huyenanh8601
New member
[TIẾNG VIỆT]:
** Những nỗ lực của Amazon để tăng cường bảo vệ tài khoản **
Amazon là một trong những nhà bán lẻ trực tuyến lớn nhất thế giới và có trách nhiệm bảo vệ tài khoản của khách hàng.Trong những năm gần đây, Amazon đã làm việc chăm chỉ để cải thiện các biện pháp bảo mật tài khoản của mình để giữ an toàn cho dữ liệu của khách hàng.
** Xác thực hai yếu tố **
Một trong những bước quan trọng nhất mà Amazon đã thực hiện để bảo vệ tài khoản của khách hàng là yêu cầu xác thực hai yếu tố (2FA) cho tất cả các tài khoản mới.2FA là thước đo bảo mật yêu cầu người dùng cung cấp hai mẩu thông tin để xác minh danh tính của họ khi họ đăng nhập. Đây có thể giống như mật khẩu và mã được gửi đến số điện thoại của người dùng.2FA làm cho tin tặc khó có thể truy cập vào tài khoản hơn nhiều, vì họ sẽ cần phải có cả mật khẩu của người dùng và truy cập vào điện thoại của họ để đăng nhập.
** Hệ thống phát hiện gian lận **
Amazon cũng sử dụng các hệ thống phát hiện gian lận để xác định và chặn hoạt động đáng ngờ trên nền tảng của mình.Các hệ thống này tìm kiếm những thứ như nỗ lực đăng nhập bất thường, mua hàng đáng ngờ và thay đổi thông tin tài khoản.Nếu một hệ thống gắn cờ một hoạt động là đáng ngờ, Amazon sẽ thực hiện các bước để bảo vệ tài khoản, chẳng hạn như khóa nó xuống hoặc gửi thông báo cho người dùng.
** Các biện pháp bảo mật khác **
Ngoài các hệ thống phát hiện 2FA và gian lận, Amazon cũng sử dụng một số biện pháp bảo mật khác để bảo vệ tài khoản của khách hàng.Những biện pháp này bao gồm:
* Mật khẩu an toàn: Amazon yêu cầu tất cả người dùng tạo mật khẩu mạnh, khó đoán.
* Lưu trữ dữ liệu an toàn: Amazon lưu trữ dữ liệu của khách hàng trong các cơ sở an toàn được bảo vệ bởi nhiều lớp bảo mật.
* Kiểm toán bảo mật thông thường: Amazon tiến hành kiểm toán bảo mật thường xuyên để xác định và sửa chữa mọi lỗ hổng trong các hệ thống của mình.
** Giáo dục khách hàng **
Amazon cũng thực hiện các bước để giáo dục khách hàng của mình về các thực tiễn tốt nhất bảo mật.Công ty cung cấp thông tin trên trang web của mình về cách bảo vệ tài khoản của họ khỏi gian lận và trộm cắp.Amazon cũng cung cấp một số tài nguyên để giúp khách hàng tạo mật khẩu mạnh và giữ an toàn cho tài khoản của họ.
**Phần kết luận**
Amazon cam kết bảo vệ tài khoản của khách hàng.Công ty sử dụng nhiều biện pháp bảo mật để giữ an toàn dữ liệu của khách hàng, bao gồm 2FA, hệ thống phát hiện gian lận, mật khẩu bảo mật, lưu trữ dữ liệu an toàn, kiểm toán bảo mật thường xuyên và giáo dục khách hàng.Bằng cách thực hiện các bước này, Amazon giúp đảm bảo rằng khách hàng của mình có thể mua sắm và duyệt nền tảng của mình một cách tự tin.
**Người giới thiệu**
* [Xác minh hai bước của Amazon] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201909010)
* [Hệ thống phát hiện gian lận của Amazon] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201909020)
* [Mật khẩu an toàn của Amazon] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201909030)
* [Lưu trữ dữ liệu an toàn của Amazon] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201909040)
* [Kiểm toán bảo mật thường xuyên của Amazon] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201909050)
* [Giáo dục khách hàng của Amazon] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201909060)
[ENGLISH]:
**Amazon's Efforts to Boost Account Protection**
Amazon is one of the largest online retailers in the world, and with that comes a responsibility to protect its customers' accounts. In recent years, Amazon has been working hard to improve its account security measures in order to keep its customers' data safe.
