dongquanspanking
New member
[TIẾNG VIỆT]:
** Giữ tài khoản Amazon: Câu hỏi chính được trả lời **
** Tài khoản Amazon giữ là gì? **
Nắm giữ tài khoản Amazon là một hạn chế tạm thời ngăn bạn mua hàng hoặc bán các mặt hàng trên Amazon.Có một số lý do tại sao tài khoản của bạn có thể bị tạm dừng, bao gồm:
*** Các vấn đề thanh toán: ** Nếu bạn có tiền sử thanh toán muộn hoặc chưa trả, Amazon có thể giữ tài khoản của bạn để bảo vệ bản thân khỏi các khoản lỗ trong tương lai.
*** Các vấn đề về vận chuyển: ** Nếu bạn có lịch sử vận chuyển các mặt hàng không chính xác hoặc bị hư hỏng, Amazon có thể giữ tài khoản của bạn để đảm bảo khách hàng nhận được các sản phẩm họ đặt hàng.
*** Hoạt động gian lận: ** Nếu Amazon nghi ngờ rằng bạn đang tham gia vào hoạt động gian lận, họ có thể giữ tài khoản của bạn để điều tra thêm.
** Điều gì xảy ra nếu tài khoản của tôi bị giữ? **
Khi tài khoản của bạn bị tạm dừng, bạn sẽ không thể mua hàng hoặc bán các mặt hàng trên Amazon.Bạn cũng sẽ nhận được một thông báo email từ Amazon giải thích lý do tại sao tài khoản của bạn đã bị tạm dừng.
** Làm cách nào để xóa tài khoản Amazon? **
Để loại bỏ tài khoản Amazon, bạn sẽ cần giải quyết vấn đề gây ra sự nắm giữ ngay từ đầu.Ví dụ: nếu tài khoản của bạn bị tạm dừng do sự cố thanh toán, bạn sẽ cần đảm bảo rằng bạn có một phương thức thanh toán hợp lệ trong hồ sơ và tất cả các khoản thanh toán của bạn đều được cập nhật.Nếu tài khoản của bạn bị tạm dừng do sự cố vận chuyển, bạn sẽ cần đảm bảo rằng bạn đang vận chuyển chính xác các mặt hàng và bạn đang cung cấp thông tin theo dõi chính xác.Nếu tài khoản của bạn bị tạm dừng do hoạt động gian lận, bạn sẽ cần liên hệ với Amazon và cung cấp cho họ tài liệu chứng minh rằng bạn không phải là kẻ lừa đảo.
** Mất bao lâu để xóa tài khoản Amazon? **
Khoảng thời gian cần thiết để loại bỏ tài khoản Amazon thay đổi tùy thuộc vào vấn đề gây ra.Trong một số trường hợp, có thể mất một vài ngày để giải quyết vấn đề và loại bỏ giữ.Trong các trường hợp khác, nó có thể mất nhiều thời gian hơn.Nếu bạn không chắc chắn sẽ mất bao lâu để xóa tài khoản của bạn, bạn có thể liên hệ với Dịch vụ khách hàng của Amazon để biết thêm thông tin.
** Tôi có thể làm gì nếu tôi cần mua hàng trong khi tài khoản của tôi bị giữ? **
Nếu bạn cần mua hàng trong khi tài khoản của bạn đang bị trì hoãn, bạn có thể yêu cầu một người bạn hoặc thành viên gia đình thực hiện mua hàng cho bạn.Bạn cũng có thể thử sử dụng một phương thức thanh toán khác, chẳng hạn như thẻ quà tặng hoặc thẻ tín dụng từ một ngân hàng khác.
** Điều gì sẽ xảy ra nếu tôi nghĩ rằng tài khoản của tôi đã bị lỗi? **
Nếu bạn nghĩ rằng tài khoản của bạn đã bị lỗi, bạn có thể liên hệ với Dịch vụ khách hàng của Amazon để được giúp đỡ.Amazon sẽ xem xét tài khoản của bạn và sẽ xóa giữ nếu họ xác định rằng nó đã bị lỗi.
