tuanchau267
New member
**#Marketing812CBSeclass12syllabus **
## Tiếp thị 812 CBSE Lớp 12 Giáo trình
Nhiệm vụ tiếp thị 812 CBSE Lớp 12 bao gồm các chủ đề sau:
* Giới thiệu về Tiếp thị
* Quản lý maketing
* Hành vi của người tiêu dùng
* Nghiên cứu thị trường
* Quản lý bán hàng
* Quảng cáo và quan hệ công chúng
* Quản lý bán lẻ
* Tiếp thị quốc tế
** Giới thiệu về Tiếp thị **
Đơn vị này giới thiệu khái niệm tiếp thị và vai trò của nó trong thế giới kinh doanh.Nó bao gồm các loại tiếp thị khác nhau và các kênh tiếp thị khác nhau có thể được sử dụng để tiếp cận khách hàng.
**Quản lý maketing**
Đơn vị này bao gồm các khía cạnh khác nhau của quản lý tiếp thị, bao gồm lập kế hoạch, thực hiện và kiểm soát.Nó cũng bao gồm các chiến lược tiếp thị khác nhau có thể được sử dụng để đạt được các mục tiêu kinh doanh.
** Hành vi của người tiêu dùng **
Đơn vị này kiểm tra các yếu tố khác nhau ảnh hưởng đến hành vi của người tiêu dùng.Nó bao gồm các loại người tiêu dùng khác nhau và các cách khác nhau mà họ đưa ra quyết định.
**Nghiên cứu thị trường**
Đơn vị này bao gồm các phương pháp khác nhau có thể được sử dụng để thu thập dữ liệu tiếp thị.Nó cũng bao gồm các cách khác nhau trong đó dữ liệu tiếp thị có thể được phân tích và giải thích.
**Quản lý bán hàng**
Đơn vị này bao gồm các khía cạnh khác nhau của quản lý bán hàng, bao gồm lập kế hoạch, thực hiện và kiểm soát.Nó cũng bao gồm các kỹ thuật bán hàng khác nhau có thể được sử dụng để bán sản phẩm và dịch vụ.
**Quảng cáo và quan hệ công chúng**
Đơn vị này bao gồm các loại quảng cáo và quan hệ công chúng khác nhau có thể được sử dụng để quảng bá sản phẩm và dịch vụ.Nó cũng bao gồm các cách khác nhau trong đó quảng cáo và quan hệ công chúng có thể được sử dụng để đạt được các mục tiêu kinh doanh.
**Quản lý bán lẻ**
Đơn vị này bao gồm các khía cạnh khác nhau của quản lý bán lẻ, bao gồm lập kế hoạch, thực hiện và kiểm soát.Nó cũng bao gồm các cách khác nhau mà các nhà bán lẻ có thể thu hút và giữ chân khách hàng.
**Tiếp thị quốc tế**
Đơn vị này kiểm tra các yếu tố khác nhau cần được xem xét khi các sản phẩm và dịch vụ tiếp thị quốc tế.Nó cũng bao gồm các chiến lược khác nhau có thể được sử dụng để tham gia vào thị trường quốc tế.
## Bài viết tham khảo
* [Quản lý tiếp thị] (https://www.investopedia.com/terms/m/marketingman quản lý.asp)
* [Hành vi của người tiêu dùng] (MindTools | Home)
* [Nghiên cứu tiếp thị] (https://www.thebalancesmb.com/marketing-research-process-4178123)
* [Quản lý bán hàng] (https://www.sba.gov/blogs/sales-man quản lý -101)
* [Quảng cáo và Quan hệ công chúng] (https://www.hubspot.com/marketing/advertising-vs-public-relations)
* [Quản lý bán lẻ] (https://www.shopify.com/encyclopedia/retail-man Quản lý)
* [Tiếp thị quốc tế] (https://www.investopedia.com/terms/i/iternational-marketing.asp)
## hashtags
* #tiếp thị
* #việc kinh doanh
* #việc bán hàng
* #Quảng cáo
* #quan hệ công chúng
=======================================
**#Marketing812CBSEClass12Syllabus**
## Marketing 812 CBSE Class 12 Syllabus
The Marketing 812 CBSE Class 12 syllabus covers the following topics:
* Introduction to Marketing
* Marketing Management
* Consumer Behaviour
* Marketing Research
* Sales Management
* Advertising and Public Relations
* Retail Management
* International Marketing
**Introduction to Marketing**
This unit introduces the concept of marketing and its role in the business world. It covers the different types of marketing and the different marketing channels that can be used to reach customers.
