anhquantruong
New member
** Mặc dù bối cảnh thị trường khó khăn, "Vua mã thông báo" đã tăng 70% nhân viên vào năm 2022 **
Mặc dù bối cảnh thị trường khó khăn, Chiliz, công ty đứng sau token token bục socios.com, đã tiếp tục tuyển dụng nhân viên mới.
Giám đốc điều hành của công ty Alexandre Dreyfus nói rằng Chiliz đã tăng số lượng nhân viên của mình lên hơn 70% vào năm 2022, với mục đích mở rộng phạm vi toàn cầu của mình.
"Chúng tôi đã phát triển đáng kể đội ngũ và dấu chân toàn cầu của chúng tôi. Chúng tôi đã trải qua các điều kiện thị trường tương tự trong quá khứ và đã điều hướng thành công vào mùa đông trước đó", Dreyfus nói.
Thị trường tiền điện tử đã có mặt trong một thị trường gấu trong hầu hết năm 2022, với tổng vốn hóa thị trường giảm hơn 60% kể từ đầu năm.
Do đó, nhiều công ty tiền điện tử đã buộc phải sa thải nhân viên để duy trì hoạt động.
Tuy nhiên, thị trường mã thông báo quạt là một trong số ít điểm sáng trong không gian tiền điện tử, với tổng doanh thu hàng tháng của các mã thông báo người hâm mộ toàn cầu tăng 200% kể từ đầu năm 2022.
Theo Cryptoslam, doanh thu hàng tháng của các mã thông báo người hâm mộ toàn cầu đã đạt 6,4 tỷ đô la vào tháng 9, tăng từ 2,2 tỷ đô la trong tháng 1.
Tăng trưởng này hoàn toàn trái ngược với thị trường NFT tổng thể, đã chứng kiến doanh số giảm 88% từ 4,8 tỷ đô la trong tháng 1 xuống còn 550 triệu đô la vào tháng Chín.
Dreyfus tin rằng mã thông báo FAN là một khoản đầu tư bền vững hơn NFT, vì chúng là tài sản kỹ thuật số có thể được trao đổi cho nhau và có cùng giá trị.
"NFT được ca ngợi cho nhiều trường hợp sử dụng, với khả năng hình thành một cộng đồng xung quanh chủ sở hữu. Tuy nhiên, việc khai thác hàng ngàn NFT là một hoạt động rất tốn kém", Dreyfus nói.
Chiliz cũng đang phát triển blockchain của riêng mình, Chain Chain 2.0 (CC2), dự kiến sẽ được ra mắt trong quý IV năm nay.
Công ty tin rằng CC2 sẽ giúp phát triển hơn nữa thị trường mã thông báo quạt và cung cấp cơ hội mới cho người hâm mộ tương tác với các đội và người chơi yêu thích của họ.
=======================================
**Despite the difficult market context, the "King of Fan Tokens" increased by 70% of employees in 2022**
Despite the difficult market context, Chiliz, the company behind the fan token platform Socios.com, has continued to recruit new employees.
The company's CEO Alexandre Dreyfus said that Chiliz has increased its headcount by more than 70% in 2022, with the aim of expanding its global reach.
"We have significantly grown our team and our global footprint. We have been through similar market conditions in the past and have successfully navigated the winter before," Dreyfus said.
The cryptocurrency market has been in a bear market for most of 2022, with the total market capitalization down by more than 60% since the beginning of the year.
As a result, many crypto companies have been forced to lay off staff in order to stay afloat.
However, the fan token market has been one of the few bright spots in the crypto space, with the total monthly revenue of global fan tokens increasing by 200% since the beginning of 2022.
According to Cryptoslam, the monthly revenue of global fan tokens reached $6.4 billion in September, up from $2.2 billion in January.
This growth is in stark contrast to the overall NFT market, which has seen sales decline by 88% from $4.8 billion in January to $550 million in September.
Dreyfus believes that fan tokens are a more sustainable investment than NFTs, as they are digital assets that can be exchanged for each other and have the same value at all times.
"NFTs are praised for many use cases, with the ability to form a community around the owner. However, minting thousands of NFTs is a very expensive activity," Dreyfus said.
Chiliz is also developing its own blockchain, Chiliz Chain 2.0 (CC2), which is expected to be launched in the fourth quarter of this year.
