[TIẾNG VIỆT]:
** Amazon có gọi cho bạn nếu tài khoản của bạn bị hack không? **
Nếu bạn lo ngại rằng tài khoản Amazon của bạn đã bị hack, bạn có thể tự hỏi liệu Amazon có gọi cho bạn để xác minh danh tính của bạn không.Câu trả lơi con phụ thuộc vao nhiêu thư.
Trong một số trường hợp, Amazon có thể gọi cho bạn nếu phát hiện hoạt động đáng ngờ trên tài khoản của bạn.Ví dụ: nếu bạn mua hàng từ một quốc gia khác so với bạn thường làm hoặc nếu bạn đăng nhập từ một thiết bị mà Amazon không nhận ra, Amazon có thể gọi cho bạn để xác minh danh tính của bạn.
Tuy nhiên, Amazon thường không gọi khách hàng để xác minh danh tính của họ nếu họ chỉ cần quên mật khẩu.Nếu bạn đã quên mật khẩu của mình, bạn có thể đặt lại trực tuyến hoặc bằng cách gọi dịch vụ khách hàng của Amazon.
Nếu bạn lo ngại rằng tài khoản Amazon của bạn đã bị hack, bạn có thể thực hiện các bước sau để bảo vệ chính mình:
*** Thay đổi mật khẩu của bạn ngay lập tức. ** Sử dụng mật khẩu mạnh duy nhất cho tài khoản Amazon của bạn.
*** Kích hoạt xác thực hai yếu tố. ** Điều này sẽ thêm một lớp bảo mật vào tài khoản của bạn bằng cách yêu cầu bạn nhập mã được gửi vào điện thoại của bạn ngoài mật khẩu của bạn.
*** Giám sát hoạt động tài khoản của bạn. ** Theo dõi các đơn đặt hàng và hoạt động tài khoản gần đây của bạn để đảm bảo không có gì đáng ngờ.
*** Báo cáo bất kỳ hoạt động đáng ngờ nào cho Dịch vụ khách hàng của Amazon. ** Nếu bạn thấy bất kỳ hoạt động trái phép nào trên tài khoản của bạn, bạn có thể báo cáo nó cho Dịch vụ khách hàng của Amazon.
Amazon rất coi trọng bảo mật tài khoản.Nếu bạn tin rằng tài khoản của bạn đã bị hack, bạn nên thực hiện các bước trên để bảo vệ chính mình và báo cáo bất kỳ hoạt động đáng ngờ nào cho Dịch vụ khách hàng của Amazon.
**Người giới thiệu:**
* [Bảo mật tài khoản Amazon] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201909010)
* [Cách bảo vệ tài khoản Amazon của bạn] (https://www.cnet.com/how-to/how-to-protect-your-amazon-acacount/)
* [Cách thay đổi mật khẩu Amazon của bạn] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201909030)
* [Cách bật xác thực hai yếu tố cho tài khoản Amazon của bạn] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=2019040)
[ENGLISH]:
**Does Amazon Call You If Your Account Is Hacked?**
If you're concerned that your Amazon account has been hacked, you may be wondering if Amazon will call you to verify your identity. The answer is: it depends.
In some cases, Amazon may call you if it detects suspicious activity on your account. For example, if you make a purchase from a different country than you usually do, or if you sign in from a device that Amazon doesn't recognize, Amazon may call you to verify your identity.
However, Amazon does not typically call customers to verify their identity if they have simply forgotten their password. If you have forgotten your password, you can reset it online or by calling Amazon customer service.
If you're concerned that your Amazon account has been hacked, you can take the following steps to protect yourself:
* **Change your password immediately.** Use a strong password that is unique to your Amazon account.
* **Enable two-factor authentication.** This will add an extra layer of security to your account by requiring you to enter a code that is sent to your phone in addition to your password.
* **Monitor your account activity.** Keep an eye on your recent orders and account activity to make sure there is nothing suspicious.
* **Report any suspicious activity to Amazon customer service.** If you see any unauthorized activity on your account, you can report it to Amazon customer service.
Amazon takes account security very seriously. If you believe that your account has been hacked, you should take the steps above to protect yourself and report any suspicious activity to Amazon customer service.
