News IBM, Mediaocean Partner to Tackle Ad Industry Opacity with Blockchain

ngovybluesky

New member
** IBM và MediaOcean để khởi động Pilot Blockchain để minh bạch quảng cáo kỹ thuật số **

** Hai người chơi chính trong ngành quảng cáo kỹ thuật số đang hợp tác để ra mắt một phi công blockchain mà họ nói sẽ cải thiện tính minh bạch trong chuỗi cung ứng quảng cáo kỹ thuật số. **

** MediaOcean, nhà cung cấp dịch vụ và phần mềm tiếp thị và IBM, một công ty công nghệ toàn cầu, đã công bố vào thứ Tư rằng họ đang làm việc cùng nhau để phát triển một giải pháp blockchain sẽ cung cấp một cái nhìn toàn diện và bất biến về chuỗi cung ứng quảng cáo kỹ thuật số. **

** Phi công sẽ ra mắt vào tháng 7 và dự kiến sẽ chạy trong sáu tháng. **

** Trong những năm gần đây, ngành quảng cáo kỹ thuật số đã bị ảnh hưởng bởi các vấn đề kinh tế và minh bạch không bền vững cản trở tiến trình-đặc biệt là về phí trung gian và phương tiện truyền thông không làm việc, ông Bill Wise, CEO của MediaOcean cho biết.Phi công này sẽ cải thiện tính minh bạch chi tiêu - ở quy mô - và giúp khôi phục niềm tin vào hệ sinh thái quảng cáo kỹ thuật số.

*.

** Phi công dự kiến sẽ cung cấp cái nhìn sâu sắc về cách sử dụng blockchain để cải thiện tính minh bạch trong chuỗi cung ứng quảng cáo kỹ thuật số.Kết quả của phi công sẽ được chia sẻ với ngành công nghiệp. **

**Những bài viết liên quan:**

* [Blockchain là gì?]
* [Làm thế nào blockchain có thể được sử dụng trong quảng cáo] (https://www.mediapost.com/publication
* [IBM Blockchain Solutions for Media và Entertainment] (IBM Blog đảm bảo/blockchain-solutions-media-enternertyment/)
=======================================
**IBM and Mediaocean to launch blockchain pilot for digital ad transparency**

**Two major players in the digital advertising industry are teaming up to launch a blockchain pilot that they say will improve transparency in the digital ad supply chain.**

**Mediaocean, a provider of marketing software and services, and IBM, a global technology company, announced on Wednesday that they are working together to develop a blockchain solution that will provide a comprehensive and immutable view of the digital ad supply chain.**

**The pilot will launch in July and is expected to run for six months.**

**“In recent years, the digital advertising industry has been plagued with unsustainable economics and transparency issues that hinder progress – particularly around intermediary fees and non-working media,” said Bill Wise, CEO of Mediaocean. “This pilot will improve spend transparency – at scale – and help to restore trust in the digital advertising ecosystem.”**

**Babs Rangaiah, general manager of IBM’s Media & Entertainment Industry X-Force, commented that blockchain could provide “a single source of truth to any given media buy, eliminating the doubt and uncertainty that is common today.”**

**The pilot is expected to provide insights into how blockchain can be used to improve transparency in the digital ad supply chain. The results of the pilot will be shared with the industry at large.**

**Related articles:**

* [What is blockchain?](https://www.investopedia.com/tech/what-is-blockchain-technology/)
* [How blockchain can be used in advertising](https://www.mediapost.com/publications/article/272566/how-blockchain-can-be-used-in-advertising.html)
* [IBM blockchain solutions for media and entertainment](https://www.ibm.com/blogs/media-entertainment/blockchain-solutions-media-entertainment/)
 
Join Telegram ToolsKiemTrieuDoGroup
Back
Top