giangson803
New member
** Samsung, Xiaomi thống trị thị trường điện thoại thông minh Ấn Độ với 9,9 triệu chiếc được bán **
Theo thống kê từ Canalys, điện thoại thông minh Samsung và Xiaomi đã lập kỷ lục với 9,9 triệu điện thoại thông minh được bán ở Ấn Độ trong quý vừa qua.Đây là hiệu suất tốt nhất mà hai nhà cung cấp đã đạt được ở đất nước này.
Cả hai công ty hiện chiếm 60% tổng số lô hàng ở Ấn Độ, tăng từ 43% một năm trước.Xiaomi đã tăng gấp đôi các lô hàng của mình trong khi tốc độ tăng trưởng hàng năm của Samsung là gần 50%, mức tăng tốt nhất kể từ quý 4/2015.
Điều này giúp nhà sản xuất leo lên ngang hàng với Xiaomi, cải thiện vị trí so với quý trước.
Vivo chiếm vị trí thứ ba với 11% thị phần trong khi Oppo đứng thứ tư với 10%, doanh số của hai công ty này là 3,6 triệu và 3,1 triệu.Tổng số tiền được bán ở Ấn Độ trong quý 2 tăng 22%, đạt gần 33 triệu chiếc.
Nhà phân tích Tuân Anh Nguyen của Canalys cho biết.Công ty này đã mang các dòng sản phẩm mới của mình để cạnh tranh trực tiếp với danh mục đầu tư của Xiaomi.
Dựa trên doanh số điện thoại thông minh của Canalys, J2 Pro là mô hình hàng đầu của Samsung trong quý 2/2018, với 2,3 triệu chiếc được bán ở Ấn Độ.Trong khi đó, Xiaomi vận chuyển 3,3 triệu Redmi 5A.
Cấm Xiaomi ngày càng phổ biến ở Ấn Độ.Chuỗi công nghệ và cung cấp sẽ tiếp tục mang lại lợi thế cho Xiaomi trong tương lai gần.Tuy nhiên, Samsung vẫn sẽ là một trong những lựa chọn đầu tiên cho người tiêu dùng, ông nói thêm.
Mặc dù không đạt được thành tích ấn tượng, các nhà cung cấp nhỏ hơn không từ bỏ và tiếp tục xây dựng chiến lược kinh doanh của họ với quan điểm về tính bền vững và lợi nhuận dài hạn.
Asus gần đây đã thay đổi chiến lược của mình ở Ấn Độ, chuyển từ một mô hình tiếp thị sang phân phối sang một đối tác duy nhất, chiến lược trực tuyến đầu tiên với Flipkart.Các lô hàng ASUS gần như tăng gấp ba so với quý trước.
Trong khi đó, với Oppo, khi các lô hàng giảm xuống mức thấp 2,2 triệu trong quý 4/2017, nhà sản xuất đã ra mắt một thương hiệu trực tuyến duy nhất, Realme và thử thách Xiaomi với các sản phẩm có giá trị tiền.
Các lô hàng iPhone của Apple ở Ấn Độ đã giảm khoảng 50% trong quý 2/2018.Tuy nhiên, Apple đang trở lại với các đối tác phân phối và chuyển sang một chiến lược mạnh mẽ sang thương hiệu, hứa hẹn sẽ đạt được nhiều thành công vì nó đảm bảo lợi nhuận tốt hơn trên mỗi thiết bị.
Bán hàng không phải là chiến lược duy nhất ở Ấn Độ.Các nhà cung cấp cần lựa chọn giữa lợi nhuận và tăng trưởng hàng loạt tùy thuộc vào chiến lược và điều kiện của mỗi công ty.
Trong tương lai gần, các nhà sản xuất điện thoại thông minh sẽ có một chiến lược mới trong thị trường này, các vị trí sẽ có những thay đổi bất ngờ như thế nào, hãy chờ xem.
**Xem thêm:**
* Doanh thu quý thứ hai của Samsung giảm sau 7 quý tăng trưởng liên tiếp
* OnePlus vượt qua Samsung và Apple, thống trị thị trường cao cấp ở Ấn Độ
=======================================
**Samsung, Xiaomi dominate the Indian smartphone market with 9.9 million units sold**
According to statistics from Canalys, Samsung and Xiaomi smartphones have set a record level with 9.9 million smartphones sold in India in the last quarter. This is the best performance that the two suppliers have achieved in this country.