**Two-factor authentication**
One of the most important steps Amazon has taken to protect its customers' accounts is to require two-factor authentication (2FA) for all new accounts. 2FA is a security measure that requires users to provide two pieces of information to verify their identity when they log in. This can be something like a password and a code sent to the user's phone number. 2FA makes it much more difficult for hackers to gain access to accounts, as they would need to have both the user's password and access to their phone in order to log in.
**Fraud detection systems**
Amazon also uses fraud detection systems to identify and block suspicious activity on its platform. These systems look for things like unusual login attempts, suspicious purchases, and changes to account information. If a system flags an activity as suspicious, Amazon will take steps to protect the account, such as locking it down or sending a notification to the user.
**Other security measures**
In addition to 2FA and fraud detection systems, Amazon also uses a number of other security measures to protect its customers' accounts. These measures include:
* Secure passwords: Amazon requires all users to create strong passwords that are difficult to guess.
* Secure data storage: Amazon stores its customers' data in secure facilities that are protected by multiple layers of security.
* Regular security audits: Amazon conducts regular security audits to identify and fix any vulnerabilities in its systems.
**Customer education**
Amazon also takes steps to educate its customers about security best practices. The company provides information on its website about how to protect their accounts from fraud and theft. Amazon also offers a number of resources to help customers create strong passwords and keep their accounts secure.
**Conclusion**
Amazon is committed to protecting its customers' accounts. The company uses a variety of security measures to keep its customers' data safe, including 2FA, fraud detection systems, secure passwords, secure data storage, regular security audits, and customer education. By taking these steps, Amazon helps to ensure that its customers can shop and browse its platform with confidence.
**References**
* [Amazon's Two-Step Verification](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909010)
* [Amazon's Fraud Detection Systems](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909020)
* [Amazon's Secure Passwords](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909030)
* [Amazon's Secure Data Storage](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909040)
* [Amazon's Regular Security Audits](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909050)
* [Amazon's Customer Education](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909060)
** Những nỗ lực của Amazon để tăng cường bảo vệ tài khoản **
Amazon là một trong những nhà bán lẻ trực tuyến lớn nhất thế giới và có trách nhiệm bảo vệ tài khoản của khách hàng.Trong những năm gần đây, Amazon đã làm việc chăm chỉ để cải thiện các biện pháp bảo mật tài khoản của mình để giữ an toàn cho dữ liệu của khách hàng.
** Xác thực hai yếu tố **
Một trong những bước quan trọng nhất mà Amazon đã thực hiện để bảo vệ tài khoản của khách hàng là yêu cầu xác thực hai yếu tố (2FA) cho tất cả các tài khoản mới.2FA là thước đo bảo mật yêu cầu người dùng cung cấp hai mẩu thông tin để xác minh danh tính của họ khi họ đăng nhập. Đây có thể giống như mật khẩu và mã được gửi đến số điện thoại của người dùng.2FA làm cho tin tặc khó có thể truy cập vào tài khoản hơn nhiều, vì họ sẽ cần phải có cả mật khẩu của người dùng và truy cập vào điện thoại của họ để đăng nhập.
** Hệ thống phát hiện gian lận **
Amazon cũng sử dụng các hệ thống phát hiện gian lận để xác định và chặn hoạt động đáng ngờ trên nền tảng của mình.Các hệ thống này tìm kiếm những thứ như nỗ lực đăng nhập bất thường, mua hàng đáng ngờ và thay đổi thông tin tài khoản.Nếu một hệ thống gắn cờ một hoạt động là đáng ngờ, Amazon sẽ thực hiện các bước để bảo vệ tài khoản, chẳng hạn như khóa nó xuống hoặc gửi thông báo cho người dùng.
** Các biện pháp bảo mật khác **
Ngoài các hệ thống phát hiện 2FA và gian lận, Amazon cũng sử dụng một số biện pháp bảo mật khác để bảo vệ tài khoản của khách hàng.Những biện pháp này bao gồm:
* Mật khẩu an toàn: Amazon yêu cầu tất cả người dùng tạo mật khẩu mạnh, khó đoán.
