chikhiem5678
New member
[TIẾNG VIỆT]:
** Nắm giữ tài khoản Amazon: Chuyên môn dịch vụ khách hàng **
Amazon là một trong những nhà bán lẻ lớn nhất thế giới và dịch vụ khách hàng của nó được coi là tuyệt vời.Tuy nhiên, ngay cả Amazon cũng không miễn nhiễm với những sai lầm và đôi khi các tài khoản có thể bị giữ vì nhiều lý do.
Nếu bạn thấy rằng tài khoản Amazon của bạn đã bị tạm dừng, đừng hoảng sợ.Có một số bước bạn có thể thực hiện để giải quyết vấn đề và lấy lại tài khoản của bạn.
** 1.Kiểm tra hộp thư điện tử của bạn**
Điều đầu tiên bạn nên làm là kiểm tra email của bạn để biết tin nhắn từ Amazon.Trong tin nhắn này, Amazon sẽ cung cấp cho bạn thông tin về lý do tại sao tài khoản của bạn đã bị giữ và những gì bạn cần làm để giải quyết vấn đề.
** 2.Liên hệ với Dịch vụ khách hàng của Amazon **
Nếu bạn không thể tìm thấy tin nhắn từ Amazon trong email của mình, bạn nên liên hệ với Amazon khách hàng.Bạn có thể làm điều này bằng cách gọi 1-888-280-4331 hoặc bằng cách trò chuyện với một đại lý trực tuyến.
Khi bạn liên hệ với Dịch vụ khách hàng của Amazon, hãy chuẩn bị cung cấp thông tin sau:
* Số tài khoản Amazon của bạn
* Tên của bạn
* Địa chỉ vận chuyển của bạn
* Số điện thoại của bạn
* Lý do tại sao bạn tin rằng tài khoản của bạn đã bị giữ
** 3.Cung cấp thông tin được yêu cầu **
Khi bạn đã liên hệ với Dịch vụ khách hàng của Amazon, đại lý sẽ yêu cầu bạn cung cấp thông tin được yêu cầu.Thông tin này có thể bao gồm các bản sao của các tài liệu nhận dạng của bạn, bằng chứng địa chỉ hoặc báo cáo thẻ tín dụng.
**4.Giải quyết vấn đề**
Khi Amazon đã xem xét thông tin bạn đã cung cấp, họ sẽ có thể giải quyết vấn đề và lấy lại tài khoản của bạn.Trong một số trường hợp, điều này có thể yêu cầu bạn cung cấp thêm thông tin hoặc thực hiện các bước khác.
** 5.Giữ tài khoản của bạn ở trạng thái tốt **
Để tránh có tài khoản Amazon của bạn được giữ lại, điều quan trọng là giữ cho tài khoản của bạn ở trạng thái tốt.Điều này có nghĩa là đảm bảo rằng bạn thanh toán hóa đơn đúng hạn, rằng địa chỉ vận chuyển của bạn được cập nhật và bạn không vi phạm Điều khoản dịch vụ của Amazon.
** Tài nguyên giữ tài khoản Amazon **
* [Tài khoản Amazon giữ Câu hỏi thường gặp] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201117440)
* [Trợ giúp giữ tài khoản Amazon] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201117440#: ~%20has%20been%20places)
* [Dịch vụ khách hàng của Amazon] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201909010)
[ENGLISH]:
**Amazon Account Hold: Customer Service Expertise**
Amazon is one of the largest retailers in the world, and its customer service is widely regarded as being excellent. However, even Amazon is not immune to mistakes, and sometimes accounts can be placed on hold for a variety of reasons.
If you find that your Amazon account has been placed on hold, don't panic. There are a number of steps you can take to resolve the issue and get your account back up and running.
**1. Check your email**
The first thing you should do is check your email for a message from Amazon. In this message, Amazon will provide you with information about why your account has been placed on hold and what you need to do to resolve the issue.
**2. Contact Amazon customer service**
If you can't find a message from Amazon in your email, you should contact Amazon customer service. You can do this by calling 1-888-280-4331 or by chatting with an agent online.
When you contact Amazon customer service, be prepared to provide the following information:
* Your Amazon account number
* Your name
* Your shipping address
* Your phone number
* The reason why you believe your account has been placed on hold
**3. Provide the requested information**
Once you have contacted Amazon customer service, the agent will ask you to provide the requested information. This information may include copies of your identification documents, proof of address, or a credit card statement.
**4. Resolve the issue**
Once Amazon has reviewed the information you have provided, they will be able to resolve the issue and get your account back up and running. In some cases, this may require you to provide additional information or to take other steps.
**5. Keep your account in good standing**
To avoid having your Amazon account placed on hold again, it is important to keep your account in good standing. This means making sure that you pay your bills on time, that your shipping address is up-to-date, and that you do not violate Amazon's terms of service.