** Tài nguyên bổ sung **
* [Tài khoản Amazon nắm giữ] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201909010)
* [Dịch vụ khách hàng của Amazon] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201909010)
[ENGLISH]:
**Amazon Account Hold: Key Questions Answered**
**What is an Amazon account hold?**
An Amazon account hold is a temporary restriction that prevents you from making purchases or selling items on Amazon. There are a number of reasons why your account may be placed on hold, including:
* **Payment issues:** If you have a history of late or unpaid payments, Amazon may place a hold on your account to protect themselves from future losses.
* **Shipping issues:** If you have a history of shipping incorrect or damaged items, Amazon may place a hold on your account to ensure that customers receive the products they ordered.
* **Fraudulent activity:** If Amazon suspects that you are engaging in fraudulent activity, they may place a hold on your account to investigate further.
**What happens if my account is placed on hold?**
When your account is placed on hold, you will not be able to make purchases or sell items on Amazon. You will also receive an email notification from Amazon explaining why your account has been placed on hold.
**How can I remove an Amazon account hold?**
To remove an Amazon account hold, you will need to resolve the issue that caused the hold in the first place. For example, if your account was placed on hold due to payment issues, you will need to make sure that you have a valid payment method on file and that all of your payments are up-to-date. If your account was placed on hold due to shipping issues, you will need to make sure that you are shipping items correctly and that you are providing accurate tracking information. If your account was placed on hold due to fraudulent activity, you will need to contact Amazon and provide them with documentation that proves that you are not a fraudster.
**How long does it take to remove an Amazon account hold?**
The length of time it takes to remove an Amazon account hold varies depending on the issue that caused the hold. In some cases, it may take a few days to resolve the issue and have the hold removed. In other cases, it may take longer. If you are not sure how long it will take to remove the hold on your account, you can contact Amazon customer service for more information.
**What can I do if I need to make a purchase while my account is on hold?**
If you need to make a purchase while your account is on hold, you can ask a friend or family member to make the purchase for you. You can also try using a different payment method, such as a gift card or a credit card from a different bank.
**What if I think my account has been placed on hold in error?**
If you think your account has been placed on hold in error, you can contact Amazon customer service for help. Amazon will review your account and will remove the hold if they determine that it was placed in error.
**Additional resources**
* [Amazon account holds](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909010)
* [Amazon customer service](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909010)
** Giữ tài khoản Amazon: Câu hỏi chính được trả lời **
** Tài khoản Amazon giữ là gì? **
Nắm giữ tài khoản Amazon là một hạn chế tạm thời ngăn bạn mua hàng hoặc bán các mặt hàng trên Amazon.Có một số lý do tại sao tài khoản của bạn có thể bị tạm dừng, bao gồm:
*** Các vấn đề thanh toán: ** Nếu bạn có tiền sử thanh toán muộn hoặc chưa trả, Amazon có thể giữ tài khoản của bạn để bảo vệ bản thân khỏi các khoản lỗ trong tương lai.
*** Các vấn đề về vận chuyển: ** Nếu bạn có lịch sử vận chuyển các mặt hàng không chính xác hoặc bị hư hỏng, Amazon có thể giữ tài khoản của bạn để đảm bảo khách hàng nhận được các sản phẩm họ đặt hàng.
*** Hoạt động gian lận: ** Nếu Amazon nghi ngờ rằng bạn đang tham gia vào hoạt động gian lận, họ có thể giữ tài khoản của bạn để điều tra thêm.
** Điều gì xảy ra nếu tài khoản của tôi bị giữ? **
Khi tài khoản của bạn bị tạm dừng, bạn sẽ không thể mua hàng hoặc bán các mặt hàng trên Amazon.Bạn cũng sẽ nhận được một thông báo email từ Amazon giải thích lý do tại sao tài khoản của bạn đã bị tạm dừng.
** Làm cách nào để xóa tài khoản Amazon? **
Để loại bỏ tài khoản Amazon, bạn sẽ cần giải quyết vấn đề gây ra sự nắm giữ ngay từ đầu.Ví dụ: nếu tài khoản của bạn bị tạm dừng do sự cố thanh toán, bạn sẽ cần đảm bảo rằng bạn có một phương thức thanh toán hợp lệ trong hồ sơ và tất cả các khoản thanh toán của bạn đều được cập nhật.Nếu tài khoản của bạn bị tạm dừng do sự cố vận chuyển, bạn sẽ cần đảm bảo rằng bạn đang vận chuyển chính xác các mặt hàng và bạn đang cung cấp thông tin theo dõi chính xác.Nếu tài khoản của bạn bị tạm dừng do hoạt động gian lận, bạn sẽ cần liên hệ với Amazon và cung cấp cho họ tài liệu chứng minh rằng bạn không phải là kẻ lừa đảo.
