ngochuybabylon
New member
[TIẾNG VIỆT]:
** Cách tiếp cận của Amazon để xử lý các mặt hàng bị lỗi **
Amazon là một trong những nhà bán lẻ lớn nhất thế giới và nó bán nhiều loại sản phẩm.Do đó, không thể tránh khỏi việc một số mặt hàng mà nó bán sẽ bị lỗi.Khi điều này xảy ra, Amazon có một quy trình được thiết lập tốt để xử lý các mục bị lỗi.
** Chính sách của Amazon về các mặt hàng bị lỗi là gì? **
Chính sách của Amazon về các mục bị lỗi rất đơn giản: Nếu bạn nhận được một mục bị lỗi, bạn có thể trả lại để hoàn lại tiền đầy đủ.Bạn có thể trả lại vật phẩm trong vòng 30 ngày kể từ khi nhận được và bạn không cần cung cấp lý do cho sự trở lại.
** Làm cách nào để trả lại một mục bị lỗi cho Amazon? **
Để trả lại một mục bị lỗi cho Amazon, bạn có thể làm theo các bước sau:
1. Truy cập trang web Amazon và đăng nhập vào tài khoản của bạn.
2. Nhấp vào tab "Đơn hàng của bạn".
3. Tìm thứ tự chứa mục bị lỗi.
4. Nhấp vào liên kết "Trả về hoặc thay thế các mục".
5. Chọn mục bị lỗi và nhấp vào nút "Return Item".
6. Thực hiện theo các hướng dẫn trên màn hình để hoàn thành quá trình trả lại.
** Điều gì sẽ xảy ra nếu tôi muốn trao đổi một mặt hàng bị lỗi cho một mặt hàng mới? **
Nếu bạn muốn trao đổi một mục bị lỗi cho một mục mới, bạn có thể làm theo các bước giống như trên.Tuy nhiên, thay vì nhấp vào nút "Return Item", bạn sẽ cần nhấp vào nút "Mục trao đổi".
** Điều gì sẽ xảy ra nếu tôi không muốn quay lại hoặc trao đổi mục bị lỗi thì sao? **
Nếu bạn không muốn trả lại hoặc trao đổi mục bị lỗi, bạn cũng có thể yêu cầu hoàn lại tiền.Để làm điều này, bạn có thể làm theo các bước sau:
1. Truy cập trang web Amazon và đăng nhập vào tài khoản của bạn.
2. Nhấp vào tab "Đơn hàng của bạn".
3. Tìm thứ tự chứa mục bị lỗi.
4. Nhấp vào liên kết "Trả về hoặc thay thế các mục".
5. Chọn mục bị lỗi và nhấp vào nút "Yêu cầu hoàn lại tiền".
6. Thực hiện theo các hướng dẫn trên màn hình để hoàn thành quá trình hoàn tiền.
** Mất bao lâu để Amazon xử lý hoàn lại tiền? **
Amazon thường xử lý hoàn lại tiền trong vòng 24 giờ.Tuy nhiên, có thể mất nhiều thời gian hơn nếu bạn đang yêu cầu hoàn lại tiền cho thẻ quà tặng hoặc nếu bạn đang trả lại một mặt hàng được vận chuyển quốc tế.
** Điều gì sẽ xảy ra nếu tôi có câu hỏi khác về chính sách của Amazon về các mục bị lỗi? **
Nếu bạn có câu hỏi khác về chính sách của Amazon về các mục bị lỗi, bạn có thể liên hệ với Amazon Khách hàng Dịch vụ để được hỗ trợ.Bạn có thể liên hệ với dịch vụ khách hàng qua điện thoại, email hoặc trò chuyện.
**Người giới thiệu**
* [Chính sách của Amazon về các mục bị lỗi] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201119410)
* [Làm thế nào để trả lại một mục bị lỗi cho Amazon] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201119410#: ~,%20Creen%20to%20Complete%20THER%20return)
* [Cách trao đổi một mục bị lỗi cho một mục mới] (https://www.amazon.com/gp/help/cust...410#:~ Item, Screen to Complete THER exchange)
* [Cách yêu cầu hoàn lại tiền cho một mặt hàng bị lỗi] (https://www.amazon.com/gp/help/cust...o Request20for, Creen to Complete THER REFUND)
[ENGLISH]:
**Amazon's Approach to Handling Defective Items**
Amazon is one of the largest retailers in the world, and it sells a wide variety of products. As a result, it's inevitable that some of the items it sells will be defective. When this happens, Amazon has a well-established process for handling defective items.