**Marketing Management**
This unit covers the different aspects of marketing management, including planning, implementation, and control. It also covers the different marketing strategies that can be used to achieve business goals.
**Consumer Behaviour**
This unit examines the different factors that influence consumer behaviour. It covers the different types of consumers and the different ways in which they make decisions.
**Marketing Research**
This unit covers the different methods that can be used to collect marketing data. It also covers the different ways in which marketing data can be analyzed and interpreted.
**Sales Management**
This unit covers the different aspects of sales management, including planning, implementation, and control. It also covers the different sales techniques that can be used to sell products and services.
**Advertising and Public Relations**
This unit covers the different types of advertising and public relations that can be used to promote products and services. It also covers the different ways in which advertising and public relations can be used to achieve business goals.
**Retail Management**
This unit covers the different aspects of retail management, including planning, implementation, and control. It also covers the different ways in which retailers can attract and retain customers.
**International Marketing**
This unit examines the different factors that need to be considered when marketing products and services internationally. It also covers the different strategies that can be used to enter international markets.
## Reference Articles
* [Marketing Management](https://www.investopedia.com/terms/m/marketingmanagement.asp)
* [Consumer Behaviour](https://www.mindtools.com/pages/article/newTMC_06.htm)
* [Marketing Research](https://www.thebalancesmb.com/marketing-research-process-4178123)
* [Sales Management](https://www.sba.gov/blogs/sales-management-101)
* [Advertising and Public Relations](https://www.hubspot.com/marketing/advertising-vs-public-relations)
* [Retail Management](https://www.shopify.com/encyclopedia/retail-management)
* [International Marketing](https://www.investopedia.com/terms/i/international-marketing.asp)
## Hashtags
* #marketing
* #Business
* #sales
* #Advertising
* #publicrelations
## Tiếp thị 812 CBSE Lớp 12 Giáo trình
Nhiệm vụ tiếp thị 812 CBSE Lớp 12 bao gồm các chủ đề sau:
* Giới thiệu về Tiếp thị
* Quản lý maketing
* Hành vi của người tiêu dùng
* Nghiên cứu thị trường
* Quản lý bán hàng
* Quảng cáo và quan hệ công chúng
* Quản lý bán lẻ
* Tiếp thị quốc tế
** Giới thiệu về Tiếp thị **
Đơn vị này giới thiệu khái niệm tiếp thị và vai trò của nó trong thế giới kinh doanh.Nó bao gồm các loại tiếp thị khác nhau và các kênh tiếp thị khác nhau có thể được sử dụng để tiếp cận khách hàng.
**Quản lý maketing**
Đơn vị này bao gồm các khía cạnh khác nhau của quản lý tiếp thị, bao gồm lập kế hoạch, thực hiện và kiểm soát.Nó cũng bao gồm các chiến lược tiếp thị khác nhau có thể được sử dụng để đạt được các mục tiêu kinh doanh.
** Hành vi của người tiêu dùng **
Đơn vị này kiểm tra các yếu tố khác nhau ảnh hưởng đến hành vi của người tiêu dùng.Nó bao gồm các loại người tiêu dùng khác nhau và các cách khác nhau mà họ đưa ra quyết định.
**Nghiên cứu thị trường**
Đơn vị này bao gồm các phương pháp khác nhau có thể được sử dụng để thu thập dữ liệu tiếp thị.Nó cũng bao gồm các cách khác nhau trong đó dữ liệu tiếp thị có thể được phân tích và giải thích.
**Quản lý bán hàng**
Đơn vị này bao gồm các khía cạnh khác nhau của quản lý bán hàng, bao gồm lập kế hoạch, thực hiện và kiểm soát.Nó cũng bao gồm các kỹ thuật bán hàng khác nhau có thể được sử dụng để bán sản phẩm và dịch vụ.