**Amazon Account Hold Resources**
* [Amazon Account Hold FAQ](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201117440)
* [Amazon Account Hold Help](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201117440#:~:text=If%20you%20receive%20an%20email,your%20account%20has%20been%20placed)
* [Amazon Customer Service](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909010)
** Nắm giữ tài khoản Amazon: Chuyên môn dịch vụ khách hàng **
Amazon là một trong những nhà bán lẻ lớn nhất thế giới và dịch vụ khách hàng của nó được coi là tuyệt vời.Tuy nhiên, ngay cả Amazon cũng không miễn nhiễm với những sai lầm và đôi khi các tài khoản có thể bị giữ vì nhiều lý do.
Nếu bạn thấy rằng tài khoản Amazon của bạn đã bị tạm dừng, đừng hoảng sợ.Có một số bước bạn có thể thực hiện để giải quyết vấn đề và lấy lại tài khoản của bạn.
** 1.Kiểm tra hộp thư điện tử của bạn**
Điều đầu tiên bạn nên làm là kiểm tra email của bạn để biết tin nhắn từ Amazon.Trong tin nhắn này, Amazon sẽ cung cấp cho bạn thông tin về lý do tại sao tài khoản của bạn đã bị giữ và những gì bạn cần làm để giải quyết vấn đề.
** 2.Liên hệ với Dịch vụ khách hàng của Amazon **
Nếu bạn không thể tìm thấy tin nhắn từ Amazon trong email của mình, bạn nên liên hệ với Amazon khách hàng.Bạn có thể làm điều này bằng cách gọi 1-888-280-4331 hoặc bằng cách trò chuyện với một đại lý trực tuyến.
Khi bạn liên hệ với Dịch vụ khách hàng của Amazon, hãy chuẩn bị cung cấp thông tin sau:
* Số tài khoản Amazon của bạn
* Tên của bạn
* Địa chỉ vận chuyển của bạn
* Số điện thoại của bạn
* Lý do tại sao bạn tin rằng tài khoản của bạn đã bị giữ
** 3.Cung cấp thông tin được yêu cầu **
Khi bạn đã liên hệ với Dịch vụ khách hàng của Amazon, đại lý sẽ yêu cầu bạn cung cấp thông tin được yêu cầu.Thông tin này có thể bao gồm các bản sao của các tài liệu nhận dạng của bạn, bằng chứng địa chỉ hoặc báo cáo thẻ tín dụng.
**4.Giải quyết vấn đề**
Khi Amazon đã xem xét thông tin bạn đã cung cấp, họ sẽ có thể giải quyết vấn đề và lấy lại tài khoản của bạn.Trong một số trường hợp, điều này có thể yêu cầu bạn cung cấp thêm thông tin hoặc thực hiện các bước khác.
** 5.Giữ tài khoản của bạn ở trạng thái tốt **
Để tránh có tài khoản Amazon của bạn được giữ lại, điều quan trọng là giữ cho tài khoản của bạn ở trạng thái tốt.Điều này có nghĩa là đảm bảo rằng bạn thanh toán hóa đơn đúng hạn, rằng địa chỉ vận chuyển của bạn được cập nhật và bạn không vi phạm Điều khoản dịch vụ của Amazon.
** Tài nguyên giữ tài khoản Amazon **
* [Tài khoản Amazon giữ Câu hỏi thường gặp] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201117440)
* [Trợ giúp giữ tài khoản Amazon] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201117440#: ~%20has%20been%20places)
* [Dịch vụ khách hàng của Amazon] (https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeid=201909010)
[ENGLISH]:
**Amazon Account Hold: Customer Service Expertise**
Amazon is one of the largest retailers in the world, and its customer service is widely regarded as being excellent. However, even Amazon is not immune to mistakes, and sometimes accounts can be placed on hold for a variety of reasons.
If you find that your Amazon account has been placed on hold, don't panic. There are a number of steps you can take to resolve the issue and get your account back up and running.
**1. Check your email**
The first thing you should do is check your email for a message from Amazon. In this message, Amazon will provide you with information about why your account has been placed on hold and what you need to do to resolve the issue.
**2. Contact Amazon customer service**
If you can't find a message from Amazon in your email, you should contact Amazon customer service. You can do this by calling 1-888-280-4331 or by chatting with an agent online.
When you contact Amazon customer service, be prepared to provide the following information:
* Your Amazon account number
* Your name
* Your shipping address
* Your phone number
* The reason why you believe your account has been placed on hold
**3. Provide the requested information**
Once you have contacted Amazon customer service, the agent will ask you to provide the requested information. This information may include copies of your identification documents, proof of address, or a credit card statement.
**4. Resolve the issue**
Once Amazon has reviewed the information you have provided, they will be able to resolve the issue and get your account back up and running. In some cases, this may require you to provide additional information or to take other steps.
**5. Keep your account in good standing**
To avoid having your Amazon account placed on hold again, it is important to keep your account in good standing. This means making sure that you pay your bills on time, that your shipping address is up-to-date, and that you do not violate Amazon's terms of service.
**Amazon Account Hold Resources**
* [Amazon Account Hold FAQ](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201117440)
* [Amazon Account Hold Help](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201117440#:~:text=If%20you%20receive%20an%20email,your%20account%20has%20been%20placed)
* [Amazon Customer Service](https://www.amazon.com/gp/help/customer/display.html?nodeId=201909010)