* Lưu trữ dữ liệu an toàn: Amazon lưu trữ dữ liệu của khách hàng trong các cơ sở an toàn được bảo vệ bởi nhiều lớp bảo mật.
* Kiểm toán bảo mật thông thường: Amazon tiến hành kiểm toán bảo mật thường xuyên để xác định và sửa chữa mọi lỗ hổng trong các hệ thống của mình.
** Giáo dục khách hàng **
Amazon cũng thực hiện các bước để giáo dục khách hàng của mình về các thực tiễn tốt nhất bảo mật.Công ty cung cấp thông tin trên trang web của mình về cách bảo vệ tài khoản của họ khỏi gian lận và trộm cắp.Amazon cũng cung cấp một số tài nguyên để giúp khách hàng tạo mật khẩu mạnh và giữ an toàn cho tài khoản của họ.
**Phần kết luận**
Amazon cam kết bảo vệ tài khoản của khách hàng.Công ty sử dụng nhiều biện pháp bảo mật để giữ an toàn dữ liệu của khách hàng, bao gồm 2FA, hệ thống phát hiện gian lận, mật khẩu bảo mật, lưu trữ dữ liệu an toàn, kiểm toán bảo mật thường xuyên và giáo dục khách hàng.Bằng cách thực hiện các bước này, Amazon giúp đảm bảo rằng khách hàng của mình có thể mua sắm và duyệt nền tảng của mình một cách tự tin.
**Người giới thiệu**
* [Xác minh hai bước của Amazon] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201909010)
* [Hệ thống phát hiện gian lận của Amazon] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201909020)
* [Mật khẩu an toàn của Amazon] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201909030)
* [Lưu trữ dữ liệu an toàn của Amazon] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201909040)
* [Kiểm toán bảo mật thường xuyên của Amazon] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201909050)
* [Giáo dục khách hàng của Amazon] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201909060)
[ENGLISH]:
**Amazon's Efforts to Boost Account Protection**
Amazon is one of the largest online retailers in the world, and with that comes a responsibility to protect its customers' accounts. In recent years, Amazon has been working hard to improve its account security measures in order to keep its customers' data safe.
**Two-factor authentication**
One of the most important steps Amazon has taken to protect its customers' accounts is to require two-factor authentication (2FA) for all new accounts. 2FA is a security measure that requires users to provide two pieces of information to verify their identity when they log in. This can be something like a password and a code sent to the user's phone number. 2FA makes it much more difficult for hackers to gain access to accounts, as they would need to have both the user's password and access to their phone in order to log in.
**Fraud detection systems**
Amazon also uses fraud detection systems to identify and block suspicious activity on its platform. These systems look for things like unusual login attempts, suspicious purchases, and changes to account information. If a system flags an activity as suspicious, Amazon will take steps to protect the account, such as locking it down or sending a notification to the user.
**Other security measures**
In addition to 2FA and fraud detection systems, Amazon also uses a number of other security measures to protect its customers' accounts. These measures include:
* Secure passwords: Amazon requires all users to create strong passwords that are difficult to guess.
* Secure data storage: Amazon stores its customers' data in secure facilities that are protected by multiple layers of security.
* Regular security audits: Amazon conducts regular security audits to identify and fix any vulnerabilities in its systems.
**Customer education**
Amazon also takes steps to educate its customers about security best practices. The company provides information on its website about how to protect their accounts from fraud and theft. Amazon also offers a number of resources to help customers create strong passwords and keep their accounts secure.
**Conclusion**
Amazon is committed to protecting its customers' accounts. The company uses a variety of security measures to keep its customers' data safe, including 2FA, fraud detection systems, secure passwords, secure data storage, regular security audits, and customer education. By taking these steps, Amazon helps to ensure that its customers can shop and browse its platform with confidence.
**References**
* [Amazon's Two-Step Verification](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909010)
* [Amazon's Fraud Detection Systems](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909020)
* [Amazon's Secure Passwords](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909030)
* [Amazon's Secure Data Storage](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909040)
* [Amazon's Regular Security Audits](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909050)
* [Amazon's Customer Education](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909060)