Share Bài 47: Cách sử dụng Wrap Text trong Excel

hoahop804

New member
Bọc văn bản quấn văn bản excel ** Cách bọc văn bản trong excel **

Bạn có một văn bản dài không phù hợp với ô?Bạn có thể bọc văn bản để nó xuất hiện trên nhiều dòng trong ô.

** Để bọc văn bản trong Excel: **

1. Chọn ô hoặc ô có chứa văn bản bạn muốn bọc.
2. Trên tab ** home **, trong nhóm ** căn chỉnh **, nhấp vào ** Bọc văn bản **.

Văn bản bây giờ sẽ bọc thành nhiều dòng trong ô.

** Để điều chỉnh chiều rộng của cột sao cho văn bản được hiển thị đầy đủ: **

1. Nhấp vào đường viền bên phải của cột và kéo đường viền sang phải để tăng chiều rộng của cột.
2. Nhấp đúp vào đường viền dưới cùng của hàng để tự động điều chỉnh chiều cao của hàng.

** Để thay đổi sự liên kết của văn bản được gói: **

1. Chọn ô hoặc ô có chứa văn bản được bọc.
2. Trên tab ** home **, trong nhóm ** căn chỉnh **, nhấp vào mũi tên bên cạnh ** căn chỉnh văn bản ** và chọn căn chỉnh bạn muốn.

** Để chèn một đường ngắt vào một ô: **

1. Nhấp đúp vào ô có chứa văn bản bạn muốn bọc.
2. Đặt con trỏ nơi bạn muốn chèn đường ngắt.
3. Nhấn ** Alt + Enter **.

** Lưu ý: ** Để xóa một đường ngắt, nhấp đúp vào ô, đặt con trỏ của bạn ở đầu dòng và nhấn ** backspace **.

** Dưới đây là một số tài nguyên bổ sung mà bạn có thể thấy hữu ích: **

* [Cách tự động bọc văn bản trong Excel] (https://www.excel-asy.com/examples/auto-wrap-text.html)
* [Cách quấn văn bản xung quanh một hình ảnh trong Excel] (https://www.ablebits.com/office-addins-blog/2019/03/28/wrap-text-around-image-excel/)
* [Cách bọc văn bản trong Excel bằng VBA] (https://www.extendoffice.com/document/excel/4047-excel-wrap-text-vba.html)

** Thẻ: ** #Excel #ExcelBasics #Office #TextWrap
=======================================
wrap text wrap text excel **How to Wrap Text in Excel**

Do you have a long text that doesn't fit in a cell? You can wrap the text so that it appears on multiple lines within the cell.

**To wrap text in Excel:**

1. Select the cell or cells that contain the text you want to wrap.
2. On the **Home** tab, in the **Alignment** group, click **Wrap Text**.

The text will now wrap to multiple lines within the cell.

**To adjust the width of the column so that the text is fully visible:**

1. Click on the right border of the column and drag the border to the right to increase the width of the column.
2. Double-click on the bottom border of the row to automatically adjust the height of the row.

**To change the alignment of the wrapped text:**

1. Select the cell or cells that contain the wrapped text.
2. On the **Home** tab, in the **Alignment** group, click the arrow next to **Text Alignment** and select the alignment you want.

**To insert a line break in a cell:**

1. Double-click on the cell that contains the text you want to wrap.
2. Place the cursor where you want to insert the line break.
3. Press **Alt + Enter**.

**Note:** To delete a line break, double-click on the cell, place your cursor at the top of the line, and press **Backspace**.

**Here are some additional resources that you may find helpful:**

* [How to Automatically Wrap Text in Excel](https://www.excel-easy.com/examples/auto-wrap-text.html)
* [How to Wrap Text Around an Image in Excel](https://www.ablebits.com/office-addins-blog/2019/03/28/wrap-text-around-image-excel/)
* [How to Wrap Text in Excel Using VBA](https://www.extendoffice.com/documents/excel/4047-excel-wrap-text-vba.html)

**Tags:** #Excel #ExcelBasics #Office #TextWrap
 
Join Telegram ToolsKiemTrieuDoGroup
Back
Top