một cường quốc toàn cầu.
** 1.Nỗi ám ảnh của khách hàng **
Amazon bị ám ảnh bởi khách hàng của mình.Công ty liên tục cố gắng cải thiện các sản phẩm và dịch vụ của mình để cung cấp trải nghiệm tốt nhất có thể cho khách hàng của mình.Amazon luôn tìm kiếm những cách mới để làm cho việc mua sắm dễ dàng hơn, nhanh hơn và thuận tiện hơn.
** 2.Sự đổi mới**
Amazon liên tục đổi mới.Công ty luôn tìm kiếm những cách mới để cải thiện sản phẩm và dịch vụ của mình.Amazon không ngại chấp nhận rủi ro và thử nghiệm những ý tưởng mới.Điều này đã cho phép công ty đi trước cuộc thi và liên tục phát triển kinh doanh.
** 3.Tỉ lệ**
Amazon có quy mô lớn.Công ty có một cơ sở khách hàng khổng lồ và một mạng lưới rộng lớn của các trung tâm thực hiện.Thang đo này mang lại cho Amazon một lợi thế đáng kể so với các đối thủ cạnh tranh.Amazon có thể cung cấp giá thấp hơn, vận chuyển nhanh hơn và lựa chọn sản phẩm rộng hơn so với các đối thủ cạnh tranh.
**4.Công nghệ**
Amazon là một công ty công nghệ.Công ty đầu tư rất nhiều vào công nghệ để cải thiện các sản phẩm và dịch vụ của mình.Nền tảng công nghệ của Amazon là một trong những công trình tiên tiến nhất trên thế giới.Nền tảng này cho phép Amazon cung cấp cho khách hàng của mình trải nghiệm mua sắm liền mạch.
** 5.Ra quyết định dựa trên dữ liệu **
Amazon là một công ty điều khiển dữ liệu.Công ty sử dụng dữ liệu để đưa ra quyết định về mọi thứ, từ phát triển sản phẩm đến các chiến dịch tiếp thị.Cách tiếp cận dựa trên dữ liệu của Amazon đã cho phép công ty đưa ra quyết định tốt hơn và đạt được các mục tiêu của mình hiệu quả hơn.
** 6.Phạm vi toàn cầu**
Amazon có một phạm vi toàn cầu.Công ty hoạt động tại hơn 20 quốc gia và có cơ sở khách hàng hơn 200 triệu người.REACH toàn cầu của Amazon cho phép công ty bán sản phẩm của mình cho khách hàng trên toàn thế giới.
** 7.Văn hóa sở hữu **
Amazon có văn hóa sở hữu.Nhân viên được khuyến khích sở hữu công việc của họ và chịu trách nhiệm cho kết quả của chính họ.Văn hóa sở hữu này đã giúp Amazon tạo ra một lực lượng lao động có động lực và năng suất cao.
Đây là 7 nguyên tắc đã giúp Amazon trở thành một cường quốc toàn cầu.Amazon là một công ty không ngừng phát triển và đổi mới.Sẽ rất thú vị khi xem công ty tiếp tục phát triển và thay đổi trong những năm tới như thế nào.
**Người giới thiệu**
* [Nguyên tắc của Amazon] (Leadership Principles)
* [Câu chuyện về Amazon] (Amazon.com)
* [Mô hình kinh doanh của Amazon] (https://www.investopedia.com/articles/personal-finance/041515/amazons-business-model-eclained.asp)
[ENGLISH]:
's Success **The 7 Principles of Amazon's Success**
Amazon is one of the most successful companies in the world, and there are many reasons for its success. But what are the key principles that have contributed to Amazon's growth?
In this article, we'll explore the 7 principles that have helped Amazon become a global powerhouse.
**1. Customer obsession**
Amazon is obsessed with its customers. The company constantly strives to improve its products and services in order to provide the best possible experience for its customers. Amazon is always looking for new ways to make shopping easier, faster, and more convenient.
