Share Bài 21: Paste Options – Tùy chọn dán – Excel cơ bản

letuongnam.son

New member
** Tùy chọn dán Excel: Cách sử dụng các tùy chọn dán trong Excel **

** Dán ** là một hoạt động phổ biến trong Excel.Nhưng bạn có biết cách sử dụng ** tùy chọn dán **?Trong hướng dẫn này, tôi sẽ chỉ cho bạn cách sử dụng các tùy chọn dán trong Excel.

## Mục lục

* [Dán] (#Dán)
* [Giá trị-Giá trị] (#Giá trị --- Giá trị)
* [Công thức-Tính toán] (#Công thức --- Tính toán)
* [Định dạng] (#Định dạng)
* [Paste Special] (#Paste Special)

## Dán

Nút ** dán ** được đặt trong tab ** home **.Khi bạn nhấp vào nút ** Dán **, bạn sẽ thấy các tùy chọn sau:

* **Dán**
*** Giá trị dán **
*** Công thức dán **
*** Định dạng dán **
*** Dán đặc biệt **

## Giá trị - Giá trị

Tùy chọn ** giá trị - giá trị ** nhấm nháp các giá trị của các ô mà không có các công thức.

Ví dụ: nếu bạn có công thức sau trong ô B5:

`` `
= Sum (A1: A5)
`` `

Và bạn sao chép ô B5 và dán nó vào ô D5 bằng cách sử dụng tùy chọn giá trị ** - giá trị **, giá trị trong ô D5 sẽ là 15.

## Công thức - Tính toán

Tùy chọn ** Công thức - Tính toán ** nhấm nháp các công thức của các ô mà không có các giá trị.

Ví dụ: nếu bạn có công thức sau trong ô B5:

`` `
= Sum (A1: A5)
`` `

và bạn sao chép ô B5 và dán nó vào ô D5 bằng tùy chọn ** Công thức - Tính toán **, giá trị trong ô D5 sẽ là chính công thức:

`` `
= Sum (A1: A5)
`` `

## Định dạng

Tùy chọn ** định dạng ** nhấm nháp định dạng của các ô mà không có các giá trị hoặc công thức.

Ví dụ: nếu bạn có ô sau trong ô B5:

`` `
= Sum (A1: A5)
`` `

Và bạn sao chép ô B5 và dán nó vào ô D5 bằng cách sử dụng tùy chọn ** định dạng **, giá trị trong ô D5 sẽ trống, nhưng ô sẽ có định dạng giống như ô B5.

## Dán đặc biệt

Tùy chọn ** Paste Special ** cho phép bạn dán các phần tử cụ thể của các ô, chẳng hạn như các giá trị, công thức, định dạng, nhận xét, v.v.

Để sử dụng tùy chọn ** Dán đặc biệt **, hãy làm theo các bước sau:

1. Chọn các ô mà bạn muốn sao chép.
2. Nhấp vào nút ** Dán ** và chọn ** Dán đặc biệt **.
3. Trong hộp thoại ** Dán đặc biệt **, chọn các phần tử mà bạn muốn dán.
4. Nhấp vào ** OK **.

## Phần kết luận

Trong hướng dẫn này, bạn đã học cách sử dụng các tùy chọn dán trong Excel.Để tìm hiểu thêm về Excel, vui lòng kiểm tra các tài nguyên sau:

* [Hướng dẫn Excel] (https://www.excel-asy.com/tutorials/)
* [Công thức Excel] (https://www.excel-asy.com/formulas/)
* [Mẹo Excel] (https://www.excel-easy.com/tips/)
=======================================
**Excel Paste Options: How to Use Paste Options in Excel**

**Paste** is a common operation in Excel. But do you know how to use **Paste Options**? In this tutorial, I will show you how to use Paste Options in Excel.

## Table of contents

* [Paste](#paste)
* [Value - Value](#value---value)
* [Formulas - Calculation](#formulas---calculation)
* [Formatting](#formatting)
* [Paste Special](#paste-special)

## Paste

The **Paste** button is located in the **Home** tab. When you click the **Paste** button, you will see the following options:

* **Paste**
* **Paste Values**
* **Paste Formulas**
* **Paste Formatting**
* **Paste Special**

## Value - Value

The **Value - Value** option pastes the values of the cells without the formulas.

For example, if you have the following formula in cell B5:

```
=SUM(A1:A5)
```

and you copy cell B5 and paste it to cell D5 using the **Value - Value** option, the value in cell D5 will be 15.

## Formulas - Calculation

The **Formulas - Calculation** option pastes the formulas of the cells without the values.

For example, if you have the following formula in cell B5:

```
=SUM(A1:A5)
```

and you copy cell B5 and paste it to cell D5 using the **Formulas - Calculation** option, the value in cell D5 will be the formula itself:

```
=SUM(A1:A5)
```

## Formatting

The **Formatting** option pastes the formatting of the cells without the values or formulas.

For example, if you have the following cell in cell B5:

```
=SUM(A1:A5)
```

and you copy cell B5 and paste it to cell D5 using the **Formatting** option, the value in cell D5 will be empty, but the cell will have the same formatting as cell B5.

## Paste Special

The **Paste Special** option allows you to paste specific elements of the cells, such as values, formulas, formatting, comments, etc.

To use the **Paste Special** option, follow these steps:

1. Select the cells that you want to copy.
2. Click the **Paste** button and select **Paste Special**.
3. In the **Paste Special** dialog box, select the elements that you want to paste.
4. Click **OK**.

## Conclusion

In this tutorial, you learned how to use Paste Options in Excel. To learn more about Excel, please check out the following resources:

* [Excel Tutorials](https://www.excel-easy.com/tutorials/)
* [Excel Formulas](https://www.excel-easy.com/formulas/)
* [Excel Tips](https://www.excel-easy.com/tips/)
 
Join Telegram ToolsKiemTrieuDoGroup
Back
Top