** Mất bao lâu để xóa tài khoản Amazon? **
Khoảng thời gian cần thiết để loại bỏ tài khoản Amazon thay đổi tùy thuộc vào vấn đề gây ra.Trong một số trường hợp, có thể mất một vài ngày để giải quyết vấn đề và loại bỏ giữ.Trong các trường hợp khác, nó có thể mất nhiều thời gian hơn.Nếu bạn không chắc chắn sẽ mất bao lâu để xóa tài khoản của bạn, bạn có thể liên hệ với Dịch vụ khách hàng của Amazon để biết thêm thông tin.
** Tôi có thể làm gì nếu tôi cần mua hàng trong khi tài khoản của tôi bị giữ? **
Nếu bạn cần mua hàng trong khi tài khoản của bạn đang bị trì hoãn, bạn có thể yêu cầu một người bạn hoặc thành viên gia đình thực hiện mua hàng cho bạn.Bạn cũng có thể thử sử dụng một phương thức thanh toán khác, chẳng hạn như thẻ quà tặng hoặc thẻ tín dụng từ một ngân hàng khác.
** Điều gì sẽ xảy ra nếu tôi nghĩ rằng tài khoản của tôi đã bị lỗi? **
Nếu bạn nghĩ rằng tài khoản của bạn đã bị lỗi, bạn có thể liên hệ với Dịch vụ khách hàng của Amazon để được giúp đỡ.Amazon sẽ xem xét tài khoản của bạn và sẽ xóa giữ nếu họ xác định rằng nó đã bị lỗi.
** Tài nguyên bổ sung **
* [Tài khoản Amazon nắm giữ] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201909010)
* [Dịch vụ khách hàng của Amazon] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201909010)
[ENGLISH]:
**Amazon Account Hold: Key Questions Answered**
**What is an Amazon account hold?**
An Amazon account hold is a temporary restriction that prevents you from making purchases or selling items on Amazon. There are a number of reasons why your account may be placed on hold, including:
* **Payment issues:** If you have a history of late or unpaid payments, Amazon may place a hold on your account to protect themselves from future losses.
* **Shipping issues:** If you have a history of shipping incorrect or damaged items, Amazon may place a hold on your account to ensure that customers receive the products they ordered.
* **Fraudulent activity:** If Amazon suspects that you are engaging in fraudulent activity, they may place a hold on your account to investigate further.
**What happens if my account is placed on hold?**
When your account is placed on hold, you will not be able to make purchases or sell items on Amazon. You will also receive an email notification from Amazon explaining why your account has been placed on hold.
**How can I remove an Amazon account hold?**
To remove an Amazon account hold, you will need to resolve the issue that caused the hold in the first place. For example, if your account was placed on hold due to payment issues, you will need to make sure that you have a valid payment method on file and that all of your payments are up-to-date. If your account was placed on hold due to shipping issues, you will need to make sure that you are shipping items correctly and that you are providing accurate tracking information. If your account was placed on hold due to fraudulent activity, you will need to contact Amazon and provide them with documentation that proves that you are not a fraudster.
**How long does it take to remove an Amazon account hold?**
The length of time it takes to remove an Amazon account hold varies depending on the issue that caused the hold. In some cases, it may take a few days to resolve the issue and have the hold removed. In other cases, it may take longer. If you are not sure how long it will take to remove the hold on your account, you can contact Amazon customer service for more information.
**What can I do if I need to make a purchase while my account is on hold?**
If you need to make a purchase while your account is on hold, you can ask a friend or family member to make the purchase for you. You can also try using a different payment method, such as a gift card or a credit card from a different bank.
**What if I think my account has been placed on hold in error?**
If you think your account has been placed on hold in error, you can contact Amazon customer service for help. Amazon will review your account and will remove the hold if they determine that it was placed in error.
**Additional resources**
* [Amazon account holds](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909010)
* [Amazon customer service](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909010)