**2. Innovation**
Amazon is constantly innovating. The company is always looking for new ways to improve its products and services. Amazon is not afraid to take risks and experiment with new ideas. This has allowed the company to stay ahead of the competition and continuously grow its business.
**3. Scale**
Amazon has a massive scale. The company has a huge customer base and a vast network of fulfillment centers. This scale gives Amazon a significant advantage over its competitors. Amazon can offer lower prices, faster shipping, and a wider selection of products than its competitors.
**4. Technology**
Amazon is a technology company. The company invests heavily in technology in order to improve its products and services. Amazon's technology platform is one of the most advanced in the world. This platform allows Amazon to provide its customers with a seamless shopping experience.
**5. Data-driven decision-making**
Amazon is a data-driven company. The company uses data to make decisions about everything from product development to marketing campaigns. Amazon's data-driven approach has allowed the company to make better decisions and achieve its goals more effectively.
**6. Global reach**
Amazon has a global reach. The company operates in more than 20 countries and has a customer base of over 200 million people. Amazon's global reach allows the company to sell its products to customers all over the world.
**7. Culture of ownership**
Amazon has a culture of ownership. Employees are encouraged to take ownership of their work and to be responsible for their own results. This culture of ownership has helped Amazon to create a highly motivated and productive workforce.
These are the 7 principles that have helped Amazon become a global powerhouse. Amazon is a company that is constantly evolving and innovating. It will be interesting to see how the company continues to grow and change in the years to come.
**References**
* [Amazon's Principles](https://www.amazon.jobs/principles)
* [The Story of Amazon](https://www.amazon.com/story-amazon/dp/0062209465)
* [Amazon's Business Model](https://www.investopedia.com/articles/personal-finance/041515/amazons-business-model-explained.asp)
Thành công ** 7 nguyên tắc thành công của Amazon **
Amazon là một trong những công ty thành công nhất trên thế giới và có nhiều lý do cho sự thành công của nó.Nhưng các nguyên tắc chính đã đóng góp cho sự tăng trưởng của Amazon là gì?
Trong bài viết này, chúng tôi sẽ khám phá 7 nguyên tắc đã giúp Amazon trở thành một cường quốc toàn cầu.
** 1.Nỗi ám ảnh của khách hàng **
Amazon bị ám ảnh bởi khách hàng của mình.Công ty liên tục cố gắng cải thiện các sản phẩm và dịch vụ của mình để cung cấp trải nghiệm tốt nhất có thể cho khách hàng của mình.Amazon luôn tìm kiếm những cách mới để làm cho việc mua sắm dễ dàng hơn, nhanh hơn và thuận tiện hơn.
** 2.Sự đổi mới**
Amazon liên tục đổi mới.Công ty luôn tìm kiếm những cách mới để cải thiện sản phẩm và dịch vụ của mình.Amazon không ngại chấp nhận rủi ro và thử nghiệm những ý tưởng mới.Điều này đã cho phép công ty đi trước cuộc thi và liên tục phát triển kinh doanh.
** 3.Tỉ lệ**
Amazon có quy mô lớn.Công ty có một cơ sở khách hàng khổng lồ và một mạng lưới rộng lớn của các trung tâm thực hiện.Thang đo này mang lại cho Amazon một lợi thế đáng kể so với các đối thủ cạnh tranh.Amazon có thể cung cấp giá thấp hơn, vận chuyển nhanh hơn và lựa chọn sản phẩm rộng hơn so với các đối thủ cạnh tranh.
**4.Công nghệ**
Amazon là một công ty công nghệ.Công ty đầu tư rất nhiều vào công nghệ để cải thiện các sản phẩm và dịch vụ của mình.Nền tảng công nghệ của Amazon là một trong những công trình tiên tiến nhất trên thế giới.Nền tảng này cho phép Amazon cung cấp cho khách hàng của mình trải nghiệm mua sắm liền mạch.