**What is Amazon's policy on defective items?**
Amazon's policy on defective items is simple: if you receive a defective item, you can return it for a full refund. You can return the item within 30 days of receiving it, and you don't need to provide a reason for the return.
**How do I return a defective item to Amazon?**
To return a defective item to Amazon, you can follow these steps:
1. Go to the Amazon website and log in to your account.
2. Click on the "Your Orders" tab.
3. Find the order that contains the defective item.
4. Click on the "Return or Replace Items" link.
5. Select the defective item and click on the "Return Item" button.
6. Follow the instructions on the screen to complete the return process.
**What if I want to exchange a defective item for a new one?**
If you want to exchange a defective item for a new one, you can follow the same steps as above. However, instead of clicking on the "Return Item" button, you will need to click on the "Exchange Item" button.
**What if I don't want to return or exchange the defective item?**
If you don't want to return or exchange the defective item, you can also request a refund. To do this, you can follow these steps:
1. Go to the Amazon website and log in to your account.
2. Click on the "Your Orders" tab.
3. Find the order that contains the defective item.
4. Click on the "Return or Replace Items" link.
5. Select the defective item and click on the "Request a Refund" button.
6. Follow the instructions on the screen to complete the refund process.
**How long does it take for Amazon to process a refund?**
Amazon typically processes refunds within 24 hours. However, it may take longer if you are requesting a refund for a gift card or if you are returning an item that was shipped internationally.
**What if I have other questions about Amazon's policy on defective items?**
If you have other questions about Amazon's policy on defective items, you can contact Amazon customer service for assistance. You can contact customer service by phone, email, or chat.
**References**
* [Amazon's policy on defective items](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201119410)
* [How to return a defective item to Amazon](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201119410#:~:text=To%20return%20a%20defective%20item,the%20screen%20to%20complete%20the%20return)
* [How to exchange a defective item for a new one](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201119410#:~:text=To%20exchange%20a%20defective%20item,the%20screen%20to%20complete%20the%20exchange)
* [How to request a refund for a defective item](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201119410#:~:text=To%20request%20a%20refund%20for,the%20screen%20to%20complete%20the%20refund)
** Cách tiếp cận của Amazon để xử lý các mặt hàng bị lỗi **
Amazon là một trong những nhà bán lẻ lớn nhất thế giới và nó bán nhiều loại sản phẩm.Do đó, không thể tránh khỏi việc một số mặt hàng mà nó bán sẽ bị lỗi.Khi điều này xảy ra, Amazon có một quy trình được thiết lập tốt để xử lý các mục bị lỗi.
** Chính sách của Amazon về các mặt hàng bị lỗi là gì? **
Chính sách của Amazon về các mục bị lỗi rất đơn giản: Nếu bạn nhận được một mục bị lỗi, bạn có thể trả lại để hoàn lại tiền đầy đủ.Bạn có thể trả lại vật phẩm trong vòng 30 ngày kể từ khi nhận được và bạn không cần cung cấp lý do cho sự trở lại.
** Làm cách nào để trả lại một mục bị lỗi cho Amazon? **
Để trả lại một mục bị lỗi cho Amazon, bạn có thể làm theo các bước sau:
1. Truy cập trang web Amazon và đăng nhập vào tài khoản của bạn.
2. Nhấp vào tab "Đơn hàng của bạn".
3. Tìm thứ tự chứa mục bị lỗi.
4. Nhấp vào liên kết "Trả về hoặc thay thế các mục".
5. Chọn mục bị lỗi và nhấp vào nút "Return Item".
6. Thực hiện theo các hướng dẫn trên màn hình để hoàn thành quá trình trả lại.
** Điều gì sẽ xảy ra nếu tôi muốn trao đổi một mặt hàng bị lỗi cho một mặt hàng mới? **
Nếu bạn muốn trao đổi một mục bị lỗi cho một mục mới, bạn có thể làm theo các bước giống như trên.Tuy nhiên, thay vì nhấp vào nút "Return Item", bạn sẽ cần nhấp vào nút "Mục trao đổi".