**Quảng cáo và quan hệ công chúng**
Đơn vị này bao gồm các loại quảng cáo và quan hệ công chúng khác nhau có thể được sử dụng để quảng bá sản phẩm và dịch vụ.Nó cũng bao gồm các cách khác nhau trong đó quảng cáo và quan hệ công chúng có thể được sử dụng để đạt được các mục tiêu kinh doanh.
**Quản lý bán lẻ**
Đơn vị này bao gồm các khía cạnh khác nhau của quản lý bán lẻ, bao gồm lập kế hoạch, thực hiện và kiểm soát.Nó cũng bao gồm các cách khác nhau mà các nhà bán lẻ có thể thu hút và giữ chân khách hàng.
**Tiếp thị quốc tế**
Đơn vị này kiểm tra các yếu tố khác nhau cần được xem xét khi các sản phẩm và dịch vụ tiếp thị quốc tế.Nó cũng bao gồm các chiến lược khác nhau có thể được sử dụng để tham gia vào thị trường quốc tế.
## Bài viết tham khảo
* [Quản lý tiếp thị] (https://www.investopedia.com/terms/m/marketingman quản lý.asp)
* [Hành vi của người tiêu dùng] (MindTools | Home)
* [Nghiên cứu tiếp thị] (https://www.thebalancesmb.com/marketing-research-process-4178123)
* [Quản lý bán hàng] (https://www.sba.gov/blogs/sales-man quản lý -101)
* [Quảng cáo và Quan hệ công chúng] (https://www.hubspot.com/marketing/advertising-vs-public-relations)
* [Quản lý bán lẻ] (https://www.shopify.com/encyclopedia/retail-man Quản lý)
* [Tiếp thị quốc tế] (https://www.investopedia.com/terms/i/iternational-marketing.asp)
## hashtags
* #tiếp thị
* #việc kinh doanh
* #việc bán hàng
* #Quảng cáo
* #quan hệ công chúng
=======================================
**#Marketing812CBSEClass12Syllabus**
## Marketing 812 CBSE Class 12 Syllabus
The Marketing 812 CBSE Class 12 syllabus covers the following topics:
* Introduction to Marketing
* Marketing Management
* Consumer Behaviour
* Marketing Research
* Sales Management
* Advertising and Public Relations
* Retail Management
* International Marketing
**Introduction to Marketing**
This unit introduces the concept of marketing and its role in the business world. It covers the different types of marketing and the different marketing channels that can be used to reach customers.
**Marketing Management**
This unit covers the different aspects of marketing management, including planning, implementation, and control. It also covers the different marketing strategies that can be used to achieve business goals.
**Consumer Behaviour**
This unit examines the different factors that influence consumer behaviour. It covers the different types of consumers and the different ways in which they make decisions.
**Marketing Research**
This unit covers the different methods that can be used to collect marketing data. It also covers the different ways in which marketing data can be analyzed and interpreted.
**Sales Management**
This unit covers the different aspects of sales management, including planning, implementation, and control. It also covers the different sales techniques that can be used to sell products and services.
**Advertising and Public Relations**
This unit covers the different types of advertising and public relations that can be used to promote products and services. It also covers the different ways in which advertising and public relations can be used to achieve business goals.
**Retail Management**
This unit covers the different aspects of retail management, including planning, implementation, and control. It also covers the different ways in which retailers can attract and retain customers.
**International Marketing**
This unit examines the different factors that need to be considered when marketing products and services internationally. It also covers the different strategies that can be used to enter international markets.
## Reference Articles
* [Marketing Management](https://www.investopedia.com/terms/m/marketingmanagement.asp)
* [Consumer Behaviour](https://www.mindtools.com/pages/article/newTMC_06.htm)
* [Marketing Research](https://www.thebalancesmb.com/marketing-research-process-4178123)
* [Sales Management](https://www.sba.gov/blogs/sales-management-101)
* [Advertising and Public Relations](https://www.hubspot.com/marketing/advertising-vs-public-relations)
* [Retail Management](https://www.shopify.com/encyclopedia/retail-management)
* [International Marketing](https://www.investopedia.com/terms/i/international-marketing.asp)
## Hashtags
* #marketing
* #Business
* #sales
* #Advertising
* #publicrelations