** 5.Ra quyết định dựa trên dữ liệu **
Amazon là một công ty điều khiển dữ liệu.Công ty sử dụng dữ liệu để đưa ra quyết định về mọi thứ, từ phát triển sản phẩm đến các chiến dịch tiếp thị.Cách tiếp cận dựa trên dữ liệu của Amazon đã cho phép công ty đưa ra quyết định tốt hơn và đạt được các mục tiêu của mình hiệu quả hơn.
** 6.Phạm vi toàn cầu**
Amazon có một phạm vi toàn cầu.Công ty hoạt động tại hơn 20 quốc gia và có cơ sở khách hàng hơn 200 triệu người.REACH toàn cầu của Amazon cho phép công ty bán sản phẩm của mình cho khách hàng trên toàn thế giới.
** 7.Văn hóa sở hữu **
Amazon có văn hóa sở hữu.Nhân viên được khuyến khích sở hữu công việc của họ và chịu trách nhiệm cho kết quả của chính họ.Văn hóa sở hữu này đã giúp Amazon tạo ra một lực lượng lao động có động lực và năng suất cao.
Đây là 7 nguyên tắc đã giúp Amazon trở thành một cường quốc toàn cầu.Amazon là một công ty không ngừng phát triển và đổi mới.Sẽ rất thú vị khi xem công ty tiếp tục phát triển và thay đổi trong những năm tới như thế nào.
**Người giới thiệu**
* [Nguyên tắc của Amazon] (Leadership Principles)
* [Câu chuyện về Amazon] (Amazon.com)
* [Mô hình kinh doanh của Amazon] (https://www.investopedia.com/articles/personal-finance/041515/amazons-business-model-eclained.asp)
[ENGLISH]:
's Success **The 7 Principles of Amazon's Success**
Amazon is one of the most successful companies in the world, and there are many reasons for its success. But what are the key principles that have contributed to Amazon's growth?
In this article, we'll explore the 7 principles that have helped Amazon become a global powerhouse.
**1. Customer obsession**
Amazon is obsessed with its customers. The company constantly strives to improve its products and services in order to provide the best possible experience for its customers. Amazon is always looking for new ways to make shopping easier, faster, and more convenient.
**2. Innovation**
Amazon is constantly innovating. The company is always looking for new ways to improve its products and services. Amazon is not afraid to take risks and experiment with new ideas. This has allowed the company to stay ahead of the competition and continuously grow its business.
**3. Scale**
Amazon has a massive scale. The company has a huge customer base and a vast network of fulfillment centers. This scale gives Amazon a significant advantage over its competitors. Amazon can offer lower prices, faster shipping, and a wider selection of products than its competitors.
**4. Technology**
Amazon is a technology company. The company invests heavily in technology in order to improve its products and services. Amazon's technology platform is one of the most advanced in the world. This platform allows Amazon to provide its customers with a seamless shopping experience.
**5. Data-driven decision-making**
Amazon is a data-driven company. The company uses data to make decisions about everything from product development to marketing campaigns. Amazon's data-driven approach has allowed the company to make better decisions and achieve its goals more effectively.
**6. Global reach**
Amazon has a global reach. The company operates in more than 20 countries and has a customer base of over 200 million people. Amazon's global reach allows the company to sell its products to customers all over the world.
**7. Culture of ownership**
Amazon has a culture of ownership. Employees are encouraged to take ownership of their work and to be responsible for their own results. This culture of ownership has helped Amazon to create a highly motivated and productive workforce.
These are the 7 principles that have helped Amazon become a global powerhouse. Amazon is a company that is constantly evolving and innovating. It will be interesting to see how the company continues to grow and change in the years to come.
**References**
* [Amazon's Principles](https://www.amazon.jobs/principles)
* [The Story of Amazon](https://www.amazon.com/story-amazon/dp/0062209465)
* [Amazon's Business Model](https://www.investopedia.com/articles/personal-finance/041515/amazons-business-model-explained.asp)