**References:**
* [Amazon Account Security](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909010)
* [How to Protect Your Amazon Account](https://www.cnet.com/how-to/how-to-protect-your-amazon-account/)
* [How to Change Your Amazon Password](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909030)
* [How to Enable Two-Factor Authentication for Your Amazon Account](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909040)
** Amazon có gọi cho bạn nếu tài khoản của bạn bị hack không? **
Nếu bạn lo ngại rằng tài khoản Amazon của bạn đã bị hack, bạn có thể tự hỏi liệu Amazon có gọi cho bạn để xác minh danh tính của bạn không.Câu trả lơi con phụ thuộc vao nhiêu thư.
Trong một số trường hợp, Amazon có thể gọi cho bạn nếu phát hiện hoạt động đáng ngờ trên tài khoản của bạn.Ví dụ: nếu bạn mua hàng từ một quốc gia khác so với bạn thường làm hoặc nếu bạn đăng nhập từ một thiết bị mà Amazon không nhận ra, Amazon có thể gọi cho bạn để xác minh danh tính của bạn.
Tuy nhiên, Amazon thường không gọi khách hàng để xác minh danh tính của họ nếu họ chỉ cần quên mật khẩu.Nếu bạn đã quên mật khẩu của mình, bạn có thể đặt lại trực tuyến hoặc bằng cách gọi dịch vụ khách hàng của Amazon.
Nếu bạn lo ngại rằng tài khoản Amazon của bạn đã bị hack, bạn có thể thực hiện các bước sau để bảo vệ chính mình:
*** Thay đổi mật khẩu của bạn ngay lập tức. ** Sử dụng mật khẩu mạnh duy nhất cho tài khoản Amazon của bạn.
*** Kích hoạt xác thực hai yếu tố. ** Điều này sẽ thêm một lớp bảo mật vào tài khoản của bạn bằng cách yêu cầu bạn nhập mã được gửi vào điện thoại của bạn ngoài mật khẩu của bạn.
*** Giám sát hoạt động tài khoản của bạn. ** Theo dõi các đơn đặt hàng và hoạt động tài khoản gần đây của bạn để đảm bảo không có gì đáng ngờ.
*** Báo cáo bất kỳ hoạt động đáng ngờ nào cho Dịch vụ khách hàng của Amazon. ** Nếu bạn thấy bất kỳ hoạt động trái phép nào trên tài khoản của bạn, bạn có thể báo cáo nó cho Dịch vụ khách hàng của Amazon.
Amazon rất coi trọng bảo mật tài khoản.Nếu bạn tin rằng tài khoản của bạn đã bị hack, bạn nên thực hiện các bước trên để bảo vệ chính mình và báo cáo bất kỳ hoạt động đáng ngờ nào cho Dịch vụ khách hàng của Amazon.
**Người giới thiệu:**
* [Bảo mật tài khoản Amazon] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201909010)
* [Cách bảo vệ tài khoản Amazon của bạn] (https://www.cnet.com/how-to/how-to-protect-your-amazon-acacount/)
* [Cách thay đổi mật khẩu Amazon của bạn] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201909030)
* [Cách bật xác thực hai yếu tố cho tài khoản Amazon của bạn] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=2019040)
[ENGLISH]:
**Does Amazon Call You If Your Account Is Hacked?**
If you're concerned that your Amazon account has been hacked, you may be wondering if Amazon will call you to verify your identity. The answer is: it depends.
In some cases, Amazon may call you if it detects suspicious activity on your account. For example, if you make a purchase from a different country than you usually do, or if you sign in from a device that Amazon doesn't recognize, Amazon may call you to verify your identity.
However, Amazon does not typically call customers to verify their identity if they have simply forgotten their password. If you have forgotten your password, you can reset it online or by calling Amazon customer service.
If you're concerned that your Amazon account has been hacked, you can take the following steps to protect yourself:
* **Change your password immediately.** Use a strong password that is unique to your Amazon account.
* **Enable two-factor authentication.** This will add an extra layer of security to your account by requiring you to enter a code that is sent to your phone in addition to your password.
* **Monitor your account activity.** Keep an eye on your recent orders and account activity to make sure there is nothing suspicious.
* **Report any suspicious activity to Amazon customer service.** If you see any unauthorized activity on your account, you can report it to Amazon customer service.
Amazon takes account security very seriously. If you believe that your account has been hacked, you should take the steps above to protect yourself and report any suspicious activity to Amazon customer service.
**References:**
* [Amazon Account Security](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909010)
* [How to Protect Your Amazon Account](https://www.cnet.com/how-to/how-to-protect-your-amazon-account/)
* [How to Change Your Amazon Password](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909030)
* [How to Enable Two-Factor Authentication for Your Amazon Account](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909040)