** Điều gì sẽ xảy ra nếu tôi không muốn quay lại hoặc trao đổi mục bị lỗi thì sao? **
Nếu bạn không muốn trả lại hoặc trao đổi mục bị lỗi, bạn cũng có thể yêu cầu hoàn lại tiền.Để làm điều này, bạn có thể làm theo các bước sau:
1. Truy cập trang web Amazon và đăng nhập vào tài khoản của bạn.
2. Nhấp vào tab "Đơn hàng của bạn".
3. Tìm thứ tự chứa mục bị lỗi.
4. Nhấp vào liên kết "Trả về hoặc thay thế các mục".
5. Chọn mục bị lỗi và nhấp vào nút "Yêu cầu hoàn lại tiền".
6. Thực hiện theo các hướng dẫn trên màn hình để hoàn thành quá trình hoàn tiền.
** Mất bao lâu để Amazon xử lý hoàn lại tiền? **
Amazon thường xử lý hoàn lại tiền trong vòng 24 giờ.Tuy nhiên, có thể mất nhiều thời gian hơn nếu bạn đang yêu cầu hoàn lại tiền cho thẻ quà tặng hoặc nếu bạn đang trả lại một mặt hàng được vận chuyển quốc tế.
** Điều gì sẽ xảy ra nếu tôi có câu hỏi khác về chính sách của Amazon về các mục bị lỗi? **
Nếu bạn có câu hỏi khác về chính sách của Amazon về các mục bị lỗi, bạn có thể liên hệ với Amazon Khách hàng Dịch vụ để được hỗ trợ.Bạn có thể liên hệ với dịch vụ khách hàng qua điện thoại, email hoặc trò chuyện.
**Người giới thiệu**
* [Chính sách của Amazon về các mục bị lỗi] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201119410)
* [Làm thế nào để trả lại một mục bị lỗi cho Amazon] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201119410#: ~,%20Creen%20to%20Complete%20THER%20return)
* [Cách trao đổi một mục bị lỗi cho một mục mới] (https://www.amazon.com/gp/help/cust...410#:~ Item, Screen to Complete THER exchange)
* [Cách yêu cầu hoàn lại tiền cho một mặt hàng bị lỗi] (https://www.amazon.com/gp/help/cust...o Request20for, Creen to Complete THER REFUND)
[ENGLISH]:
**Amazon's Approach to Handling Defective Items**
Amazon is one of the largest retailers in the world, and it sells a wide variety of products. As a result, it's inevitable that some of the items it sells will be defective. When this happens, Amazon has a well-established process for handling defective items.
**What is Amazon's policy on defective items?**
Amazon's policy on defective items is simple: if you receive a defective item, you can return it for a full refund. You can return the item within 30 days of receiving it, and you don't need to provide a reason for the return.
**How do I return a defective item to Amazon?**
To return a defective item to Amazon, you can follow these steps:
1. Go to the Amazon website and log in to your account.
2. Click on the "Your Orders" tab.
3. Find the order that contains the defective item.
4. Click on the "Return or Replace Items" link.
5. Select the defective item and click on the "Return Item" button.
6. Follow the instructions on the screen to complete the return process.
**What if I want to exchange a defective item for a new one?**
If you want to exchange a defective item for a new one, you can follow the same steps as above. However, instead of clicking on the "Return Item" button, you will need to click on the "Exchange Item" button.
**What if I don't want to return or exchange the defective item?**
If you don't want to return or exchange the defective item, you can also request a refund. To do this, you can follow these steps:
1. Go to the Amazon website and log in to your account.
2. Click on the "Your Orders" tab.
3. Find the order that contains the defective item.
4. Click on the "Return or Replace Items" link.
5. Select the defective item and click on the "Request a Refund" button.
6. Follow the instructions on the screen to complete the refund process.
**How long does it take for Amazon to process a refund?**
Amazon typically processes refunds within 24 hours. However, it may take longer if you are requesting a refund for a gift card or if you are returning an item that was shipped internationally.
**What if I have other questions about Amazon's policy on defective items?**
If you have other questions about Amazon's policy on defective items, you can contact Amazon customer service for assistance. You can contact customer service by phone, email, or chat.
**References**
* [Amazon's policy on defective items](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201119410)
* [How to return a defective item to Amazon](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201119410#:~:text=To%20return%20a%20defective%20item,the%20screen%20to%20complete%20the%20return)
* [How to exchange a defective item for a new one](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201119410#:~:text=To%20exchange%20a%20defective%20item,the%20screen%20to%20complete%20the%20exchange)
* [How to request a refund for a defective item](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201119410#:~:text=To%20request%20a%20refund%20for,the%20screen%20to%20complete%20the%20refund)