[TIẾNG VIỆT]:
** Nghi ngờ hoạt động bất thường: Bảo vệ tài khoản Amazon của bạn **
Amazon là một trong những nhà bán lẻ trực tuyến phổ biến nhất trên thế giới và với lý do chính đáng.Nó cung cấp nhiều loại sản phẩm với giá cạnh tranh và dịch vụ khách hàng của nó là đỉnh cao.Tuy nhiên, giống như bất kỳ nhà bán lẻ trực tuyến nào khác, Amazon không miễn nhiễm với gian lận.Nếu bạn nghi ngờ rằng đã có hoạt động bất thường trên tài khoản Amazon của bạn, điều quan trọng là phải thực hiện các bước để đảm bảo nó càng sớm càng tốt.
Dưới đây là một vài điều bạn có thể làm để bảo mật tài khoản Amazon của mình nếu bạn nghi ngờ hoạt động bất thường:
1. ** Thay đổi mật khẩu của bạn. ** Đây là bước đầu tiên và quan trọng nhất.Đảm bảo chọn mật khẩu mạnh mà bạn không sử dụng cho bất kỳ tài khoản nào khác.
2. ** Kích hoạt xác thực hai yếu tố. ** Đây là một lớp bảo mật bổ sung yêu cầu bạn nhập mã được gửi đến điện thoại của bạn ngoài mật khẩu khi bạn đăng nhập.
3. ** Kiểm tra các đơn đặt hàng gần đây của bạn. ** Đảm bảo rằng bạn nhận ra tất cả các đơn đặt hàng đã được đặt trên tài khoản của bạn.Nếu bạn thấy bất kỳ đơn đặt hàng nào mà bạn không thực hiện, hãy liên hệ ngay với Amazon Service Service.
4. ** Xem lại các phương thức thanh toán của bạn. ** Đảm bảo rằng bạn nhận ra tất cả các phương thức thanh toán được lưu trên tài khoản của bạn.Nếu bạn thấy bất kỳ phương pháp nào bạn không thêm, hãy liên hệ với Amazon khách hàng ngay lập tức.
5. ** Kiểm tra địa chỉ vận chuyển của bạn. ** Đảm bảo rằng bạn nhận ra tất cả các địa chỉ vận chuyển được lưu trên tài khoản của bạn.Nếu bạn thấy bất kỳ địa chỉ nào bạn không thêm, hãy liên hệ ngay với Amazon Service Service.
6. ** Thiết lập thông báo bảo mật. ** Amazon cho phép bạn thiết lập thông báo bảo mật sẽ được gửi cho bạn bất cứ khi nào có thay đổi tài khoản của bạn.Đây là một cách tuyệt vời để đứng đầu bất kỳ hoạt động đáng ngờ nào.
Nếu bạn làm theo các bước này, bạn có thể giúp giữ tài khoản Amazon của bạn an toàn khỏi gian lận.
**Người giới thiệu**
* [Cách bảo mật tài khoản Amazon của bạn] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201924480)
* [Cách thiết lập xác thực hai yếu tố trên Amazon] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=202079480)
* [Cách kiểm tra các đơn đặt hàng gần đây của bạn] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201924500)
* [Cách xem xét các phương thức thanh toán của bạn] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201924520)
* [Cách kiểm tra địa chỉ vận chuyển của bạn] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201924540)
* [Cách thiết lập thông báo bảo mật] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201924560)
[ENGLISH]:
**Suspicion of Unusual Activity: Securing Your Amazon Account**
Amazon is one of the most popular online retailers in the world, and with good reason. It offers a wide variety of products at competitive prices, and its customer service is top-notch. However, like any other online retailer, Amazon is not immune to fraud. If you suspect that there has been unusual activity on your Amazon account, it's important to take steps to secure it as soon as possible.
Here are a few things you can do to secure your Amazon account if you suspect unusual activity:
1. **Change your password.** This is the first and most important step. Make sure to choose a strong password that you don't use for any other accounts.
2. **Enable two-factor authentication.** This is an extra layer of security that requires you to enter a code that is sent to your phone in addition to your password when you log in.
3. **Check your recent orders.** Make sure that you recognize all of the orders that have been placed on your account. If you see any orders that you didn't make, contact Amazon customer service immediately.
4. **Review your payment methods.** Make sure that you recognize all of the payment methods that are saved on your account. If you see any methods that you didn't add, contact Amazon customer service immediately.
5. **Check your shipping addresses.** Make sure that you recognize all of the shipping addresses that are saved on your account. If you see any addresses that you didn't add, contact Amazon customer service immediately.
6. **Set up a security notification.** Amazon allows you to set up a security notification that will be sent to you whenever there is a change to your account. This is a great way to stay on top of any suspicious activity.
If you follow these steps, you can help to keep your Amazon account safe from fraud.