The company believes that CC2 will help to further grow the fan token market and provide new opportunities for fans to interact with their favorite teams and players.
Mặc dù bối cảnh thị trường khó khăn, Chiliz, công ty đứng sau token token bục socios.com, đã tiếp tục tuyển dụng nhân viên mới.
Giám đốc điều hành của công ty Alexandre Dreyfus nói rằng Chiliz đã tăng số lượng nhân viên của mình lên hơn 70% vào năm 2022, với mục đích mở rộng phạm vi toàn cầu của mình.
"Chúng tôi đã phát triển đáng kể đội ngũ và dấu chân toàn cầu của chúng tôi. Chúng tôi đã trải qua các điều kiện thị trường tương tự trong quá khứ và đã điều hướng thành công vào mùa đông trước đó", Dreyfus nói.
Thị trường tiền điện tử đã có mặt trong một thị trường gấu trong hầu hết năm 2022, với tổng vốn hóa thị trường giảm hơn 60% kể từ đầu năm.
Do đó, nhiều công ty tiền điện tử đã buộc phải sa thải nhân viên để duy trì hoạt động.
Tuy nhiên, thị trường mã thông báo quạt là một trong số ít điểm sáng trong không gian tiền điện tử, với tổng doanh thu hàng tháng của các mã thông báo người hâm mộ toàn cầu tăng 200% kể từ đầu năm 2022.
Theo Cryptoslam, doanh thu hàng tháng của các mã thông báo người hâm mộ toàn cầu đã đạt 6,4 tỷ đô la vào tháng 9, tăng từ 2,2 tỷ đô la trong tháng 1.
Tăng trưởng này hoàn toàn trái ngược với thị trường NFT tổng thể, đã chứng kiến doanh số giảm 88% từ 4,8 tỷ đô la trong tháng 1 xuống còn 550 triệu đô la vào tháng Chín.
Dreyfus tin rằng mã thông báo FAN là một khoản đầu tư bền vững hơn NFT, vì chúng là tài sản kỹ thuật số có thể được trao đổi cho nhau và có cùng giá trị.
"NFT được ca ngợi cho nhiều trường hợp sử dụng, với khả năng hình thành một cộng đồng xung quanh chủ sở hữu. Tuy nhiên, việc khai thác hàng ngàn NFT là một hoạt động rất tốn kém", Dreyfus nói.
Chiliz cũng đang phát triển blockchain của riêng mình, Chain Chain 2.0 (CC2), dự kiến sẽ được ra mắt trong quý IV năm nay.
Công ty tin rằng CC2 sẽ giúp phát triển hơn nữa thị trường mã thông báo quạt và cung cấp cơ hội mới cho người hâm mộ tương tác với các đội và người chơi yêu thích của họ.
=======================================
**Despite the difficult market context, the "King of Fan Tokens" increased by 70% of employees in 2022**
Despite the difficult market context, Chiliz, the company behind the fan token platform Socios.com, has continued to recruit new employees.
The company's CEO Alexandre Dreyfus said that Chiliz has increased its headcount by more than 70% in 2022, with the aim of expanding its global reach.
"We have significantly grown our team and our global footprint. We have been through similar market conditions in the past and have successfully navigated the winter before," Dreyfus said.
The cryptocurrency market has been in a bear market for most of 2022, with the total market capitalization down by more than 60% since the beginning of the year.
As a result, many crypto companies have been forced to lay off staff in order to stay afloat.
However, the fan token market has been one of the few bright spots in the crypto space, with the total monthly revenue of global fan tokens increasing by 200% since the beginning of 2022.
According to Cryptoslam, the monthly revenue of global fan tokens reached $6.4 billion in September, up from $2.2 billion in January.
This growth is in stark contrast to the overall NFT market, which has seen sales decline by 88% from $4.8 billion in January to $550 million in September.
Dreyfus believes that fan tokens are a more sustainable investment than NFTs, as they are digital assets that can be exchanged for each other and have the same value at all times.
"NFTs are praised for many use cases, with the ability to form a community around the owner. However, minting thousands of NFTs is a very expensive activity," Dreyfus said.
Chiliz is also developing its own blockchain, Chiliz Chain 2.0 (CC2), which is expected to be launched in the fourth quarter of this year.
The company believes that CC2 will help to further grow the fan token market and provide new opportunities for fans to interact with their favorite teams and players.