Both companies currently account for 60% of the total number of shipments in India, up from 43% a year ago. Xiaomi has doubled its shipments while Samsung's annual growth rate is nearly 50%, the best increase since Q4/2015.
This helps the manufacturer to climb to stand on par with Xiaomi, improving the position compared to the previous quarter.
Vivo accounts for third place with 11% market share while OPPO ranks fourth with 10%, sales of these two companies are 3.6 million and 3.1 million. The total amount of goods sold in India in Q2 increased by 22%, reaching nearly 33 million units.
“Samsung is returning,” said Canalys analyst Tuan Anh Nguyen. “This company has brought its new product lines to compete directly with Xiaomi's portfolio.”
Based on Canalys's smartphone sales, J2 Pro is Samsung's leading model in Q2/2018, with 2.3 million units sold in India. Meanwhile, Xiaomi shipped 3.3 million Redmi 5A.
“Xiaomi is increasingly popular in India. Technology and supply chains will continue to bring advantages to Xiaomi in the near future. However, Samsung will still be one of the first choice for consumers,” he added.
Although not achieving impressive achievements, smaller suppliers do not give up and continue to build their business strategy with the viewpoint of sustainability and long-term profits.
ASUS recently changed its strategy in India, moving from a marketing model to distribution to a single partner, the first online strategy with Flipkart. ASUS shipments are almost tripled compared to the previous quarter.
Meanwhile, with OPPO, when the shipments dropped to a low of 2.2 million in Q4/2017, the manufacturer launched a single online brand, Realme, and challenging Xiaomi with money-worth products.
Apple's iPhone shipments in India have dropped by about 50% in Q2/2018. However, Apple is returning to distribution partners and switching to a strong strategy into the brand, promising to achieve much success because it ensures better profits on each device.
“Sales are not the only strategy in India,” said Canalath Rushabh Doshi, research director. Suppliers need to choose between profits and mass growth depending on the strategy and conditions of each company.
In the near future, smartphone manufacturers will have a new strategy in this market, how will the positions will have unexpected changes, let's wait and see.
**See also:**
* Samsung's second quarter revenue fell after 7 consecutive quarters of growth
* OnePlus surpasses Samsung and Apple, dominating the high-end market in India
Theo thống kê từ Canalys, điện thoại thông minh Samsung và Xiaomi đã lập kỷ lục với 9,9 triệu điện thoại thông minh được bán ở Ấn Độ trong quý vừa qua.Đây là hiệu suất tốt nhất mà hai nhà cung cấp đã đạt được ở đất nước này.
Cả hai công ty hiện chiếm 60% tổng số lô hàng ở Ấn Độ, tăng từ 43% một năm trước.Xiaomi đã tăng gấp đôi các lô hàng của mình trong khi tốc độ tăng trưởng hàng năm của Samsung là gần 50%, mức tăng tốt nhất kể từ quý 4/2015.
Điều này giúp nhà sản xuất leo lên ngang hàng với Xiaomi, cải thiện vị trí so với quý trước.
Vivo chiếm vị trí thứ ba với 11% thị phần trong khi Oppo đứng thứ tư với 10%, doanh số của hai công ty này là 3,6 triệu và 3,1 triệu.Tổng số tiền được bán ở Ấn Độ trong quý 2 tăng 22%, đạt gần 33 triệu chiếc.
Nhà phân tích Tuân Anh Nguyen của Canalys cho biết.Công ty này đã mang các dòng sản phẩm mới của mình để cạnh tranh trực tiếp với danh mục đầu tư của Xiaomi.
Dựa trên doanh số điện thoại thông minh của Canalys, J2 Pro là mô hình hàng đầu của Samsung trong quý 2/2018, với 2,3 triệu chiếc được bán ở Ấn Độ.Trong khi đó, Xiaomi vận chuyển 3,3 triệu Redmi 5A.
Cấm Xiaomi ngày càng phổ biến ở Ấn Độ.Chuỗi công nghệ và cung cấp sẽ tiếp tục mang lại lợi thế cho Xiaomi trong tương lai gần.Tuy nhiên, Samsung vẫn sẽ là một trong những lựa chọn đầu tiên cho người tiêu dùng, ông nói thêm.