**References**
* [How to Secure Your Amazon Account](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201924480)
* [How to Set Up Two-Factor Authentication on Amazon](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=202079480)
* [How to Check Your Recent Orders](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201924500)
* [How to Review Your Payment Methods](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201924520)
* [How to Check Your Shipping Addresses](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201924540)
* [How to Set Up a Security Notification](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201924560)
** Nghi ngờ hoạt động bất thường: Bảo vệ tài khoản Amazon của bạn **
Amazon là một trong những nhà bán lẻ trực tuyến phổ biến nhất trên thế giới và với lý do chính đáng.Nó cung cấp nhiều loại sản phẩm với giá cạnh tranh và dịch vụ khách hàng của nó là đỉnh cao.Tuy nhiên, giống như bất kỳ nhà bán lẻ trực tuyến nào khác, Amazon không miễn nhiễm với gian lận.Nếu bạn nghi ngờ rằng đã có hoạt động bất thường trên tài khoản Amazon của bạn, điều quan trọng là phải thực hiện các bước để đảm bảo nó càng sớm càng tốt.
Dưới đây là một vài điều bạn có thể làm để bảo mật tài khoản Amazon của mình nếu bạn nghi ngờ hoạt động bất thường:
1. ** Thay đổi mật khẩu của bạn. ** Đây là bước đầu tiên và quan trọng nhất.Đảm bảo chọn mật khẩu mạnh mà bạn không sử dụng cho bất kỳ tài khoản nào khác.
2. ** Kích hoạt xác thực hai yếu tố. ** Đây là một lớp bảo mật bổ sung yêu cầu bạn nhập mã được gửi đến điện thoại của bạn ngoài mật khẩu khi bạn đăng nhập.
3. ** Kiểm tra các đơn đặt hàng gần đây của bạn. ** Đảm bảo rằng bạn nhận ra tất cả các đơn đặt hàng đã được đặt trên tài khoản của bạn.Nếu bạn thấy bất kỳ đơn đặt hàng nào mà bạn không thực hiện, hãy liên hệ ngay với Amazon Service Service.
4. ** Xem lại các phương thức thanh toán của bạn. ** Đảm bảo rằng bạn nhận ra tất cả các phương thức thanh toán được lưu trên tài khoản của bạn.Nếu bạn thấy bất kỳ phương pháp nào bạn không thêm, hãy liên hệ với Amazon khách hàng ngay lập tức.
5. ** Kiểm tra địa chỉ vận chuyển của bạn. ** Đảm bảo rằng bạn nhận ra tất cả các địa chỉ vận chuyển được lưu trên tài khoản của bạn.Nếu bạn thấy bất kỳ địa chỉ nào bạn không thêm, hãy liên hệ ngay với Amazon Service Service.
6. ** Thiết lập thông báo bảo mật. ** Amazon cho phép bạn thiết lập thông báo bảo mật sẽ được gửi cho bạn bất cứ khi nào có thay đổi tài khoản của bạn.Đây là một cách tuyệt vời để đứng đầu bất kỳ hoạt động đáng ngờ nào.
Nếu bạn làm theo các bước này, bạn có thể giúp giữ tài khoản Amazon của bạn an toàn khỏi gian lận.
**Người giới thiệu**
* [Cách bảo mật tài khoản Amazon của bạn] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201924480)
* [Cách thiết lập xác thực hai yếu tố trên Amazon] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=202079480)
* [Cách kiểm tra các đơn đặt hàng gần đây của bạn] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201924500)
* [Cách xem xét các phương thức thanh toán của bạn] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201924520)
* [Cách kiểm tra địa chỉ vận chuyển của bạn] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201924540)
* [Cách thiết lập thông báo bảo mật] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201924560)
[ENGLISH]:
**Suspicion of Unusual Activity: Securing Your Amazon Account**
Amazon is one of the most popular online retailers in the world, and with good reason. It offers a wide variety of products at competitive prices, and its customer service is top-notch. However, like any other online retailer, Amazon is not immune to fraud. If you suspect that there has been unusual activity on your Amazon account, it's important to take steps to secure it as soon as possible.
Here are a few things you can do to secure your Amazon account if you suspect unusual activity:
1. **Change your password.** This is the first and most important step. Make sure to choose a strong password that you don't use for any other accounts.
2. **Enable two-factor authentication.** This is an extra layer of security that requires you to enter a code that is sent to your phone in addition to your password when you log in.
3. **Check your recent orders.** Make sure that you recognize all of the orders that have been placed on your account. If you see any orders that you didn't make, contact Amazon customer service immediately.
4. **Review your payment methods.** Make sure that you recognize all of the payment methods that are saved on your account. If you see any methods that you didn't add, contact Amazon customer service immediately.
5. **Check your shipping addresses.** Make sure that you recognize all of the shipping addresses that are saved on your account. If you see any addresses that you didn't add, contact Amazon customer service immediately.
6. **Set up a security notification.** Amazon allows you to set up a security notification that will be sent to you whenever there is a change to your account. This is a great way to stay on top of any suspicious activity.
If you follow these steps, you can help to keep your Amazon account safe from fraud.
**References**
* [How to Secure Your Amazon Account](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201924480)
* [How to Set Up Two-Factor Authentication on Amazon](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=202079480)
* [How to Check Your Recent Orders](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201924500)
* [How to Review Your Payment Methods](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201924520)
* [How to Check Your Shipping Addresses](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201924540)
* [How to Set Up a Security Notification](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201924560)