Mặc dù không đạt được thành tích ấn tượng, các nhà cung cấp nhỏ hơn không từ bỏ và tiếp tục xây dựng chiến lược kinh doanh của họ với quan điểm về tính bền vững và lợi nhuận dài hạn.
Asus gần đây đã thay đổi chiến lược của mình ở Ấn Độ, chuyển từ một mô hình tiếp thị sang phân phối sang một đối tác duy nhất, chiến lược trực tuyến đầu tiên với Flipkart.Các lô hàng ASUS gần như tăng gấp ba so với quý trước.
Trong khi đó, với Oppo, khi các lô hàng giảm xuống mức thấp 2,2 triệu trong quý 4/2017, nhà sản xuất đã ra mắt một thương hiệu trực tuyến duy nhất, Realme và thử thách Xiaomi với các sản phẩm có giá trị tiền.
Các lô hàng iPhone của Apple ở Ấn Độ đã giảm khoảng 50% trong quý 2/2018.Tuy nhiên, Apple đang trở lại với các đối tác phân phối và chuyển sang một chiến lược mạnh mẽ sang thương hiệu, hứa hẹn sẽ đạt được nhiều thành công vì nó đảm bảo lợi nhuận tốt hơn trên mỗi thiết bị.
Bán hàng không phải là chiến lược duy nhất ở Ấn Độ.Các nhà cung cấp cần lựa chọn giữa lợi nhuận và tăng trưởng hàng loạt tùy thuộc vào chiến lược và điều kiện của mỗi công ty.
Trong tương lai gần, các nhà sản xuất điện thoại thông minh sẽ có một chiến lược mới trong thị trường này, các vị trí sẽ có những thay đổi bất ngờ như thế nào, hãy chờ xem.
**Xem thêm:**
* Doanh thu quý thứ hai của Samsung giảm sau 7 quý tăng trưởng liên tiếp
* OnePlus vượt qua Samsung và Apple, thống trị thị trường cao cấp ở Ấn Độ
=======================================
**Samsung, Xiaomi dominate the Indian smartphone market with 9.9 million units sold**
According to statistics from Canalys, Samsung and Xiaomi smartphones have set a record level with 9.9 million smartphones sold in India in the last quarter. This is the best performance that the two suppliers have achieved in this country.
Both companies currently account for 60% of the total number of shipments in India, up from 43% a year ago. Xiaomi has doubled its shipments while Samsung's annual growth rate is nearly 50%, the best increase since Q4/2015.
This helps the manufacturer to climb to stand on par with Xiaomi, improving the position compared to the previous quarter.
Vivo accounts for third place with 11% market share while OPPO ranks fourth with 10%, sales of these two companies are 3.6 million and 3.1 million. The total amount of goods sold in India in Q2 increased by 22%, reaching nearly 33 million units.
“Samsung is returning,” said Canalys analyst Tuan Anh Nguyen. “This company has brought its new product lines to compete directly with Xiaomi's portfolio.”
Based on Canalys's smartphone sales, J2 Pro is Samsung's leading model in Q2/2018, with 2.3 million units sold in India. Meanwhile, Xiaomi shipped 3.3 million Redmi 5A.
“Xiaomi is increasingly popular in India. Technology and supply chains will continue to bring advantages to Xiaomi in the near future. However, Samsung will still be one of the first choice for consumers,” he added.
Although not achieving impressive achievements, smaller suppliers do not give up and continue to build their business strategy with the viewpoint of sustainability and long-term profits.
ASUS recently changed its strategy in India, moving from a marketing model to distribution to a single partner, the first online strategy with Flipkart. ASUS shipments are almost tripled compared to the previous quarter.
Meanwhile, with OPPO, when the shipments dropped to a low of 2.2 million in Q4/2017, the manufacturer launched a single online brand, Realme, and challenging Xiaomi with money-worth products.
Apple's iPhone shipments in India have dropped by about 50% in Q2/2018. However, Apple is returning to distribution partners and switching to a strong strategy into the brand, promising to achieve much success because it ensures better profits on each device.
“Sales are not the only strategy in India,” said Canalath Rushabh Doshi, research director. Suppliers need to choose between profits and mass growth depending on the strategy and conditions of each company.
In the near future, smartphone manufacturers will have a new strategy in this market, how will the positions will have unexpected changes, let's wait and see.
**See also:**
* Samsung's second quarter revenue fell after 7 consecutive quarters of growth
* OnePlus surpasses Samsung and Apple, dominating the high-end market in India